Toon posts:

VPN/ Firewall instellingen op Speedtouch 780 IPB

Pagina: 1
Acties:
  • 3.305 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zo'n beetje iedere medewerker van de technische dienst wel aan de telefoon gehad.... één en al gezeik (de verbinding werd zelfs door een medewerker verbroken omdat hij mijn probleem niet wilde bespreken en dat was echt niet mijn schuld).

Nu het daadwerkelijke probleem; voor mijn werk heb ik een VPN verbinding nodig. Ik heb echter een speedtouch 780… Via mijn webinterface kan ik de instellingen van mijn firewall niet aanpassen. In de gebruikerhandleiding staat dat dit wel mogelijk zou moeten zijn. Blijkbaar hebben onze vrienden van KPN de kraan dusdanig dicht gezet dat je echt alleen maar kan bellen en internetten. (ze geven dit overigens gewoon toe)
Standaard staan de instellingen zo dat ik geen VPN kan benaderen: ‘unable to determine tunnel gateway’. Overigens geven ze bij KPN aan dat VPN niet ondersteund wordt (al had ik dat eerder geweten dan had ik niet eens aan begonnen).
Ook geeft men aan dat er wel mogelijkheden zijn om de firewall te omzeilen, maar die worden (uiteraard) niet ondersteund.

Nu heb ik al verschillende topics doorgelopen maar heb niet echt kunnen ontdekken hoe dit probleem opgelost kan worden. Ik heb wat gelezen over DMZ, maar het is mij niet echt duidelijk hoe ik mijn EB in deze modus kan krijgen. Wie kan mij helpen?

• rutgerprins
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18-07-2016
Ik zit idd met precies het zelfde probleem.. alleen dan voor remote desktop.. poort 3389

Verwijderd

Kijk eens in het grote IPB topic, jullie beider probleem is daar al vaker aan bod geweest, voor remote desktop zag ik in laatste deel een oplossing voorbij drijven met een alternatief programma.

VPN tunneling is icm IPB tot dusver een no go, op kpn.com bij veelgestelde vragen staat als ik me niet vergis dat VPN via IPSEC sowieso niet werkt. Andere vormen worden niet ondersteunt. Deze info is al bijna een jaar beschikbaar! ...

• rutgerprins
wat is het grote IPB topic?

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn meerder IPB topics en ik heb ze zo'n beetje allemaal gelezen. Ik heb alleen geen oplossing kunnen vinden.. (of een alternatief programma). En ik moet dus echt VPN hebben....

• rutgerprins
Nou als ik naar zijn reply kijken moet er toch echt een "het grote IPB topic" wezen.. waarin mijn probleem ook aan bod is geweest... waar is dat dan??

• Foamy
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 24-11 17:20

Foamy

Fulltime prutser

Staat gewoon in de topiclijst, beetje verder kijken mag ook wel. Klik

blub

Pagina: 1