Terratec Aureon Fun 5.1 speelt alleen stereo via digital out

Pagina: 1
Acties:

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:14
Ik dacht dus vandaag even slim te zijn. Aangezien ik veel films vanf mijn HTPC afspeel en ik mag genieten van een leuke 5.1 set dacht ik slim te zijn en een audio-kaartje te kopen met een digitale uitgang. Dit is de Terratec Aureon Fun geworden. Ik dacht een leuk goedkoop kaartje met optische -uitgang. Helaas na deze kaart thuis getest te hebben en een optische kabel gekocht te hebben die duurder was dan het kaartje zelf, blijkt deze kaart alleen stereo af te spelen via de optische uitgang. Het klinkt perfect, maar ik wil dolby digital kunnen weergeven zoals het ook in de bron zit.

Dit is dus flink balen en mijn vraag is nu, is dit te veranderen of moet ik een andere kaart kopen en zo ja welke kaart? Ik wil wel graag mijn optische kabel kunnen gebruiken en niet ook nog een coaxiale moeten aanschaffen.

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Wat is je bron? Met welke software speel je die bron af? Als je XP/Vista gebruikt moet je even de digitale uitgang als standaarduitgang instellen en daar ook instellen dat je reciever DolbyDigital en wellicht DTS kan afspelen. Als je dan een dvd afspeelt met een programma moet je in dat programma wellicht ook even instellen dat ie via spdif moet afspelen.

Als je games wilt spelen klopt het dat je die alleen stereo hoort. Als je wilt dat dit ook als DoblyDigital wordt doorgegeven aan je reciever moet je een kaart kopen die DolbyDigitalLive ondersteunt. De Terratec 7.1 is daar een van.

Succes!

• JTB81
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:14
ow kijk dat wordt interessant. Mijn bron is een dvd. Ik speel deze af met powerdvd. Dit programma heb ik al ingesteld op dolby digital. Operating System is XP prof. Hoe en vooral waar stel ik in dat mijn reciever dolby digital aankan?

edit: Ik kan wel handmatig mijn reciever op dolby digital zetten of DTS, maar hij blijft aangeven dat het inkomende signaal stereo is. Heb ik dan toch echt dolby digital of is het zo'n upmix, gesimuleerd achtig iets?

[ Voor 31% gewijzigd door JTB81 op 29-01-2007 21:03 ]

www.tweakers.net/gallery/107938/sys

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-01 21:17

_Christiaan_

Master of SOG

Volgens mij doet PowerDVD alleen aan 5.1 output als je ervoor hebt betaald, dus die gratis versie doet dat niet. Tenminste, dat is mijn ervaring, volgens mij is dat dus nog steeds zo.

NOSIG

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Probeer dit eens.

[ Voor 65% gewijzigd door Famoso op 07-02-2007 00:07 ]

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Verwijderd

Bedankt voor jullie reacties, helaas heb ik al de aureon 7.1 aangeschaft en staat de 5.1 te koop.
Pagina: 1