Toon posts:

[Logitech Z-2300] Subwoofer ruikt vreemd?

Pagina: 1
Acties:
  • 319 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Medetweakers,

Ik heb bijna een week geleden een leuk speakersetje voor mijn PC gekocht, zoals de tt zegt de Z-2300 van Logitech. Ik ben de eerste 3 dagen heel voorzichtig met de volume knop geweest, daarna heb ik wat dvd's gekeken, ik had het volume toch aardig hard. Want toen ik klaar was met de film rook het een beetje naar warm hout ofzo, het kwam uit de baspoort maar de geur verdween snel (de heatspreader achterop de sub was niet heet ook, wel lauw-warm) Elke keer dat ik het volume wat harder heb begint het zo te ruiken, is dit schadelijk, of komt het gewoon omdat alles nog nieuw is?

Wat denken jullie?

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Nou, ligt iig niet aan de nieuwigheid. Klinkt eerder als het smelten van de lijm van je spreekspoel, dit komt idd door de hitte als je te hard draaid. Warmlopertje dus, nog niet vastgelopen.
Dit kan ook komen doordat de versterker het niet meer aankon en ging clippen. Of het woofertje kon het vermogen van de amp niet aan.

[ Voor 82% gewijzigd door heracles op 29-01-2007 22:40 ]

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

De geur van warm hout kan wel kloppen. Als er een beetje een muf chemisch geurtje aan zit zowieso wel. De amp van de sub zit in de kast geintegreerd, dus die verwarmd de binnenlucht. De geur van verdampte lijmen en andere lak (uit het hout) vloeit uit de baspoort. Mijn ervaring is dat als je zeker weet dat je de speakers niet hebt horen klippen of 'rabbelen' en de amp was niet heet, dit gewoon nieuwigheid is.

De geur blijft overigens wel een tijdje; ik heb ooit in een donkergrijs verdrongen verleden zo'n boombox bij de kijkshop vandaan gehaald voor een tuinfeest, en die meurt nogsteeds zo, en staat echt al bijna 3 jaar niets te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Scyth op 30-01-2007 22:26 ]

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Verwijderd

Topicstarter
Oke, hartelijk bedankt voor deze nuttige reacties mensen! Ik maak mij al een stuk minder zorgen, want geen van de bovengenoemde gevallen deed zich voor.