Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je wilt toch niet beweren dat vrienden/familie/buren van je ook geen SD of MMC kaartje hebben?Gonadan schreef op maandag 29 januari 2007 @ 21:24:
Een beetje aparte topictitel, maar ik weet ook niet precies hoe ik het moet omschrijven.
Ik heb voor mijn verjaardag een Compositor Digital Photo Frame gekregen, met de bon erbij voor als ik hem zou willen ruilen.
Nu vind ik zo'n ding op zich wel grappig, maar ik krijg een beetje het gevoel dat de beeldkwaliteit wel eens rampzalig zou kunnen zijn.
De grootte van het scherm is 7" met een resolutie van 480*3rgb*234.
Wat zou dat inhouden? 480*234 met 3 kleuren?
Ook het feit dat de resolutie zo laag is geeft mij het idee dat je echt van een flinke afstand moet kijken. Het menu geeft namelijk duidelijke pixels.
Nu zullen jullie wel meteen denken: "test hem dan, mafkees".
Maar je moet SD of MMC kaart gebruiken, en laat m'n camera nou net memorystick gebruiken.
Heeft iemand ook een digitale fotolijst? Of weet iemand wat informatie?
Er is erg weinig te vinden op google, en al helemaal geen reviews.
Nou ken ik het merk compositor niet maar het lijkt me een b-merk en aangezien de resolutie ook niet al te hoog is zou ik er niet veel van verwachtten. Maar het beste kun je het gewoon even testen lijkt me (even een sd kaart regelen dus
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Contrast en helderheid zijn ook niet super, en inderdaad een b-merk.
Ik ga eerst wel even bellen om te kijken wat hun regeling qua ruilen is.
Nou voor zover ik weet wel eigenlijk.heracles schreef op maandag 29 januari 2007 @ 22:46:
[...]
Je wilt toch niet beweren dat vrienden/familie/buren van je ook geen SD of MMC kaartje hebben?
Ik heb zelf wel mini-sd, maar dat gaat niet passen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Moet niet moeilijk zijn om voor een prikkie ergens een kaartje te bemachtigen. Denk dat je met 16 MB al flink wat foto's erop kan zetten, want met die resolutie hoeft het bestand niet groot te zijn.Gonadan schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 07:39:
De kijkhoek, helemaal vergeten.![]()
Contrast en helderheid zijn ook niet super, en inderdaad een b-merk.
Ik ga eerst wel even bellen om te kijken wat hun regeling qua ruilen is.
[...]
Nou voor zover ik weet wel eigenlijk.
Ik heb zelf wel mini-sd, maar dat gaat niet passen.
Ik heb zelf een 7 inch lijst van Time (maken ook LCD tv's) en heb daar een 16 MB kaart in gedaan die ik jaren geleden bij een diitale camera geleverd kreeg
Beter zelfs, de resolutie is 720 x 480gws24 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:40:
Vorig jaar een philips gekocht voor mijn zwager en dat ding levert super mooi beeld; resolutie hiervan is 640x480.
[...]
Ik heb er ook eentje, prachtig ding. Je stopt er een kaartje in (kan ook Memorystick lezen
Er kunnen 75 foto's op.
Ik heb een tijdje geleden van Lenco een dvd-spelertje voor in de auto gekocht, die had ook een resolutie van 480x230 of zo. Echt afschuwelijk!
Wat heeft dit trouwens met audio, video en hifi te maken?
[ Voor 8% gewijzigd door FaceDown op 30-01-2007 15:03 ]
Groetjes, FaceDown.
Zelfs m'n telefoon heeft meer.
Als je dan van dichtbij kijkt zie je blokjes, en van veraf zie je niet wat er op de foto staat.
@hvangent:
wat is de resolutie van jouw frame?
@facedown:
Weet jij een beter forum?
Vroegah hadden we een gadget forum geloof ik, maar die bestaat niet meer.
[ Voor 16% gewijzigd door Gonadan op 30-01-2007 15:05 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Resolutie van dat 7 inch time ding (heb er € 119,- voor betaald bij Expert dus dat valt mee) is volgens mij 480 x 234, maar je moet wel flink scalen/rescalen om er een goed plaatje op te krijgen. Als je eenmaal weet hoe dan is het zo gedaan.Gonadan schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:04:
Hmm, het begint toch wel duidelijk te worden, die dingen zijn leuk maar met een resolutie van 480 bij 234 heb je er weinig aan.
Zelfs m'n telefoon heeft meer.
Als je dan van dichtbij kijkt zie je blokjes, en van veraf zie je niet wat er op de foto staat.
@hvangent:
wat is de resolutie van jouw frame?
@facedown:
Weet jij een beter forum?
Vroegah hadden we een gadget forum geloof ik, maar die bestaat niet meer.
Rescalen? Dat doet dat ding toch lekker zelf?hvangent schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 09:46:
Resolutie van dat 7 inch time ding (heb er € 119,- voor betaald bij Expert dus dat valt mee) is volgens mij 480 x 234, maar je moet wel flink scalen/rescalen om er een goed plaatje op te krijgen. Als je eenmaal weet hoe dan is het zo gedaan.
Maar ik ben er erg bang voor dat hij sowieso slecht beeld geeft.
Als ik op m'n pc een plaatje resize naar max 480 of max 234 en afbeeld op ongeveer 7" dan zien die foto's er eigenlijk niet uit.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
FaceDown schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 15:02:
holy shhh.. zie net dat die 7" en 9" Philips dingen meer dan 200 euro kosten. Ik dacht best een leuke gadget maar voor dat geld is het belachelijk natuurlijk. Voor 200 euro koop je 40 gewone fotolijstjes, waarin foto's ook nog eens 100x mooier zijn vanwege betere kleuren en een betere resolutie. Oh ja en ze kosten geen stroom.
Wat heeft dit trouwens met audio, video en hifi te maken?
Je kan ook een kijkje nemen in Lapmod [digitale fotolijst] deel 2, het is echt niet zo moeilijk te maken, en je bent -mits je een laptop hebt of goedkoop kan overnemen- heel erg weinig geld kwijt. Een aanrader, want het is leuk om te doen en je krijgt een fotolijstje in 1024x768 of 800x600
Verwijderd
Bedankt voor jullie reacties. Het blijkt inderdaad dat mijn lijstje een mindere/slechte beeldkwaliteit heeft.Verwijderd schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 13:15:
De compositor die je hebt stelt inderdaad wel een beetje teleur. Helaas moet je een bedrag van rond de 200 euro uitgeven voor een goed schermpje. Momenteel de beste scherpjes worden gemaakt door Samsung (helaas breedbeeld, maar wel 128 mb intern en wifi), Philips en Compositor (hoewel dit een kloon is die door meerdere merken wordt gebruikt). De Compositors van 8" hebben een resolutie van 800x600 en zijn scherper dan de Philips, hebben een beter dynamisch bereik en eenzelfde kijkhoek. Helaas geldt dit niet voor de 7" lijstjes en zijn deze vergelijkbaar met de Time lijstjes..
Aangezien ik zo'n ding nooit zelf zou kopen, en ik er waarschijnlijk weinig mee doe ga ik hem dan ook gewoon terug brengen.
Voor dat geld kan ik beter iets kopen waar ik echt wat mee doe en wat van goede kwaliteit is.
Zeiss Distagon 21 f/2.8