Toon posts:

4000+ san diego goed overclockbaar?

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Iemand ervaring met deze core?

ik krijg em momenteel op 250*11=2750 gepost... als ik de multi hoger zet will hij windows niet laden en denk dat deze aan de hoge mhz ligt....

Heb wel nog niet echt een hoge voltage geprobeert omdat ik geen idee heb wat deze cpu's aankunnen van voltage?

zit momenteel op 1.675v (1.488-1.520v in cpu-z) maar heb geen idee hoe hoog ik mag gaan zonder shade aan te brengen?

is het trouwens ook normaal dat de voltage nogal snel fluktueert op dit moederbord? want heb eigenlijk een vrij goede voeding dus zou het raar vinden dat deze de oorzaak is (Tagen 600w dual engine)

Verwijderd

Beetje magere topicstart...

Lees eerst dit door:
[OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC Resultaten - Deel 30

En stel dan eventueel daar je vraag...
Mocht je die nog hebben ;)

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Welk mobo?

Waarom probeer je dan niet 10*285? Als je voltage zo schommeld heb je vast last van Vdroop.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 18:32:
Iemand ervaring met deze core?

ik krijg em momenteel op 250*11=2750 gepost... als ik de multi hoger zet will hij windows niet laden en denk dat deze aan de hoge mhz ligt....

Heb wel nog niet echt een hoge voltage geprobeert omdat ik geen idee heb wat deze cpu's aankunnen van voltage?

zit momenteel op 1.675v (1.488-1.520v in cpu-z) maar heb geen idee hoe hoog ik mag gaan zonder shade aan te brengen?

is het trouwens ook normaal dat de voltage nogal snel fluktueert op dit moederbord? want heb eigenlijk een vrij goede voeding dus zou het raar vinden dat deze de oorzaak is (Tagen 600w dual engine)
Uhm....ik heb niet heel veel verstand van overklocken, maar 1.65 volt is toch wel erg veel voor die proc.
Kijk eens in de FAQ van tweaking & cooling hier staan ook dingen over je geheugen e.d.

Verwijderd

Idd lees nu eerst die FAQ door...

Dan als ie dat snapt dan komt ie er wel...

Dit is gewoon gepruts... :S

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-02 12:23

vinnie1908

Appel != peer

Net als jouw eigen post Ramius, herhalen van wat al gezegd is draagt niets bij aan de topic. Gebruik dan de TR als je wat wilt zeggen. Zie ook dit!

Persoonlijk vind ik de 1.675 aardig hoor als de normale VCore van deze op 1.35/1.4V ligt. Het nadeel van Overclocken is het nie vooraf kunnen zien en weten of iets goed overclockt. Ik heb persoonlijk ook altijd pech, de beste overclock onderdelen doen bij mij niets. Helaas, en de vraag hoe ver je kan gaan tot je schade krijgt...proberen helaas. Over het algemeen zal je PC niet meer booten als het te ver gaat, dus snelle schade zal je niet oplopen.

Meer informatie over je proc:SPAM!

[ Voor 12% gewijzigd door vinnie1908 op 29-01-2007 20:17 . Reden: BalusC toegevoegd ]

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

Verwijderd

Topicstarter
die voltage sry dat was een typ fout (was nogal gehaast omda ik ergens moes zijn)

voltage staat op 1.4875v

dus hij overvolt eigenlijk een beetje :/

even die thread gelezen daar raden ze 1.6v max vcore aan dus zal ik dat is proberen

trouwens specs zijn:
AMD 4000+ San Diego
Asus A8N SLI
OCZ 400mhz 2-3-3-6 (draait op 191mhz*2)

en waarom ik ni hoger frequency draai? geen idee eigenlijk nog niet geprobeert 250 is stabiel en ik wou eerst is zien of de cpu zelf hoger ging

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:41:
die voltage sry dat was een typ fout (was nogal gehaast omda ik ergens moes zijn)

voltage staat op 1.4875v

dus hij overvolt eigenlijk een beetje :/

even die thread gelezen daar raden ze 1.6v max vcore aan dus zal ik dat is proberen

trouwens specs zijn:
AMD 4000+ San Diego
Asus A8N SLI
OCZ 400mhz 2-3-3-6 (draait op 191mhz*2)

en waarom ik ni hoger frequency draai? geen idee eigenlijk nog niet geprobeert 250 is stabiel en ik wou eerst is zien of de cpu zelf hoger ging
Hier zal waarschijnlijk je probleem liggen..
Dit alles hangt met elkaar samen.

Lees eerst de FAQ van Tweaking & Cooling nou maar eens door.... |:(

Verwijderd

Topicstarter
heb ik gedaan... en ik weet dat dit samenhangt... Ram staat dus eigenlijk op stock timing/mhz... dus di ekan het niet zijn.... htt staat op 4 dus staat stock op de 1000mhz

trouwens mijn vraag is al half beantwoord.... vcore gedeeldte... en wat een 4000+ haalt kan je niet daar zien he :p

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 30-01 00:03
Het a8n-sli mobo haalt maar max 1.5 volt, dus 1.6 kun je niet proberen. Sowieso zou ik toch al niet meer dan 1.5 volt erop zetten als je de pc voor normaal gebruikt wilt gaan gebruiken.

Ik vind je VCore nogal aan de hoge kant, want mijn 3700+ San Diego doet de 2.8 GHz goed stabiel op 1.375 volt. Het is dezelfde core, precies dezelfde cpu, alleen is de 4000+ standaard 200 MHz hoger geclockt. Nu snap ik dat niet elke cpu hetzelfde is qua overclockbaarheid, maar ik zou het op een andere manier stabiel proberen te krijgen (mischien iets lagere clocksnelheid).

Verwijderd

Topicstarter
1.375v? uhm jouw core is dan wel heel anders als mijne... stock voltage op mijn core is al hoger als dat.. (namelijk 1.47V) mischien is de 4000+ 512kb cache wel dezelfde?

edit: juist in bios gekeken ik kan tot 1.55v gaan in bios van men a8n

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 22:37 ]

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

mensen, mensen... Iemand op de FAQ wijzen doe ik wel ;) Hoeven jullie dus niet te doen, help de TS dan gewoon op weg :)

Verder si dit wel basic dus vandara dat ik hem gewoon op slot doe :)

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.