Problemen met keyboard

Pagina: 1
Acties:
  • 423 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• WhiteKnight
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 26-01 23:40
Ik heb sinds een week problemen met mijn (waarschijnlijk) keyboard. Als windows volledig is opgestart kan ik gewoon alle aplicaties gebruiken. Zolang ik maar van de media toetsen op mijn keyboard afblijf. Soms doen de knoppen het prima ( de email en WWW knop tenminste ) , maar zodra ik aan de volume knoppen kom hangt het systeem. Echter niet volledig. Ik kan de muis nog bewegen ( alleen reageert deze niet meer op het klikken ) en de muziek van winamp speelt gewoon door. Ook kan ik nog de sneltoetsen voor winamp gebruiken ( ctrl+ etc. ). Ctrl-Alt-Delete wil ook nog, maar ook hiermee kan ik niets omdat ik niet kan navigeren ( TAB en muis ).
- Ik draai Windows XP Pro
- Het gaat om een Logitech Y-ST39 Internet Keyboard

Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn en wat ik er aan kan doen?

Bij voorbaat dank,

WhiteKnight

• WhiteKnight
Heeft niemand een idee?

Of heb ik te weinig informatie vermeld?

Verwijderd

Download de nieuwste drivers van Logitech en probeer het dan nog eens.

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

connector wel goed? Anders even het dingetje losdraaien en schoonmaken van binnen. (je wil niet weten hoeveel rommel er in sommige toetsenborden zit) 8)7

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-01 10:58
Gebruik je drivers om die mediatoetsen te ondersteunen?
Het lijkt mij eerder een software probleem trouwens, kan me niet voorstellen dat er hardwarematig iets in je tobo kan gebeuren dat hij windows ophangt. Tenzij er een contact in zit dat dan constant aan blijft, dat kan alle andere input blokkeren. Dus maak de binnenkant van je toetsenbord eens schoon zou ik zeggen :).

• WhiteKnight
Ik gebruik de meest recente drivers. Ook voor de media toetsen ja. Die kan ik immers allemaal individueel een functie geven. Connector heb ik even los gehad en schoongemaakt. Ook daar zit het probleem niet in.

Ik kan inderdaad het toetsenboard nog schoonmaken van binnen, al denk ik dat dit niet het probleem zal zijn. Bedankt in iedergeval voor de reacties. Het kan dus in ieder geval niet zo zijn dat de voeding te ligt is ofzo. Dan had ik hiervoor ook al problemen moeten hebben... Nietwaar?

Bedankt!

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

WhiteKnight schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 15:02:
Ik gebruik de meest recente drivers. Ook voor de media toetsen ja. Die kan ik immers allemaal individueel een functie geven. Connector heb ik even los gehad en schoongemaakt. Ook daar zit het probleem niet in.

Ik kan inderdaad het toetsenboard nog schoonmaken van binnen, al denk ik dat dit niet het probleem zal zijn. Bedankt in iedergeval voor de reacties. Het kan dus in ieder geval niet zo zijn dat de voeding te ligt is ofzo. Dan had ik hiervoor ook al problemen moeten hebben... Nietwaar?

Bedankt!
Lijkt me geen voedings probleem. Of je ps2 poort moet brak zijn.

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• WhiteKnight
vingerfrits schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 16:12:
[...]

Lijkt me geen voedings probleem. Of je ps2 poort moet brak zijn.
Hmmm ok... Zou ook kunnen. Wel vreemd dan dat dat zo plots komt, maar ja. Je weet nooit met computers!

Wat zou ik hier eventueel aan kunnen doen? Kom ik zeker uit bij een nieuw moederbord.

Verwijderd

of een usb keyboard proberen?

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-02 07:55
Serieus. Ik heb zo'n beetje dezelfde klacht. Ik heb een simpel Logitech toetsenbord (PS/2) met de standaard knoppen + drie 'extra' knoppen. Dit zijn www, mail en search. Als ik mijn computer opnieuw opstart en ik raak deze knoppen als eerste aan, dan loopt het zaakje sowieso vast. Als ik eerst even normaal met de computer werk door bijvoorbeeld Winamp op te starten en daarna op het 'mail'-toets druk, dan loopt het zaakje vast, maar blijft Winamp rustig de nummers afspelen.

Ik ben er een tijdje geleden een topic over begonnen. Ik ga zo even zoeken. Moment.

[edit]
Het was dus dit topic. Als conclusie kwam naar voren dat het aan Thunderbird ligt, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Het is de 'mail'-knop van mijn Logitech toetsenbordje. Ik kan prima zonder die knoppen, dus heel erg vind ik het niet. Wel vaag dat ze niet meer werken trouwens.

[ Voor 24% gewijzigd door smeerbartje op 05-02-2007 18:51 ]

• WhiteKnight
smeerbartje schreef op maandag 05 februari 2007 @ 17:31:
Serieus. Ik heb zo'n beetje dezelfde klacht. Ik heb een simpel Logitech toetsenbord (PS/2) met de standaard knoppen + drie 'extra' knoppen. Dit zijn www, mail en search. Als ik mijn computer opnieuw opstart en ik raak deze knoppen als eerste aan, dan loopt het zaakje sowieso vast. Als ik eerst even normaal met de computer werk door bijvoorbeeld Winamp op te starten en daarna op het 'mail'-toets druk, dan loopt het zaakje vast, maar blijft Winamp rustig de nummers afspelen.

Ik ben er een tijdje geleden een topic over begonnen. Ik ga zo even zoeken. Moment.

[edit]
Het was dus dit topic. Als conclusie kwam naar voren dat het aan Thunderbird ligt, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Het is de 'mail'-knop van mijn Logitech toetsenbordje. Ik kan prima zonder die knoppen, dus heel erg vind ik het niet. Wel vaag dat ze niet meer werken trouwens.
Ja, dat is dus volledig mijn probleem. Het kan echter niet aan Thundebird liggen, want dat gebruik ik niet.

Ik kan het trouwens ook prima vinden zonder de extra knoppen op mijn keyboard, maar het blijft toch een vreemd probleem. Misschien dan toch eens een USB board gebruiken. ( dat laat echter dit probleem onopgelost)

Iemand nog suggesties?

• WhiteKnight
Is er nou verder helemaal niemand die dit probleem heeft geconstateerd of een idee heeft waar dit aan kan liggen?

Ik zou het echt niet meer weten...

Edit:
Ik heb zojuist een "vreemde" ontdekking gedaan... Niet helemaal vreemd, want het is misschien enigzins logisch.

Ik heb mijn bios ge-update en nu werken de toetsen weer! Ik hoop voor lange duur, maar het is nu wel weer prettig...

Misschien een tip.

[ Voor 47% gewijzigd door WhiteKnight op 05-04-2007 19:49 ]

Pagina: 1