Toon posts:

Dubbele kast - Twee PC's

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Ik zit nu al een tijdje na te denken, of het niet mogelijk is, om mijn twee PC's te combineren in één kast. Zijn er hier standaard mogelijkheden voor? Ik meende dat ik in het verleden een kast heb gezien, die als het ware twee kasten was, die met de zijkant aan elkaar zat, maar deze kan ik nergens meer terug vinden...

Ik weet dat het qua koeling etc goed geregeld moet zijn, maar als we dat even buiten beschouwing laten, wat raden jullie mij dan aan? Zijn er kasten te koop waar 2 ATX bordjes in passen + overige hardware of is er een andere oplossing voor? Het liefst zou ik zien, dat de bordjes boven elkaar bevestigd kunnen worden, als dit mogelijk is...

Door te zoeken vind ik nog niet direct iets, aangezien ik alleen dingen vond die in server behuizingen (19") mogelijk waren.

Alvast bedankt voor de moeite! :)

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
De ThermalTake Mozart TX is er één, maar dat is dacht ik ATX/BTX + mATX mITX.

[ Voor 7% gewijzigd door Saturnus op 29-01-2007 18:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, daar moet een kleiner bordje boven, maar dat is voor mij geen optie, het moeten echt twee ATX moederbordjes worden! :)

Heel erg bedankt voor het meedenken! :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom niet de lokale bouwmarkt inlopen en daar wat platen MDF halen? Kun je je kast precies zo bouwen als je wilt en het is nog eens betaalbaar ook nog.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is het punt niet van dit topic Terw_Dan, ik wil nu gewoon even weten of er geen kant en klare oplossingen zijn. Het is mogelijk dat ik de case helemaal zelf ga bouwen. De kant en klare oplossingen kan ik eventueel ook nog gebruiken als voorbeeld en misschien is er zelfs eentje zo mooi dat de case me verleid om 'm te kopen! ;)

In eerste instantie, is dit topic dus puur informatief! ;)

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Voor zover ik weet niet. En ik zit er aardig in. Het zouden iig geen kasten zijn die elke gebruiker zo ff kan kopen.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is jammer, dan ga ik verder zoeken! :)

Hoe groot moet ik bij zelfbouw ongeveer aanhouden als ik twee maal een ATX mobo en twee maal een voeding er in kwijt wil, waarbij de mobo's boven elkaar komen... ? :/ Gewoon de maten van 2 x ATX-hoogte zal niet direct voldoende zijn, aangezien de voedingen er ook nog boven moeten...

Wat raden jullie mij aan? :>

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Als je deze kast een beetje kan modificeren kunnen er met gemak 2 mobo's in :P

Afbeeldingslocatie: http://files.madcase.com/Melenya.jpg

Het is een Lian-Li kast.

Hier had ik hem gevonden:
http://gathering.tweakers...message/27257119#27257119

• Ernie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-02 15:33
Ik zou die 2 atx bordjes boven elkaar zetten en de voedingen ervoor hangen. Zodat de voeding op de plaats komt waar eigenlijk de 5,25" bays zitten. Dan wordt je kast ook niet abnormaal hoog.

Je zou ook beide moederborden op de rug naar elkaar toe op een plaat mdf kunnen monteren. Dan krijg je een wat minder hoge kast.

Je kunt het beste kijken waar jij je kast wilt plaatsen en dan kijken welke vorm daar het beste past. Dan kun je aan de hand daarvan even een tekeningetje maken in google sketch up oid. Dat is wel makkelijk om onverwachte verassingen te vermijden.

Verwijderd

Topicstarter
De voedingen vooraan, heeft als nadeel dat de snoeren dan óf door de hele kast lopen, óf de snoeren aan de voorkant zitten! :P Als ik beide mobo's met de rug naar elkaar toe monteer, dan word de kast wel erg breed denk ik, want je zit toch weer met PCI kaartjes e.d.

De hoogte en breedte is in principe niet direct een probleem, maar het moet natuurlijk wel toonbaar blijven... Ik zal eens met sketchup aan de gang gaan, eens zien of ik dat programmatje snap! ;)
Mishmash schreef op maandag 29 januari 2007 @ 18:17:
Als je deze kast een beetje kan modificeren kunnen er met gemak 2 mobo's in :P

[afbeelding]

Het is een Lian-Li kast.

Hier had ik hem gevonden:
http://gathering.tweakers...message/27257119#27257119
Wat is het eigenlijke doel van deze kast? Fileserver o.i.d.? :X

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 18:33 ]

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
offtopic:
Dat ding is idd. een fileserver met 4 TB aan boord :X Staat in de HK mocht je het willen weten.
Naam: Melenya
Functie: Backup / Fileserver

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-02 15:33
Ik heb een Chenbro SR-103, ook een perfecte kast als je 2 PC's in dezelfde kast wilt hebben. Op de FP staat nog een User Review van mij :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan em niet terug vinden, heb je misschien nog een direct linkje voor me?

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-01 13:26

neanderthaler

Are friends electric?

Pagina: 1