Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

onverklaarde software sporen op PC

Pagina: 1
Acties:

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Na mijn computer terug te hebben gekregen van de garantie, vind ik overal sporen van spyware-removal programma's op mijn pc. Deze programma's heb ik zelf nooit gebruikt of geïnstalleerd, maar toch staan er mappen voor bij de program files, in het register, en bij de lijst van vertrouwde software van mijn Firewall.
De programma's betreffen:
  1. hitmanpro2
  2. spybotsd
  3. spysweeper
  4. swdoctor
  5. spywareblaster
Heb ik hier last van een virus, of heeft de winkel waar ik de computer naartoe bracht (naar mijn mening) illegale zaken uitgevoerd op mijn PC?
Echt 'veilig' voel ik me nu namelijk niet ;(

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11 17:19

YellowCube

Wait...what?

waarom heb je de PC naar de winkel gebracht?
Overigens is dit geen reden je "onveilig" te voelen.

[ Voor 38% gewijzigd door YellowCube op 29-01-2007 18:44 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Verwijderd

Heb ik hier last van een virus, of heeft de winkel waar ik de computer naartoe bracht (naar mijn mening) illegale zaken uitgevoerd op mijn PC?
Echt 'veilig' voel ik me nu namelijk niet
Het zijn allemaal sub-programma's van Hitman Pro. Programma's doen helemaal niks, worden gebruikt om je PC schoon te maken van spyware, ad-aware,etc

De winkel had deze moeten verwijderen, maar blijkbaar dachten ze dat dit nodig was (geen idee waarvoor je PC garantie nodig had?)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 18:45 ]

Verwijderd

Ik denk dat toen ze het probleem wouden uitsluiten op je PC, er idd gebruik is gemaakt van AntiSpyware of AntiVirus programma's. Dat er een trojan oid geinstalleerd wordt is natuurlijk van den boze, maar ik denk niet dat je dat vanaf een PC boer kan verwachten hoor :P

Als je het echt niet vertrouwd kan je altijd nog een online scan doen. :)

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

link0007 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 18:42:
Na mijn computer terug te hebben gekregen van de garantie, vind ik overal sporen van spyware-removal programma's op mijn pc. Deze programma's heb ik zelf nooit gebruikt of geïnstalleerd, maar toch staan er mappen voor bij de program files, in het register, en bij de lijst van vertrouwde software van mijn Firewall.
De programma's betreffen:
  1. hitmanpro2
  2. spybotsd
  3. spysweeper
  4. swdoctor
  5. spywareblaster
Echt 'veilig' voel ik me nu namelijk niet ;(
Met wat voor klacht heb je de computer weggebracht? Het verwijderen van Spyware voor klanten lijkt me (naar mijn mening dus) namelijk eerder een stukje service dan het doen van ilegale zaken. Maar dat ligt ook een beetje aan de klacht waarmee je de computer hebt weggebracht :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
de CPU was kapot.. als ik echt boze malware of virussen wou verwijderen had ik windows wel opnieuw geïnstalleerd.. daar ga ik geen 3dagen op wachten ;)

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Pagina: 1