Toon posts:

Club 3D ATI 1950Pro ( AGP ) op Asrock mobo AM2NF3-VSTA ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil bij Alternate een compu laten samenstellen met een AM2 Asrock mobo AM2NF3-VSTA ( ik MOET per se 5 oude PCI sloten hebben voor mijn diverse IEEE488.2 electronische apparaturen ).

Om ook nog wat te kunnen gamen wil ik er een Club3D ( AGP ) ATI 1950-Pro kaart op ( met op het mobo een AMD64 X2 4200+ )

Vraag ( zonder antwoord durf ik niet te bestellen, dus hulp zeer gewaardeerd ) :

steekt de ATI koeler niet dusdanig ver uit uit het AGP-slot uit dat het naastgelegen PCI slot niet meer te gebruiken is ( ik MOET alle 5 de pci sloten kunnen gebruiken ).

Dank.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:44:
Ik wil bij Alternate een compu laten samenstellen met een AM2 Asrock mobo AM2NF3-VSTA ( ik MOET per se 5 oude PCI sloten hebben voor mijn diverse IEEE488.2 electronische apparaturen ).

Om ook nog wat te kunnen gamen wil ik er een Club3D ( AGP ) ATI 1950-Pro kaart op ( met op het mobo een AMD64 X2 4200+ )

Vraag ( zonder antwoord durf ik niet te bestellen, dus hulp zeer gewaardeerd ) :

steekt de ATI koeler niet dusdanig ver uit uit het AGP-slot uit dat het naastgelegen PCI slot niet meer te gebruiken is ( ik MOET alle 5 de pci sloten kunnen gebruiken ).

Dank.
Mmm, als je een mooi plaatje ervan vindt. Maar zelfs al zou het een "een slot" koeling zijn moet je er rekening mee houden dat kaarten als dat goede koeling vereisen! En dat eigenlijk..je niets dichtbij moet plaatsen. Het kan wel maar de doorluchting wordt wel negatief beinvloed!

There is no place like ::1

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
als ik naar het plaatje kijkt moet je wel een erg plat kaartje hebben wil die passen in het agp slot. Volgens mij ben je dat pci slot zowiezo kwijt met een high-end kaart.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:56
Als die kaart een fan heeft aan de kant van de PCI slots ben je sowieso de klos en kan je het vergeten: een PCI slot in PCI1 blokkeert de airflow teveel en dat gaat je koeling voor een high-end kaart niet ten goede komen.

Ik zou in zo'n geval eerder voor een kaart gaan die de hele koelingszooi om de kaart heenbuigt, waarbij de achterkant gebruikt wordt voor koeling. Ik heb laatst een Asus Geforce 7600GS silent in een systeem gezet (PCI-E), groot stuk alu op dat ding, maar wel gewoon het 1e PCI slot vrij.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

_JGC_ schreef op maandag 29 januari 2007 @ 20:39:
Als die kaart een fan heeft aan de kant van de PCI slots ben je sowieso de klos en kan je het vergeten: een PCI slot in PCI1 blokkeert de airflow teveel en dat gaat je koeling voor een high-end kaart niet ten goede komen.

Ik zou in zo'n geval eerder voor een kaart gaan die de hele koelingszooi om de kaart heenbuigt, waarbij de achterkant gebruikt wordt voor koeling. Ik heb laatst een Asus Geforce 7600GS silent in een systeem gezet (PCI-E), groot stuk alu op dat ding, maar wel gewoon het 1e PCI slot vrij.
Dat is wel een oplossing, een koeling gebruiken die geen fan nodig heeft aan de PCI sloten kant! En zeker een 7600GS kan best goed gekoeld worden in een kast met genoeg fans!

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Dank aan _JGC_ en anderen.

Omdat ik 5 oude PCI sloten moet hebben, kon ik geen PCI-e mobo vinden en moet aldus een AGP mobo gebruiken.
De Asus 7600GS PCI-e kan ik dus niet gebruiken.

Ik vond wel een AGP MSI 7600GS heatpipe.
Naar ik vermoed lijkt dat sterk op wat _JGC_ bedoelt : ik zie tenminste een flink alu bouwsel zonder fan maar ogenschijnlijk plat genoeg om het naastliggende pci slot vrij te laten.

Heb ik dat goed gezien ?

Verwijderd

nu je niet gewoon die x1950Pro AGP kopen en daar een thermalright HR-03 koeler op plaatsen ?

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:28
apparaturen
Kom op zeg :/ .

Maar je kan toch wel een mailtje naar Alternate sturen?

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:38
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 16:18:
nu je niet gewoon die x1950Pro AGP kopen en daar een thermalright HR-03 koeler op plaatsen ?
Wat ie zegt, dit is ws. de beste oplossing, dit steekt nauwelijks uit en koelt ook nog eens waanzinnig tegen een geringe geluidsproductie.

• bajaking
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-05 17:26
HR-03 kan je doen. Ik zou eerst gewoon die 1950pro halen en dan kijken hoe de temps blijven.
Tenzij je ook graag een stil systeem wilt hebben, direct een HR-03 kopen. Ding is duur maar is zijn geld wel waard. Houdt er echter wel rekening mee dat het ddr3 geheugen erg heet kan worden en dat je wel enige arflow nodig hebt. Heb de HR-03 zelf ook, bevalt goed. Zie mijn survey . :)

Verwijderd

5 oude PCI sloten hebben voor mijn diverse IEEE488.2

Kleine vraag ?
Wat voor iets is het? (soort controller?)
Dan kan je ook even kijken of er misschien een pci-e 1x versie van zijn?

http://images.google.nl/i...m%3D10%26hl%3Dnl%26sa%3DN
zijn dit ze??

Ik denk dat ik een oplossing heb

Alles op een tweede pc aansluiten en dan verbinden met een gigbit lan naar de game pc .
Je kan via software op de anderen c zijn desktop open mog je er op dat moment nodig hebben

Mog je date nog te langzaam zijn gebruike dan twee gigabit lan kaarten en laat ze samen werken.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 20:07 ]

Pagina: 1