Toon posts:

touchpad maakt een zoemend geluid

Pagina: 1
Acties:
  • 385 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
hello

ik heb dus een probleem met mijn laptop

het is een acer aspire 5672 Awlmib
er zit een processor in van intel core duo 1,73 Ghz, ram geheugen 2 GB, grafische kaart ati x1600 256 MB ram, 15 inch scherm

ik heb deze laptop aangekocht in de maand augustus vorig jaar (2006)

nu is het probleem (pas begonnen sinds gisteren), dat wanneer ik mijn touchpad aanraak een irritant zoemend geluid opduikt

dus als ik lang blijf drukken op men touchpad blijft het zoemen, als ik het loslaat stopt het zoemen

dit vind ik persoonlijk zeer irritant

nu is men vraag heeft er al iemand hetzelfde voor gehad en weet er iemand hoe ik dit zoemend geluid kan doen stoppen

dank bij voorbaat

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 21:35
Wat heb je gisteren geinstalleerd/gewijzigd?

En kijk eens naar drivers voor je touchpad :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb gisteren eigenlijk nix geïnstalleerd en kzal de drivers van men touchpad ne keer herinstalleren

kzal dan zeggen of het opgelost is

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-10-2025
Touchpad zelf heeft hiermee nisk te maken. Dat is slecht twee laagjes electronica op elkaar die voelt waar je touched.

Ik heb met mijn pc ook wel eens als ik scroll, dat op het ritme van het scrollen mn pc zoemt. Kwestie van wachten tot het gewend is. Of je kan proberen om het voor reparatie aan te bieden.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:31

TommyGun

Stik er maar in!

fleppuhstein schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:33:
Ik heb met mijn pc ook wel eens als ik scroll, dat op het ritme van het scrollen mn pc zoemt. Kwestie van wachten tot het gewend is. Of je kan proberen om het voor reparatie aan te bieden.
Dan zal ik toch eens de zoekfunctie gebruiken, want dat is echt geen "wen er maar aan" gevallatje, maar kan vele redenen hebben. (Lekkende elco's, pc niet geaard etc).

@ TS; als je nog garantie hebt zal ik daar eens achteraan gaan. Een driver probleem lijkt me echt onwaarschijnlijk zoals eerder wordt aangegeven.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Verwijderd

Dat probleem heb ik ook al zo'n 2 jaar:
Brom uit HP ZT3106EA notebook

Weet nog steeds niet hoe het komt, maar is idd vooral met scrollen etc. Ene keer wel, dan hoor je weer niks. Tvalt mij iig altijd op dat ik er veel minder last van heb bij gebruik van netvoeding.

• Cardo
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-01 21:20
ik heb precies hetzelfde met mijn pc, schijnt het mijn voeding te zijn?!(zelf gehoord, door voeding buiten de kast te leggen) als ik mijn enermax vol aanzet(dus fan) blijftie cooler en dan heeftie er geen last van. Maarja heb um altijd op zijn zachst, waardoor hij warmer word, wen dan maar aan dat gezoem 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Cardo op 29-01-2007 18:09 ]

Een dag niet leechen is een dag niet leven ! :p

Verwijderd

Topicstarter
heb de drivers geherinstalleerd en ja geen verschil hé

volgens ne vriend zou het zijn doordat een draadje of zo loszit in men laptop of iets in de fans ofzo

en bij mij ist eigenlijk ni alleen bij het scrollen hoor, kmoen het gewoon al aanraken en het zoemt al

zeer ambetant

maar ja, mogelijke oplossingen zijn nog steeds welkom

Verwijderd

Topicstarter
ho en ik heb nog iets ontdekt

als ik mijn touchpad aanraak, en ik heb mijn geluid niet opstaan hoor ik geen gezoem

twordt alsmaar raarder en raarder

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 09:42

DinX

Motormuis

Zet je line in eens uit. Dus op het luidsprekertje in je systray dubbelklikken en "line in" of "lijningang" muten. Of eigenlijk alles wat je nooit gebruikt gewoon muten.

Dit probleem heb je niet enkel met laptops maar ook met gewone pc's.
Dat is meestal storing die opgevangen wordt door je geluidskaart en versterkt wordt door je speakers.

Zoals de persoon hieronder al zegt, meestal een wat minder goede voeding of geluidskaart, of gewoon de combinatie ervan.

[ Voor 67% gewijzigd door DinX op 29-01-2007 20:16 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

Verwijderd

Dan stoort de elektromagnetische straling uit je voeding waarschijnlijk onderdelen op je mobo.

Verwijderd

Soms wil een de-installatie van je geluidskaart (-chip), computer herstarten, en dan geluid opnieuw installeren, wel eens helpen.

Verwijderd

Topicstarter
ok het is opgelost

ik heb de lijningang in mijn systray gemute en nu hoor ik geen gezoem meer als ik op mijn touchpad druk

allemaal bedankt voor de spontane reactie

greetzz KhArA
Pagina: 1