Vaag Netwerk...

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-08 07:15
Hallo,

Ik heb thuis een klein netwerkje:

1 Windows98 Pc
1 Linux servertje
1 Laptop

Ze zijn allemaal aangesloten op het netwerk, kunnen data uitwisselen, etc.. maar, als ik met mijn windows pc een file kopieer naar de linux server of laptop gaat het lekker snel, vanuit de laptop naar de linux server ook, maar wanneer ik vanaf de laptop of linux server files wil kopieeren naar de windows pc is het netwerk ni vooruit te branden, een gemiddeld mp3'tje duurt dan 10 min.. argh :(

weten jullie misschien hoe dit komt???

tnx anyway !

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Zit er op die laptop ook Linux?

• Mior
Nee, de laptop is ook Windows98

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

Al geprobeerd te pingen?

• Mior
Ze kunnen elkaar prima pingen, data transfers gaan ook wel, alleen het binnenhalen van data bij de windows pc gaat ZEER traag. Het versturen daarintegen gaat ook gewoon snel op de windows pc.

Verwijderd

Check de settings voor MTU eens. Ik heb een zelfde probleem gehad en op m'n win PC stond toen een andere waarde (had ik eens ingesteld via maxMTU) voor de MTU dan op m'n linux PC. Toen ik beide weer op 1500 had werd de snelheid ineens weer 10x groter, en dus weer normaal.

• Mior
En hoe controleer ik dat? bij windows en linux....

• Li0nHeart
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
Voor windows gebruik je het makkelijkst een programma als EasyMTU : http://www.rob.cybercomm.nl/easymtu /

Onder linux kun je de MTU settings van je netwerkkaarten bekijken met ifconfig

veranderen doe je met bv. ifconfig eth0 mtu 1500

Om linux dit te laten onthouden, die regel gewoon in je /etc/rc.d/rc.local zetten.
Pagina: 1