Ik heb sinds gister een Asus P5B met een E6600 draaien. Als OS heb ik Vista Ultimate OEM geinstalleerd.
Als ik muziek luister of een film bekijk dan hangt/stottert om de zoveel tijd (varieert van 10 secs tot een minuut) het beeld en geluid. Net alsof de CPU even te zwaar belast wordt waardoor de afspeel software wat cpu power tekort komt.
Raar genoeg gebeurt het ook als ik voor de rest helemaal geen programma's heb draaien.
Ik heb al een aantal dingen getest
-Geswitched tussen Xvid en ffdshow (voor het video probleem)
-Alle drivers geupdate (VGA, geluidskaart, en BIOS)
-Getest met std clocks, en overclocked (geen verschil)
-HDD test gedaan, doorvoer snelheden zien er ok uit. Schijf staat ook in UDMA niet dus
Hier voor draaide ik een AMD X2 3800 op een NF4 mobo en Vista Ultimate, en daarbij had ik het probleem niet.
specs:
Asus P5B
E6600 @3.2GHZ
2gb Corsair pc6400
Maxtor 200GB Sata drive
Soundblaster X-Fi Platinum
Het probleem komt voor in Media Player Classic, en WMP.
Aangezien het prima werkte met een ander mobo en hetzelfde OS, heb ik het topic in PMG gezet.
Als ik muziek luister of een film bekijk dan hangt/stottert om de zoveel tijd (varieert van 10 secs tot een minuut) het beeld en geluid. Net alsof de CPU even te zwaar belast wordt waardoor de afspeel software wat cpu power tekort komt.
Raar genoeg gebeurt het ook als ik voor de rest helemaal geen programma's heb draaien.
Ik heb al een aantal dingen getest
-Geswitched tussen Xvid en ffdshow (voor het video probleem)
-Alle drivers geupdate (VGA, geluidskaart, en BIOS)
-Getest met std clocks, en overclocked (geen verschil)
-HDD test gedaan, doorvoer snelheden zien er ok uit. Schijf staat ook in UDMA niet dus
Hier voor draaide ik een AMD X2 3800 op een NF4 mobo en Vista Ultimate, en daarbij had ik het probleem niet.
specs:
Asus P5B
E6600 @3.2GHZ
2gb Corsair pc6400
Maxtor 200GB Sata drive
Soundblaster X-Fi Platinum
Het probleem komt voor in Media Player Classic, en WMP.
Aangezien het prima werkte met een ander mobo en hetzelfde OS, heb ik het topic in PMG gezet.
[ Voor 4% gewijzigd door WoutF op 30-01-2007 11:08 ]