Toon posts:

Ik zie door de branders het bos niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Na een aantal uurtjes verdiepen in de verschillende branders die er allemaal bestaan, ben ik tot de volgende conclusie gekomen: De schrijfkwaliteit is voor mij het belangrijkst daarna de snelheid. De Plextor PX-760SA is het beste maar kost ook € 99,
aangezien philips het beste scoort op kwaliteit en iets minder op snelheid maar wel betaalbaarder is, wil ik voor een brander van philips kiezen.

Zie ook de test van hardware.info

http://www.hardware.info/nl-NL/artic...DVDbranders/17

Alleen nu hebben ze het hier over de Philips DVDR1668K, met als minpuntje de snelheid, nu heeft philips net de SPD600x branders serie uitgebracht. check:

http://www.consumer.phili...305ADDJ0RMRCSHQFHKFSESI5P

Ik denk dat de beste is SPD6003BD/00 (€ 42 via kieskeurig.nl) maar weet niet precies wat het verschil is met de SPD6002 of 6001, aangezien de laatste twee vaak binnen dezelfde online winkels goedkoper zijn ben ik maar voor de wijsheid van de duurste gegaan (als iemand weet wat het verschil is of waarom ik beter de andere zou kunnen kiezen graag!)

Mijn vraag is dan ook of ik de conclusies uit de test van hardware.nl kan overnemen naar dit model? Je leest dat allerlei brander fabrikanten gaan samenwerken waaruit een beter of slechter product komt... (philips en benq?)

Heeft iemand verder nog tips of op of aanmerkingen heel graag! als ik helemaal verkeerd zit en ergens anders voor moet kiezen hoor ik het ook graag!

Ik weet wel wat van computers, maar vind het toch moelijk om als onschuldig consumentje een keus te maken

alvast bedankt voor den moeite!!!!!!!!!!!!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 17:46 ]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:52

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als schrijfkwaliteit voor jou het belangrijkste is, dan doel je denk ik op de correctheid van het wegschrijven van gegevens. Da's een kwestie van foutcorrectie aanzetten, dat kunnen alle branders en brandprogramma's. In jouw geval is het medium veel belangrijker denk ik. je kunt nog zo'n dure brander hebben; als je met baggerschijfjes werkt zit je nog met de gebakken peren ;)
Denk dat je met een goede prijs/kwaliteit verhouding een heel eind komt. Heb zelf een NEC / Sony AD 7173 en die bevalt me prima. Snel genoeg (single layer DVD'tje in kwartier, kopie van een cd in 3 minuten) en prima kwaliteit :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, bedankt voor je reactie, Ik brand meestal op paltinums en die zijn volgens mij wel goed?Hoe zet ik die foutcorrectie aan? Moet dat in het brandprogramma (gebruik nero6) Ik dit eens proberen. Maar als nu toch een nieuwe dvd brander zou gaan halen dan denk ik dat het toch het beste is om ook een goede brander te kopen? Met goede bedoel ik zijn minst in dezelfde prijsklasse degene die het beste uit verschillende tests komt?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 20:27 ]