Gewoon pech of doe ik iets verkeert?????

Pagina: 1
Acties:

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-08 11:35

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Topicstarter
Keb een celeron coppermine 600mhz 192mb ram pc133 27.3gb ibm hd een abit VA6 mobo een 8mb videokaart (i740) en een voodoo2 (creative)..

Nu als ik hem op 900 wil zetten dus fsb van 100 multip van 9 en vcore op 1.70 dan boot ie netjes en alles loopt op rolletjes. In windows loopt het beesje hartstikke stabiel ook al belast ik de cpu ontiegelijk veel voor een lange tijd (cpustability test).

Maar in UT als ik een map laadt dan krijg ik rare crashes zoals bad import index en dan nog een heel gereutel...

Nou weet ik het niet meer want ook al verhoog ik de fsb naar 103 of 105 of ik verhoog de vcore naar 1.80 nog steeds krijg ik van die gare crashes!!!

Zelfs al vervang ik m'n i740 kaart voor een 8mb ATI rage pro dan crasht ie...

Iemand enig iedee waar het aan kan liggen??
(denk zelf aan het mobotje of misschien die voodoo2-kaart)

Helluuuuuuuuuuuup:(:(:(:(:(:(:(:?:?:(

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

Verwijderd

Wat d8 je van de fsb op 100 late staan en voltage nog wat opschroeven?

Verwijderd

Op zaterdag 03 februari 2001 22:44 schreef screamteam het volgende:
Keb een celeron coppermine 600mhz 192mb ram pc133 27.3gb ibm hd een abit VA6 mobo een 8mb videokaart (i740) en een voodoo2 (creative)..
Celeron coppermine :?
Nu als ik hem op 900 wil zetten dus fsb van 100 multip van 9
Een intel processor waar de multiplier unlocked is :?

Uuuuuhhh? :?

Verwijderd

ik denk dat je videokaart het niet echt leuk vindt...

ennuh 9*66 is juist ja 600 en celeron coppermine is een celeron FCPGA dus met dezelfde core (minder cache en wat zooi eruitgehaald) als een P3 CU

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 07:10
Ik had laast bij mij de bus ook gepompt van 66 naar 83 met de matrox g200 echt niet werken wel booten maar geen 3d proggie's draaien, toen een voodoo3 ingeragt en alles draaide als een zonnetje.
Ligt dus aan de videokaarten

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Verwijderd

geheugen ?

• Oet

Oet

Topicstarter
iets leuks : Hij draait ook op 1008mhz!!!!
maar niet echt stabiel ook op een vcore van 2.00volt

Maar ik d8 inderdaad zelf ook dat het aan de videokaart ligt..

Maar dan wel de voodoo want als ik een i740 of een ATI rage pro erin gooi maakt niks uit.

Maar maar en nog eens maar zullen jullie wel denken MAAR ik wil die celeron toch necht wel op 900mhz dus iemand nog enige suggesties want een andere voodoo2-kaart kan ik pas over een week proberen!!

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature

• Oet

Oet

Topicstarter
als ik de voodoo2 kaart eruit gooi en op software rendering speel in ut (loopt super #%%$^#) en op 900mhz dan krijg ik nog steeds van die rare crashes!!!

Iemand enig idee

Misschien proc core die het niet goed doet!!

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Probeer eens de I/O spanning iets op te krikken. Staat standaard op 3,3 Volt (hoewel op Abit borden 3,5 Volt ook wel eens voorkomt), en die I/O spanning opvoeren hielp bij mij flink om op de hogere FSB's te komen.

sigloos

Verwijderd

Op zondag 04 februari 2001 10:07 schreef Vo0 het volgende:

[..]

Celeron coppermine :?
[..]

Een intel processor waar de multiplier unlocked is :?

Uuuuuhhh? :?
Hee makker, je hebt er niet echt verstand van he, alles klopt hoor:

celeron met coppermine core

9x 66 = 600
9x 100 = 900

• Oet

Oet

Topicstarter
Op maandag 05 februari 2001 21:48 schreef _mARCO_ het volgende:
Probeer eens de I/O spanning iets op te krikken. Staat standaard op 3,3 Volt (hoewel op Abit borden 3,5 Volt ook wel eens voorkomt), en die I/O spanning opvoeren hielp bij mij flink om op de hogere FSB's te komen.
?? Hoe doe je dat (in de bios of zo).???

Wees alsjeblieft iets duidelijker

ps zou het misschien niet aan mijn agp-kaart liggen??? (i740)

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-08 10:57
ligt idd aan je i740. Probleem zelf ook gehad, nu een GeForce 2 gts en no problemo.

• Oet

Oet

Topicstarter
Thanx eindelijk iemand die zeker van de zaak is. BTW heb er nu een ATI Rage 8mb agp kaart inzitten en die heeft ook daat probleem.

Maar goed ik leen wel een ker van iemand een geforce2 mx en test het dan uit.

Pagina: 1