Bestanden centraal of op alle servers

Pagina: 1
Acties:

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 02-02 07:54
Wist niet goed wat ik van de titel moest maken en of mijn topic hier wel goed staat. Mijn vraag: ik ben op het moment bezig om een gameserver controle paneel te ontwikkelen. Ik heb er ook een functie inzitten dat de gameserver automatisch geinstalleerd kan worden. De admin maakt dan een .tar file van zijn installatiebestanden.

Het probleem: als je 1 centrale server gebruikt voor de opslag van die bestanden en je wilt een gameserver gaan installeren dan moet je deze eerst van die centrale server aftrekken. Probleem is dan dat de load flink omhoog gaat omdat je met 10 mb/s die files aant leechen bent (> 1GB). Is het dan niet beter dat je de installatiebestanden op alle servers zet?

Stel je zet ze op alle servers, en je moet bestanden van 1GB en groter uitpakken. Ik verwacht dat de load dan flink stijgt en geconnecte spelers last krijgen van een hogere ping.

Iemand hier met een oplossing?

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat hangt van nogal wat dingen af. Waar denk je dat de load stijgt? En wil je meerdere games op 1 server hosten? Ook het uitpakken van een tar van 1G brengt nogal wat I/O met zich mee, dat verhoogt de load niet? Wat voor hardware gaat het om? Waarom probeer je niet gewoon eens wat er gebeurt als je gaat kopieren?

Verwijderd

Je kan natuurlijk 2 losstaande netwerkjes maken, 1 puur voor de files en de andere puur voor de lage ping. Moet je wel 2 netwerk kaartjes per machine hebben.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 09:05 ]