[Vista] Sleep/Hibernate werkt niet goed

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Beste tweakers,

De titel zegt eigenlijk al het meest, als ik op sleep druk dan gaat mijn beeldscherm uit maar de rest dus niet. Ik heb overal al rond gezocht, maar ik krijg hem maar niet in slaap mode. Ik wil dus dat alles uitgaat en als ik weer op spatie of de aanknop druk dat hij gelijk weer klaar is. Dus sleep mode.

Ik heb ook al in mijn bios gekeken, maar volgens mij staat daar alles goed. In vista powermangement heb ik ook niks kunnen vinden.

Iemand enig idee?

Het gaat om een mobo van Asus A7v600 met Vista Ult RTM erop.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 27-12-2025
Een subtiel schopje. :)

• Mentox
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-10-2025
In Vista wordt de computer in standby gezet en een kopie gemaakt van je geheugen. Als de computer wordt losgekopeld van het stroomnet wordt de kopie gebruikt om de sessie te herstellen.

Het is dus het beste van twee werelden. Wat je zou kunnen doen is de computer in sleep mode kunnen zetten wachten totdat er wordt geschakeld naar minimaal stroomverbruik en dan de stroom eraf halen.

Het leven is als een medaille, het heeft een glimmende en een donkere kant.

• SignOff
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-02-2025
Ik heb hetzelfde probleem...
toen k vista net had bleef mn computer gewoon draaien nadat ik hem had afgesloten naar slaapfunctie. Schermen gingen op zwart en op een gegeven moment hoorde ik een tikje (het tikje dat ie afgesloten wordt) maar daarna begint alles gelijk weer te draaien alleen zonder beeld. Toetsenbord en muis reageren niet, reset ook niet. Powerknop inhouden en wachten tot ie uit is, is de enige oplossing. Vervolgens weer opstarten, dan geeft ie wel aan "resuming windows" dus hij heeft wel alles opgeslagen.
Wat ik ook heb gehad is dat ie gelijk weer opnieuw opstartte. Meteen na het tikje kreeg ik weer beeld en was de computer bezig met opstarten.

Na een tijdje (beetje pielen in de bios etc.) deed ie het wel gewoon goed, ik heb alleen geen idee wat ik veranderd had waardoor het werkte. Dit heeft ie een tijdje gedaan, maar toen windows een keer vastliep (geen idee meer waardoor, maar drivers voor videokaart, geluidskaart etc. zijn nog niet optimaal) is de computer weer terug bij af wat betreft het afsluiten. Ik heb nu weer hetzelfde probleem als boven beschreven, helemaal zwart en reageert nergens op.

Ik heb zelf het idee dat het ergens in windows zit, instellingen in de bios halen niks uit. Tenzij ik bij de verkeerde instellingen kijk. Onder power, speel ik met de APM settings.

Mijn systeem: Asus P4P800 SE, Pentium 4 3,4Ghz, Windows Vista Business.

Verwijderd

Nog een schopje... zit met hetzelfde probleem.
Is er al een eenduidige oplossing bekend?