Toon posts:

Aldi notebook: concurrerende prijs/kwaliteit?

Pagina: 1
Acties:
  • 693 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vanaf a.s. woensdag is bij de Aldi een notebook met onderstaande specificaties te koop
voor euro 999,00.

Is dit een concurrerende aanbieding qua prijs/kwaliteitverhouding?

> Processor:
Intel® Centrino® Duo mobiele technologie met Intel® Core™ Duo Processor T2050 met 1.60GHz, 533 MHz FSB, 2 MB L2 Cache

--------------------------------------------------------------------------------

> Besturingssysteem:
Authentieke Windows Vista™ Home Premium (OEM Version)

--------------------------------------------------------------------------------

> Scherm:
17" extra groot breedbeeldscherm in bioscoopformaat
1440 x 900 px; 16:10 bioscoopformaat

> Werkgeheugen:
1024 MB DDR2-SDRAM snel werkgeheugen met 533 MHz (beide geheugenlocaties bezet)

> Reusachtige opslagcapaciteit:
160 GB S-ATA harde schijf

> Uitmuntende videokaart:
ATI® Mobility™ Radeon® X1350 PCI-Express x16 videokaart met 128 MB geheugen – door de HyperMemory™-technologie kunnen tot 384 MB worden gebruikt

> Super Multi-Standaard brander:*
8x Multi-Standaard dvd-/cd-brander met 8x dvd-rom en ondersteuning voor Dual Layer, beschrijft dubbellaags dvd's (8,54 GB) en enkellaags dvd's (4,7 GB).

Alle belangrijke indelingen zoals:
DVD-RAM
DVD+R
DVD-R
DVD+RW
DVD-RW
DVD+R DL
DVD-R DL
CD-R
CD-RW

> Audio-genot:
Stereo luidsprekers en 1 subwoofer

> Pure mobiliteit:
Draadloze netwerktoegang Intel® PRO/Wireless 3945 a/b/g tot 54 Mbit/s**

> Optimaal geluid:
6-kanaals audio-uitgang (analoog + S/P-DIF) voor de digitale thuisbioscoopervaring met optimaal geluid***

> 4-in-1-multikaartlezer:
Multikaartlezer voor SD-, MMC-, MS- en MS Pro-geheugenkaart****

> Gereed voor internet/DSL:
Fast Ethernet on Board 10/100 MBit/s. V.90-modem incl. modem kabel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eSCe
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 29-05 10:00
ziet er niet slecht uit, zou het mogelijk zijn om games te draaien met zo'n vga?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 01-10 09:40

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

eSCe schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:24:
ziet er niet slecht uit, zou het mogelijk zijn om games te draaien met zo'n vga?
De videokaart is vergelijkbaar met een 7300Go en ik kan je vertellen dat het geen pretje is. Games zoals FEAR, Titan Quest, Quake 4 etc. zijn alleen te draaien op Low - Medium Detail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 05-10 18:56
DaMarcus schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:27:
[...]

De videokaart is vergelijkbaar met een 7300Go en ik kan je vertellen dat het geen pretje is. Games zoals FEAR, Titan Quest, Quake 4 etc. zijn alleen te draaien op Low - Medium Detail.
Het is dus mogelijk :P .

Maar ik vind het wel jammer dat ze niet voor een Core 2 Duo T5500 kiezen met een 15.4 inch scherm, dat zal toch meer mensen aanspreken denk ik. Je zou dan op de harde schijf kunnen besparen door een 120GB te nemen bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-08 15:54
eSCe schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:24:
notebooks zijn zelden gemaakt om games te draaien. Deze kaartjes zeker niet, aangzien het er een is met shared memory, wat meestal gebruikt wordt in budget modelletjes. Je kan hier wss een gamepje op draaien, maar denk maar niet aan een zeer hoge resolutie met 16xAA,...

Ik ben overigens erg tevreden met mijn medion laptopje (md96500). Deze doet hier dienst als complete allrounder, en dat voor min. 10u/dag (dan ook nog eens vrij intensief gebruik).
Het grote voordeel bij die aldi dingen is dat je ze gewoon kan testen, en als je het niet bevalt terugbrengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vanThijs schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:35:
[...]

notebooks zijn zelden gemaakt om games te draaien. Deze kaartjes zeker niet, aangzien het er een is met shared memory, wat meestal gebruikt wordt in budget modelletjes. Je kan hier wss een gamepje op draaien, maar denk maar niet aan een zeer hoge resolutie met 16xAA,...

Ik ben overigens erg tevreden met mijn medion laptopje (md96500). Deze doet hier dienst als complete allrounder, en dat voor min. 10u/dag (dan ook nog eens vrij intensief gebruik).
Het grote voordeel bij die aldi dingen is dat je ze gewoon kan testen, en als je het niet bevalt terugbrengen.
"Het grote voordeel bij die aldi dingen is dat je ze gewoon kan testen, en als je het niet bevalt terugbrengen.".

Is dat echt zo?
Testen? Hoe (lang)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja jammer van deze specs.
17 inch is gewoon te groot voor veel users. En een T2050 is ook weer jammer: de langzaamste CoreDuo processor.
Ze konden beter een T5500+ nemen en een 15/15,4 inch scherm.
160GB is natuurlijk ook overdreven veel voor een laptop. Ik heb nu 60GB en dit is meer dan voldoende voor mij. Ik denk dat 80-120GB ook meer dan voldoende was geweest voor de meeste users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Deze laptop staat ook in het Aldi/AH topic. Het is een redelijke laptop, niet fantastisch.

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 29-01-2007 22:03 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:45:
17 inch is gewoon te groot voor veel users. En een T2050 is ook weer jammer: de langzaamste CoreDuo processor.
160GB is natuurlijk ook overdreven veel voor een laptop. Ik heb nu 60GB en dit is meer dan voldoende voor mij. Ik denk dat 80-120GB ook meer dan voldoende was geweest voor de meeste users.
Aanvulling specificaties:

Productiviteit
Met Windows VistaTM Home Premium bent u nog beter voorbereid op uw werkzaamheden.
Spellen
Windows VistaTM Home Premium biedt 3D grafische beelden voor alle spelniveau's.
Muziek
Met Windows VistaTM Home Premium kunt u uw verzameling muziek geheel naar wens sorteren en op een groot aantal draagbare apparaten overzetten.

1,6 GHz Intel® CoreTM Duo Processor T2050
• 1.6 GHz
• 533 MHz FSB
• 2 MB L2 Cache

• 17" extra groot TFT WXGA
widescreen scherm 16:10
bioscoopformaat met 1440 x 900
resolutie
• 1024 MB DDR2 SDRAM werkgeheugen
(beide geheugenbanken bezet)
• Grote 160 GB harde schijf
• ATI® MobilityTM Radeon®
X1350 PCI-Express x16
grafische kaart met
128 MB memory - Hyper -
MemoryTM technologie
• DVD-writer/rewriter
Met DVD-RAM en Dual layer
ondersteuning.
• 6-kanaals audio-uit
(analoog + S/P-DIF)
Voor de digitale thuisbioscoop-
ervaring met optimaal geluid.
Alleen in combinatie met een
geschikt luidsprekersysteem.
(Niet inbegrepen.)
• Intel Pro/Wireless 3945-wireless
Lan 802, 11B/G. Snelle draadloze
dataoverdracht met tot 54 Mbit/s
netwerkcontroller 10/10 Mbit/s V.90
modem (inclusief modem kabel)
• Multikaartlezer
(SD/MMC/MS & MS Pro)
• 2 luidsprekers
• 1 subwoofer
• 10/100 Mbit/s Fast Ethernet
• V.90 modem incl. modem-
aansluitkabel

Inclusief
• afstandsbediening,
• draagtas,
• USB scroll muis,
• DVI adapter,
• externe adapter,
• Li-lon accu.

Bijgeleverde software
• Microsoft® Windows VistaTM
Home Premium
voorgeïnstalleerd en op Recovery
DVD-ROM
• Microsoft® Works 8.5
voorgeïnstalleerd en op CD/DVD-ROM
• MEDION Home Cinema
• voorgeïnstalleerd en op CD/DVD-ROM,
OEM versie professioneel programma
voor video- en audiotoepassingen!
• PowerDirect
OEM Versie
(voorgeïnstalleerd en op CD/DVD)

Aansluitingen:
• 4 x USB 2.0,
• 1 x FireWire IEEE 1394,
• 1 x DVI out,
• 1 x TV out,
• 1 x netwerk (RJ45),
• 1 x PCI Express Card Slot 54,
• 1 x modem (RJ11),
• *1 x microfoon,
• *1 x line in,
• *1 x line out,
• *6-kanaals audio out
• (analoog + S/P-DIF)•
*Deze aansluitingen zijn bruikbaar,
afhankelijk van de software-
instellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-10 19:10
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:45:
Ware het niet dat ze deze laptop aanprijzen als een videorecorder en die HD dus opeens niet zo nutteloos meer is ;)

http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_05/OFF01.HTM

http://www.medion.de/md98100/nl/flash.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-10 19:10
Dit is misschien wel een betere keus van Medion: https://www.medionshop.nl...estseller&forward=showcua

Met de veel betere Core 2 Duo T5600 (1.83GHz) maar wel een slechtere onboard videokaart (GMA950), 15.4 inch en geen Vista :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Mooie configuratie, maar toch zou ik persoonlijk liever voor een Dell Inspiron 6400 gaan. Deze heeft net wat betere specs, is veel beter uitgebalanceerd dan deze, is compacter en heeft een zeer goede accuduur. Is wel iets duurder misschien, maar rechtvaardigt zeker zijn hogere prijs.

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor al uw reacties.

Daarmee maakt u het voor mij eerder moeilijk dan makkelijk.

Ik herhaal dus nog eens mijn initiele vraag.

Is dit een concurrerende aanbieding qua prijs/kwaliteitverhouding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 23:12

Turkish

zhé germans

Dit kan dus beter in het algemene topic over Complete systemen & laptops Aldi/LidL/AH aanbiedingen part 3

Dubbel, dus dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.