Op zolder vond ik nog een Jamo SW1008 actieve subwoofer. Deze ooit in een home cinema setje van Jamo gebruikt.
Deze subwoofer gebruik ik nu niet meer aangezien hij mijns inziens in mijn setup niet veel toevoegd.
Setup nu:
Samsung 26R41 26" lcd tv
Marantz SR5400 AV receiver
Marantz AV4610 dvd speler
Klipsch Synergy F-1 fronts (vloerstaanders)
Klipsch Synergy SC-1 center
B&O P45 rears
De fronts gaan voor mijn gevoel bijna net zo diep als de woofer dus gebruik hem niet meer.
De woofer die in de sub zit is denk ik ook wat oud. De rubberen randen zijn nogal 'slap'. Sub vibreerd als als je er zowat tegenaan blaast.
Nu het volgende plannetje:
De versterker die in de actieve woofer zit is volgens specs 100Watt.
Ik heb deze versterker er eens uitgeschroefd, zie foto's.
Nu wil ik graag een eigen subwooferkist maken, een andere/grotere/betere subwoofer erin plaatsen en dus de Jamo versterker erin plaatsen.
Dus zeg maar zo'n soort kist:

(foto is van andere gotter 'Door: 'arisjuh')
Is dit te doen? Zou dit verbetering opleveren? En hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Ik weet wel dat ik het liefste de kist niet gepoort wil hebben.
Foto's:

Deze subwoofer gebruik ik nu niet meer aangezien hij mijns inziens in mijn setup niet veel toevoegd.
Setup nu:
Samsung 26R41 26" lcd tv
Marantz SR5400 AV receiver
Marantz AV4610 dvd speler
Klipsch Synergy F-1 fronts (vloerstaanders)
Klipsch Synergy SC-1 center
B&O P45 rears
De fronts gaan voor mijn gevoel bijna net zo diep als de woofer dus gebruik hem niet meer.
De woofer die in de sub zit is denk ik ook wat oud. De rubberen randen zijn nogal 'slap'. Sub vibreerd als als je er zowat tegenaan blaast.
Nu het volgende plannetje:
De versterker die in de actieve woofer zit is volgens specs 100Watt.
Ik heb deze versterker er eens uitgeschroefd, zie foto's.
Nu wil ik graag een eigen subwooferkist maken, een andere/grotere/betere subwoofer erin plaatsen en dus de Jamo versterker erin plaatsen.
Dus zeg maar zo'n soort kist:

(foto is van andere gotter 'Door: 'arisjuh')
Is dit te doen? Zou dit verbetering opleveren? En hoe kan ik dit het beste aanpakken?
Ik weet wel dat ik het liefste de kist niet gepoort wil hebben.
Foto's: