Externe HDD Philips vs. Iomega

Pagina: 1
Acties:
  • 165 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
Ben hard toe aan uitbreiding van mijn geheugen (40gb in desktop en 100gb in laptop)
Keuze is gevallen op een externe schijf. USB aansluiting en 320gb

Heb geen zwaarwegende of professionele eigenschappen waaraan deze moet voldoen.

Inmiddels is de lijst tot 2 modellen gereduceerd:

Iomega Value Series Desktop HD (USB2/320GB)
Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/1B883B39D52B505AC12571D40026BCD9_big.jpg

Philips SPE3030CC
Afbeeldingslocatie: http://images.kieskeurig.nl/images/product_big/11E3712B9F2E9D45C1257209004DCBDB_big.jpg

Qua design gaat mijn voorkeur uit naar de Iomega. Niet van wezenlijk belang, aangezien de schijf waarschijnlijk toch beperkt/niet zichtbaar zal zijn.

Zijn er nog essentiële aandachtspunten die bij een van de 2 merken/modellen van belang zijn? Ik weet dat Iomega een 'terugroepaktie' heeft van dit model heeft i.v.m. problemen met de stekker van de adapter.

Verde is mijn ervaring m.b.t. Philps PC-producten nihil. Van iomega heb ik reeds 6-7 jaar een CD-brander die het tot op heden nog steeds perfect doet.

Audi: Vorsprung durch Technik

• Rejgun
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Rejgun

Leven is Bier drinken

Topicstarter
Niemand met ervaringen met deze schijven ...

Audi: Vorsprung durch Technik

Verwijderd

1) noem schijfruimte ajb geen geheugen; dat zijn echt twee aparte dingen!

Verder tja, je zegt dat je eigenlijk geen noemenswaardige eisen hebt. Dan lijkt me dat beide wel voldoen; of elke andere externe behuizing. eSATA ipv USB2 zal sneller zijn, als je dat wilt. Verder zou ik kijken naar de prijs en de schijf die je gaat gebruiken; liefst eentje die zo min mogelijk warmte produceert want meestal is de ventilatie slecht in zo'n kast. Samsung doet het erg goed qua beperkte warmteproductie.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-02 22:44

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

K'zag gisteren in de mediamarkt beide modellen liggen en eigenlijk wat je moet weten is welke schijf gebruikt wordt in het kastje. Daar van kun je grotendeels afleiden of hij lang(er) meet gaat/snel is/stil is etc. Helaas is deze informatie niet openbaar en zou je dus zelf moeten open maken om te kijken wat erin zit. Wat mij tegenhoudt om zo'n externe hd te nemen is het feit dat er nog steeds PATA schijven gebruikt worden daarin. Deze zijn veelal goedkoper dan de Sata broertjes en meestal ook voorzien van minder cache. Zou je in de toekomst de HD willen wisselen/vervangen dan ben je dus ook aan PATA gebonden.

Wat ik wel gisteren nog zag was dat Iomega een eSata/usb2.0 model had, een 300gig voor 229euro bij de mediamarkt. Op het eerste gezicht best veel, maar je kreeg er wel een eSata kabel bij en eSata PCI controller!!! Ook stond op de doos dat de HD die erin zat ook een Sata variant was. Helaas was 300gig mij iets te weinig, alhoewel volgens de Iomega website ook een 500gig variant beschikbaar is.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)