Ik dacht dus vandaag even slim te zijn. Aangezien ik veel films vanf mijn HTPC afspeel en ik mag genieten van een leuke 5.1 set dacht ik slim te zijn en een audio-kaartje te kopen met een digitale uitgang. Dit is de Terratec Aureon Fun geworden. Ik dacht een leuk goedkoop kaartje met optische -uitgang. Helaas na deze kaart thuis getest te hebben en een optische kabel gekocht te hebben die duurder was dan het kaartje zelf, blijkt deze kaart alleen stereo af te spelen via de optische uitgang. Het klinkt perfect, maar ik wil dolby digital kunnen weergeven zoals het ook in de bron zit.
Dit is dus flink balen en mijn vraag is nu, is dit te veranderen of moet ik een andere kaart kopen en zo ja welke kaart? Ik wil wel graag mijn optische kabel kunnen gebruiken en niet ook nog een coaxiale moeten aanschaffen.
Dit is dus flink balen en mijn vraag is nu, is dit te veranderen of moet ik een andere kaart kopen en zo ja welke kaart? Ik wil wel graag mijn optische kabel kunnen gebruiken en niet ook nog een coaxiale moeten aanschaffen.
www.tweakers.net/gallery/107938/sys