iPod moet hersteld worden, ik wil mijn gegevens niet kwijt

Pagina: 1
Acties:
  • 262 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 'groot' probleem en ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen;

Ik heb een iPod 40GB 2e generatie deze is ca. 2 jaar oud. (met de ronde schijf, voor het kleuren scherm)
Natuurlijk backup ik alle gegevens op mijn ipod op een harde schijf van mijn PC en v v,
dit heb ik altijd netjes gedaan. De iPod is bijna geheel gevuld.

Mijn probleem:
Mijn externe harde schijf van mijn pc chraste, die harde schijf is niet meer te redden, alles wat op deze schijf stond, staat nu nog op mijn iPod .
ik dacht massel te hebben, ik mijn iPod via mijn USB2 aansluiting op mijn PC aansluiten.
En deze geeft in Itunes melding dat ik mijn iPod moet herstellen=wissen=gegevens kwijt.
Ik heb mijn iPod op een andere PC geprobeerd en op een G4, deze gaven dezelfde melding.
Als ik via Deze Computer mijn iPod benader loopt mijn DC vast. De iPod wordt hierin ook vermeld als verwisselbare schijf. Ik kan wel gewoon muziek afspelen via de iPod zonder problemen, alleen als ik 'm aan een PC of Apple hang, kan ik er niets meer mee.

Bij de AppleStore vertelden ze me dat er waarschijnlijk wel mogelijkheden zijn om:
A. Een lijst te maken met wat er op staat
B. Een deel er af te halen.

Alleen die jongen wist er verder ook niets van; 'zoek maar op internet' tja....lekker makkelijk

Wie weet hoe ik dit kan oplossen zonder te herstellen ???

Ps. ik heb al de programma's zoals Anapod Copycear geprobeerd, helaas binnen deze programma's wordt mijn iPod niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klopt het nu dat dit precies hetzelfde topic is, wat eerder gesloten is 8)7
Het lijkt erop dat herstellen toch echt nodig is... Vreemd, misschien op een andere manier proberen data over te halen... er zit toch een HD in zo'n ding :9 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stijnos1991
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 09:19
Probeer het is in linux.
Download een ubuntu CD en kijk of je daarmee misschien in je iPod kan komen!

[ Voor 6% gewijzigd door stijnos1991 op 29-01-2007 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je dit gewoon doen met behulp van bijvoorbeeld iPodRip
Daarmee kun je alle muziek van je iPod kopieren naar je PC. Ik denk dat dit bedoeld wordt met zoek maar op het internet omdat dit eigenlijk niet mag van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Snelle reactie's alvast bedankt,
Het probleem Herstellen = wissen en dat wil ik niet dan ben ik alles kwijt,
Linux zou een optie zijn, zou ik eens kunnen proberen bij een vriend van me die het heeft draaien, maar ik denk zelf dat, dat ook niet werkt.
Ik heb net iPodRip geprobeert en wederom hetzelfde probleem, het programma vindt m'n iPod niet, terwijl deze wel in DC staat vermeld (als verwisselbare schijf).......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ook "onzichtbare folders weergeven" aanzetten en de folder waar de muziek inzit naar je HD slepen, dan zien je bestanden er wel vreemd uit maar met een mp3 tag programma kan je dat zo weer recht zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tja als ik mijn iPod normaal kan benanderen... had dat wel wat geweest,alleen dat is het probleem niet.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:31
Misschien dat je iets kunt met een data-recovery programma zoals "GetDataBack" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ook geprobeerd, blijft hetzelfde probleem mijn iPod kan niet benaderd worden, terwijl deze wel in DC staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien het programma test disk? http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Geprobeerd helaas.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bagagedrager
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-07 14:02

bagagedrager

multi-alles

je moet even bedenken hoe waardevol je ipod voor je is. als de gegevens die erop staan meer waard zijn dan je ipod, kan het volgende doen:

- Uit elkaar halen >:) (zie http://repair4player.org/disassembly_apple.html )
- USB 1,8" Disk enclosure kopen (zie http://www.alibaba.com/ca..._Hard_Disk_Enclosure.html , zijn voor weinig te koop op ebay)
- Dat geheel aansluiten op je pc en alles nog eens proberen.

Die ipod is zo enorm ontransparant, dat je niet weet wat er binnenin gebeurt. Met zo'n enclosure heb je al heel wat meer vat op de zaak, lijkt me.

Misschien mol je je ipod hiermee, het is natuurlijk allemaal op eigen risico!!!!

[ Voor 0% gewijzigd door bagagedrager op 31-01-2007 22:13 . Reden: 1,8"! (en niet 3,5 of 5,25) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hahahaha.... er is dus uiteindelijk geen oplossing voor.. blijkbaar, weten jullie wat.... ik wis 'm wel
en installeer 'm wel weer opnieuw, 't is niet anders denk ik, alvast bedankt voor jullie optie's !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rum
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-02-2021

Rum

Ik weet niet of je hem al gewist heb, maar volgens mij is er nog een oplossing....

XPlay2 van MediaFour kan dit. Ik gebruik dit programma voor het syncen van mijn iPod, omdat ik het handig vind om de iPod met meerdere machines te syncen. Die kan volgens mij de bestanden die je met iTunes op je iPod hebt gezet ook naar de PC backuppen.

http://www.mediafour.com/products/xplay/default.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 'm nog niet gewist....., en heb mediafour gelijk geprobeerd...
mooi programma, maar met mijn ipod werkt ie niet......helaas, bij het opstarten / syncen geeft mediafour aan dat mijn iPod gefragmenteerd dient te worden.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-09 10:40
je kan natuurlijk ook.......... (als de wanhoop je nabij is)
met een of ander intelligent audiorecording programma alles opnemen en dan in stukken hakken..... :/

Mjah, gewoon een idee. Wat hier boven gezegd word, pak de Ubuntu Live CD en start daar eens van op!
Pagina: 1