Toon posts:

[Veritas 10.0d] Remote backup op Stand Alone

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
We hebben een netwerk met 5 windows-servers. 1 daarvan is een Windows 2003 Application Server met tapestreamer erin. Deze tapestreamer maakt een backup van alle servers dmv remote agent aan de hand van Veritas 10.0d. Nu hebben we een oude versie van exact draaien op een stand alone werkstation. Deze hangt dus niet in ons domein. We hebben inmiddels de volledige boekhouding in E-Synergy zitten, maar dit pctje stamt nog uit de tijd voor een overname en hier staan gegevens in die niet in E-Synergy kunnen. Totdat deze administraties klaar zijn moeten ze wel gebackuped worden en het liefst op de tapestreamer. Alleen wil remote agent niet werken, omdat het werkstation niet in het domein hangt. Weet iemand een oplossing voor dit probleem?

Thnx

• AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-02 17:47

AcoLyte!

*evil grin*

backup laten draaien als local admin? in principe is 'in het domein' hangen geen vereiste voor
een goede backup. scripten? je kunt er natuurlijk ook voor kiezen de data eerst te repliceren naar
een domain server en dat mee te nemen in de backup procedure.

don't mistake lack of talent for genius.

Verwijderd

Topicstarter
ja maar normaal installeer ik op een nieuwe server alleen de remote agent, waarmee ik de data dan kan bereiken met de Application server waar Veritas op staat. Dus dan kan ik de instellingen doen via de server met veritas erop. Alleen als ik bijv via een commandline de agent wil installeren krijg ik de fout dat de gebruiker niet bekend is op het domein. Ik gebruik de volgende commandline:

setup /TS: /USER:<user> /DOM:<domein> /PASS:<password> /SNO:serienummer -S

Maar als ik deze commands gebruik dan krijg ik de melding dat de gebruikersnaam niet bekend is. Zou ik dan de local admin moeten nemen? en als domein de werkgroep waar de standalone in hangt?

• AcoLyte!
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06-02 17:47

AcoLyte!

*evil grin*

Veritas komt trouwens om in de how-to's...
even spitten :9
http://seer.entsupport.symantec.com/docs/258982.htm

don't mistake lack of talent for genius.

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:51

FaceDown

Storende factor.

Waarom hang je het werkstation niet in het domein? Moet toch geen bezwaar zijn voor het gebruik van Exact.

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

je kan toch gewoon een account opgeven in backup exec? een lokaal account opgeven werkt prima. gewoon even computernaam\account typen als je de popup krijgt.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 13:49 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:44:
Maar als ik deze commands gebruik dan krijg ik de melding dat de gebruikersnaam niet bekend is. Zou ik dan de local admin moeten nemen? en als domein de werkgroep waar de standalone in hangt?
het niveau is weer lekker (intended flame, je bent beheerder tenslotte).

Tuurlijk moet je de localadmin opgeven. Je kan toch ook niet inloggen met een domain admin op de standalone machine.

En nee, werkgroep moet je niet invullen als domain. werkgroep is niet meer dan een logische verzameling op het netwerk. Voor windows betekent dat niets. Je vult hier gewoon de computernaam in.

Verwijderd

Topicstarter
FaceDown schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 09:48:
Waarom hang je het werkstation niet in het domein? Moet toch geen bezwaar zijn voor het gebruik van Exact.
Nou er staat een softwarepakket van de beveiligingsdeuren op, wat niet samen kan werken met een domein en uit veiligheidsoverweging wil de directeur de pc niet op het netwerk hebben.
Pagina: 1