Toon posts:

[Vista] DVD brander werkt niet (P965 op asus P5B)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, heb het hele web al afgestruind maar nergens een werkende oplossing kunnen vinden.

Heb de ultimate versie van vista (x86 32 bit) geinstalleerd maar na de installatie werkt mijn dvd brander niet meer.

Mijn systeem:
P5B-Deluxe ASUSTeK Computer INC., Windows NT, Prof, NL, Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz, 2047 MB RAM, HDD:245 + 72 GB, NTFS

Het betreft de NEC-3540A, firmware is goed. Deze zit op een IDE poort aangesloten.

Als ik in apparaatbeheer kijk staan ze er niet, zoek ik naar nieuwe apparaten wordt de speler getoont. Paar tellen later is deze weer weg. (code 45)

Er schijnen problemen met jmicron te zijn maar als ik deze controller uit zet in de bios krijg ik helemaal geen dvd brander meer te zien.

Iemand met een p965 chipset die het zelfde probleem heeft (gehad)? Ik kom er niet uit.
Alvast bedankt!

Gr.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:22:
Hoi, heb het hele web al afgestruind maar nergens een werkende oplossing kunnen vinden.

Heb de ultimate versie van vista (x86 32 bit) geinstalleerd maar na de installatie werkt mijn dvd brander niet meer.

Mijn systeem:
P5B-Deluxe ASUSTeK Computer INC., Windows NT, Prof, NL, Intel(R) Core(TM)2 CPU 6600 @ 2.40GHz, 2047 MB RAM, HDD:245 + 72 GB, NTFS

Het betreft de NEC-3540A, firmware is goed. Deze zit op een IDE poort aangesloten.

Als ik in apparaatbeheer kijk staan ze er niet, zoek ik naar nieuwe apparaten wordt de speler getoont. Paar tellen later is deze weer weg. (code 45)

Er schijnen problemen met jmicron te zijn maar als ik deze controller uit zet in de bios krijg ik helemaal geen dvd brander meer te zien.

Iemand met een p965 chipset die het zelfde probleem heeft (gehad)? Ik kom er niet uit.
Alvast bedankt!

Gr.
Ik heb een aardig vergelijkbare config, alleen een ANDERE DVD brander. Asus P5B, E6600, 2 Gb, en dus ook een P965 chipset.

Ik heb echter een Sony DRU-530A (met nieuwste firmware) en die doet het verder prima onder Vista.

Heb je al gekeken of er een firmware update is voor die brander? Het zou goed kunnen dat Vista niet overweg kan met die brander, maar dat met een firmware update de brander wel fatsoenlijk herkend wordt.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• TommyCP
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-08-2025
Ik heb een Asus P5B Deluxe en mijn NEC 3540 doet het onder Vista probleemloos. Ik gebruik de eennalaatste BIOS voor het mobo, de laatste drivers voor de JMicron-controller en de laatste firmware voor mijn NEC. Verder staat mijn NEC op master ingesteld (wellicht van belang, aangezien ik heb gelezen dat NEC's wel eens moelijk kunnen doen als ze slave zijn).

>>>insert witty remark here<<<

Verwijderd

Topicstarter
Joy! inderdaad gewoon een bios update gedaan en meteen werd m'n drive gevonden.

UPDATE -

Het ging niet goed, toen heb ik de jMicron drivers geinstalleerd waarop mijn vista niet meer opstarte.
Toen heb ik de controler uitgezet in bios, vervolgens starte windows vista wel op en kon ik de drivers verwijderen.

Het ging dus niet goed.

Heb firmware geflashed van NEC, Staat als master ingesteld. Pioneer dvd-rom als slave.
Er hangt nog een dvd lezer aan van pioneer, maar ook die laat ie niet zien.
Echt een probleem met die controller volgens mij.

Bij apparaat beheer kan ik de drives wel ontdekken, maar na een reboot zijn ze weer weg.
Of ze blijven enkele minuten gevonden waarna ze weer weg zijn.

Heb trouwens 2 schijven op sata zitten op sata1 en sata3

Iemand nog tips misschien??
Heb ik mijn settings misschien verkeerd staan ofzo?

Alvast bedankt.
Gr.

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 20:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb het zaakje werkend gekregen, heb de laatste jmicron ide drivers geinstalleerd, vervolgens mijn nec brander als slave ingesteld en nu herkent vista 'm. Erg bizar al zeg ik het zelf.

Maar goed eens kijken of het goed blijft werken en of het iets scheelt qua prestaties.