[MSI laptop]geld terug?

Pagina: 1
Acties:
  • 227 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:37
Beetje een 'raar' onderwerp, maar wist niet goed welk ander forum O-)

Ik zou graag weten hoever ik in mijn recht sta, dus daarom hier een topic over en voor de huisadvocaten van GoT :P.

Ik heb afgelopen september een notebook gekocht, dit was een MSI Megabook L710. Hier zaten verschillende problemen in en hierover had ik contact gehad met MSI. Omdat ik de laptop niet kon missen, heb ik hem in mijn tentamenweken (na nieuwjaar) opgestuurd naar MSI. Deze zou maximaal 10 werkdagen wegblijven en is uieindelijk 14 werkdagen weggebleven. Dit was niet echt fijn, maargoed omdat ik hem toch niet voor school nodig had, kon dit wel.

Ik heb toen van MSI een nieuwe laptop gekregen, de MSI Megabook L730. Specs waren iets beter en ik was best blij toen ik hem kreeg eigenlijk. Dus aangezet en meteen schone install gedaan ivm 'de gebruikelijke OEM-troep'. Vista erop gezet, maargoed omdat deze niet beviel toch met de recovery DVD gerecoverd naar Windows XP MCE die er standaard bij zat.

Toen begonnen de problemen. Ik had in XP random freezes en dit was heel erg irritant. Toen andere drivers geprobeerd, voor zo ongeveer elk apparaat maar ja dit hielp niet. Dus toen XP Home er maar opgezet, maargoed dit was bijna onmogelijk. Ik kon bijna niet in de install komen omdat ie op verschillende punten elke keer bleef hangen... Allemaal verschillende drivers geprobeerd, maar niets hielp.

MSI gecontacteerd hierop en na veel gemaild te hebben, kreeg ik uiteindelijk als antwoord dat het een known issue en limitation was van Nvidia. Ik weet dat dit de schuld van MSI niet is, maar als zij dat weten, snap ik niet zo goed waarom zij deze notebook met deze configuratie nog levert. Toen heb ik aangegeven, dat als ze mijn geen goed werkend product kunnen leveren ik graag mijn geld terug zou willen.

Hierop kreeg ik als antwoord van MSI dat dit niet mogelijk was. Alhoewel ze in vorige email converstaties zeiden dat ze overwogen mij mijn geld terug te geven of een andere machine te sturen. Ik kan wel mijn laptop opsturen en dan heel misschien mijn geld terug krijgen, maar dit is eigenlijk geen optie omdat ik mijn laptop ivm school simpelweg niet kan missen. Ik ben namelijk slechtziend en dan is een eigen werkplek gewoon eigenlijk een noodzaak voor mij.

Dus om een lang verhaal kort te maken, sta ik in mijn recht om mijn geld hier terug te vragen, of heb ik gewoon 'pech' en moet ik wachtten wat MSI doet?

Alvast hartelijk bedankt :)

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Wat me even niet duidelijk is (sorry als ik er overheen lees op mijn MSI 12" scherm ;) ) is of de problemen er ook zijn met de MCE versie? Je noemt namelijk XP en MCE.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 14:31

weebl

YARR!

Volgens mij mag je indien de leverancier niet in staats is hetzelfde product te leveren, of telkens een defect product levert de koop-overeenkomst ontbinden. Dit houdt in dat je je geld terug krijgt.

• alex3305
gambieter schreef op maandag 29 januari 2007 @ 21:09:
Wat me even niet duidelijk is (sorry als ik er overheen lees op mijn MSI 12" scherm ;) ) is of de problemen er ook zijn met de MCE versie? Je noemt namelijk XP en MCE.
Beide versies hebben het probleem.

Edit: Ik wil ook zeker niet beweren dat MSI een slecht merk is, want dat is het zeker niet. Ik vind het best fijne laptops, maar het is gewoon jammer dat ze beide niet goed willen werken. Verder hebben ze goede prijs/kwaliteit verhouding enzo..

[ Voor 28% gewijzigd door alex3305 op 29-01-2007 21:23 . Reden: MSI +1 inzichtvol (error 248) ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

weebl schreef op maandag 29 januari 2007 @ 21:19:
Volgens mij mag je indien de leverancier niet in staats is hetzelfde product te leveren, of telkens een defect product levert de koop-overeenkomst ontbinden. Dit houdt in dat je je geld terug krijgt.
Het is de vraag of dat geld voor een periode van intussen 4 maanden. Ik denk dat ze nog wel een kans moeten krijgen het op te lossen.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

• alex3305
Ja ik kan dus nu een betere laptop L735 of L745 kopen voor meer geld, hoeveel meer weet ik nog niet en ik krijg nog een antwoord van MSI.
Pagina: 1