Toon posts:

[XP] Op geen enkele manier te killen proces

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik gebruik het programma Ableton Live 6 voor het maken van muziek. Hierin maak ik gebruik van allerlei third party effect plugins (VST's). Nu zijn die plugs niet allemaal even bugvrij, dus wil het weleens gebeuren dat het hele programma crashed. Vervolgens kom ik dan weer terug op mijn bureaublad, waarbij het lijkt dat Live is afgesloten. Dat is echter niet zo, want hij staat nog vrolijk in de taskmanager 160mb te verklooien. Als ik het proces daar echter wil killen vraagt hij of ik zeker weet of ik het kritieke proces wil afsluiten. Ik doe dan ok, maar het proces blijft er staan.

Nu heb ik vervolgens twee process manager progs geprobeerd, maar die doen het ook niet.
Ook heb ik de Tlist - Kill combinatie gebruikt. Ook geen succes, hij zegt "XXXX is killed", maar vervolgens blijft hij gewoon tussen de processen staan.

Is een dergelijk hardnekkig proces de kop om te draaien zodat ik niet helemaal opnieuw hoef op te starten, of niet?

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Heb je Process Explorer al eens geprobeert? Mischien zit er aan dat proces een sub-proces vast wat niet wil sluiten, en met Process Explorer kun je alle sub-procesjes ook zien (en killen).

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Verwijderd

Topicstarter
maartena schreef op maandag 29 januari 2007 @ 21:40:
Heb je Process Explorer al eens geprobeert? Mischien zit er aan dat proces een sub-proces vast wat niet wil sluiten, en met Process Explorer kun je alle sub-procesjes ook zien (en killen).
Ook hier niet mee te killen...

Verwijderd

Deinstalleer het gehele programma en verwijder alle 3rd party programma's en install geheel opnieuw?

Verwijderd

meestal gaat het om 2 processen die elkaar in leven houden....

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
kijk eens bij services of hij daar nog bij staat. En anders zoek het bestand eens op en kijken met unlocker welk ander service dat bestand in gebruik houd.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
In je task manager kill explorer.exe eens en probeer nu nog eens jouw proces te killen?
Daarna nieuwe taak starten en explorer.exe noemen.
Pagina: 1