Port forward met SpeedTouch en Asus

Pagina: 1
Acties:

• waztone
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-03 11:15

waztone

de enige echte

Topicstarter
Beste GoT-ers,

hier ben ik nu al een poosje mee bezig...
Ik heb een speedtouch modem (5x6 met release 6.1.0.5).
DHCP staat aan en zo ingesteld dat hij altijd hetzelfde ip adres geeft aan mijn Asus WL-500gP router. Dit ip adres is 192.168.1.65.
Bij 'game and app sharing" staat uPnP aan, en heb een application aangemaakt die ervoor moet zorgen dat poort 52315 geforward wordt naar de WL500gP. Ik heb dit ook getest met een laptop rechtstreeks aangesloten op de ST, en dit werkt. Conclusie; poort wordt netjes geforward door de ST.
Nu komt het probleem;
in de Asus router ga ik naar de NAT instellingen, virtual server, maak daar een entry aan die diezelfde poort weer forward naar het gewenste systeem. Dan zou ik denken dat de poort nu geforward wordt. Dit heeft ook gewerkt! Maar.....als ik in het programma kijk die die poort nodig heeft, zegt hij nu opeens dat de poort niet geforward wordt. Firewall nagekeken, XP firewall nagekeken...niks werkt.
Rara hoe kan dit? Ik snap er niks meer van.
Van de week had ik er samen met een maatje naar gekeken, en toen deed alles het op miraculeuze wijze weer (terwijl ik niks had veranderd) en vanavond kijk ik en nu doet hij het opeens niet meer.

Help me......alsjeblieft......wat doe ik fout?

All is fair in God of War

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Helaas werkt portforwarding over twee routers vaak niet, al zou het theoretisch misschien wel moeten. Vaak werkt het simpelste als je de routerfunctie van een van de twee apparaten uitschakelt. In dit geval zou ik de Asus als Access Point gebruiken; meestal (maar niet altijd) werkt de volgende aanpak:
1. geef de Asus een IP-adres uit de reeks van de Speedtouch
2. schakel de DHCP server van de Asus uit
3. steek de kabel vanuit de Speedtouch in een LAN poort van de Asus ipv de WAN poort.

De Speedtouch is dan de router en de DHCP server. Je moet misschien een ipconfig/renew doen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.