Ik heb een probleem met mijn pc waar ik maar niet uit kom. Met spelletjes kan ik geen hogere resoluties (bij 800 x 600 houdt het wel op) spelen, laat staan de instellingen hoog zetten (bv. Call of Duty 2) en bij 3D mark haal ik scores tussen 100 en 150 punten.
-Ik heb diverse drivers geprobeerd zonder echt resultaat
-Bios updates en aanpassinge geprobeerd zonder resultaat
-Herinstallatie windows XP geprobeerd zonder resultaat
-In dit forum en op diverse forums gezocht voor info, maar kan helaas weinig vinden over mijn videokaart laat staan in combinatie met mijn moederbord.
Ik krijg het maar niet voor elkaar om in betere kwaliteit te spelen of te testen met 3D mark, ik hoop dat iemand mij inzicht kan geven wat wellicht het probleem kan zijn. Ik ga er tenminste van uit dat met mijn systeem zeker wel betere prestaties behaald kunnen worden.
Eerst wat systeeminfo (oa. uit Everest Home Edition):
-Asus P4P800 Deluxe Moederbord
-2,8 HT processor draaiend op 3012 ghz (overclock) L1 8kb L2 512kb
-Frontsidebus 857 mhz - Bus Breedte 64 bit - Bandbreedte 6857 MB/s
-4x 512MB DDR (werkelijke snelheid 214mhz, effectieve snelheid 429mhz. Bandbreedte 6857MB/s
-120GB maxtor Sata - 8MB cache - 7200RPM - Toegangssnelheid 4.17ms - Buffer naar Host Datadoorvoersnelheid 150 MB/s
- Hercules Prophet 9600 Pro videokaart
- Windows XP met alles updates
Ik ben bang dat de videokaart niet goed genoeg is, ik heb deze destijds met het systeem op aanraden van de verkoper gekocht, zelf heb ik het vermoeden dat dit niet echt een geweldige videokaart is (achteraf he) en hierdoor de problemen ontstaan.
Als dit inderdaad het probleem is, wat zal dan wel een goede videokaart zijn voor dit systeem? Ik heb diverse sites en forum bezocht en webwinkels bezocht, maar in het oerwoud van videokaarten zie ik door de bomen het bos niet meer. Is er iemand die met dit moederbord WEL goede resultaten haalt met een bepaalde videokaart? of is er wellicht iets anders aan de hand?
Bijvoorbaat dank voor het lezen van dit bericht en helemaal bij het antwoorden.
-Ik heb diverse drivers geprobeerd zonder echt resultaat
-Bios updates en aanpassinge geprobeerd zonder resultaat
-Herinstallatie windows XP geprobeerd zonder resultaat
-In dit forum en op diverse forums gezocht voor info, maar kan helaas weinig vinden over mijn videokaart laat staan in combinatie met mijn moederbord.
Ik krijg het maar niet voor elkaar om in betere kwaliteit te spelen of te testen met 3D mark, ik hoop dat iemand mij inzicht kan geven wat wellicht het probleem kan zijn. Ik ga er tenminste van uit dat met mijn systeem zeker wel betere prestaties behaald kunnen worden.
Eerst wat systeeminfo (oa. uit Everest Home Edition):
-Asus P4P800 Deluxe Moederbord
-2,8 HT processor draaiend op 3012 ghz (overclock) L1 8kb L2 512kb
-Frontsidebus 857 mhz - Bus Breedte 64 bit - Bandbreedte 6857 MB/s
-4x 512MB DDR (werkelijke snelheid 214mhz, effectieve snelheid 429mhz. Bandbreedte 6857MB/s
-120GB maxtor Sata - 8MB cache - 7200RPM - Toegangssnelheid 4.17ms - Buffer naar Host Datadoorvoersnelheid 150 MB/s
- Hercules Prophet 9600 Pro videokaart
- Windows XP met alles updates
Ik ben bang dat de videokaart niet goed genoeg is, ik heb deze destijds met het systeem op aanraden van de verkoper gekocht, zelf heb ik het vermoeden dat dit niet echt een geweldige videokaart is (achteraf he) en hierdoor de problemen ontstaan.
Als dit inderdaad het probleem is, wat zal dan wel een goede videokaart zijn voor dit systeem? Ik heb diverse sites en forum bezocht en webwinkels bezocht, maar in het oerwoud van videokaarten zie ik door de bomen het bos niet meer. Is er iemand die met dit moederbord WEL goede resultaten haalt met een bepaalde videokaart? of is er wellicht iets anders aan de hand?
Bijvoorbaat dank voor het lezen van dit bericht en helemaal bij het antwoorden.