Bij het zoeken naar een goede allround tft-monitor voor mijn komende pc stuitte ik op de Samsung 940BF. Over deze monitor zijn de meningen erg positief en ik had al bijna besloten om hem te gaan kopen, toen ik hoorde van de Iiyama E1900S-2. Dus ben ik op zoek gegaan naar meningen en reviews, maar ik kan verdraaid weinig vinden. Het blijkt een monitor te zijn die nog niet zo lang op de markt is en alle reviews die ik vind gaan over de voorganger, de oude E1900S. In de productsurvey staan wel drie behoorlijk positieve surveys, maar daar houdt het mee op.
Ik heb dus alles geprobeert om meer te weten te komen over deze monitor. Beide monitoren hebben bijna dezelfde specs (contrast, reactietijd, helderheid) en gebruiken volgens dit forum hetzelfde TN-paneel. De enige verschillen zitten volgens mij in de prijs, de aanwezigheid van speakers in de Iiyama, en de afwezigheid van een DVI-kabel in de Iiyama. De specs zijn:
IIyama E1900-S2:
Beelddiagonaal: 19'' (48 cm)
Reactietijd: 2 msec
Contrast (verhouding): 700 : 1 typical
Helderheid (nominaal): 300 cd/m² typical
Luidsprekers 2 x 1W
DVI-aansluiting
Prijs bij Azerty: €220,- (zonder DVI-kabel)
Prijs Samsung 940BF (Azerty): €264,- (inclusief DVI-kabel)
Prijs Samsung 931BF (Azerty): €266,- (inclusief DVI-kabel)
Is er iemand die ervaring heeft met deze monitor, die me meer kan vertellen over de kwaliteit? Ik zal de monitor gebruiken voor games, webdesign en gewoon windows-gebruik. Goede kleurweergave en geen ghosting vind ik het belangrijkst. Is de monitor beter of minder dan de Samsung 940BF en de 931BF voor deze doeleinden? (Wat is trouwens het verschil tussen die twee?)
P.S. Ik weet dat dit soort topics eigenlijk niet mogen, maar aangezien ik uitgebreid onderzoek heb gedaan en er weinig bekend is over deze monitor, leek het me belangrijk. Niet alleen voor mijzelf trouwens.
Ik heb dus alles geprobeert om meer te weten te komen over deze monitor. Beide monitoren hebben bijna dezelfde specs (contrast, reactietijd, helderheid) en gebruiken volgens dit forum hetzelfde TN-paneel. De enige verschillen zitten volgens mij in de prijs, de aanwezigheid van speakers in de Iiyama, en de afwezigheid van een DVI-kabel in de Iiyama. De specs zijn:
IIyama E1900-S2:
Beelddiagonaal: 19'' (48 cm)
Reactietijd: 2 msec
Contrast (verhouding): 700 : 1 typical
Helderheid (nominaal): 300 cd/m² typical
Luidsprekers 2 x 1W
DVI-aansluiting
Prijs bij Azerty: €220,- (zonder DVI-kabel)
Prijs Samsung 940BF (Azerty): €264,- (inclusief DVI-kabel)
Prijs Samsung 931BF (Azerty): €266,- (inclusief DVI-kabel)
Is er iemand die ervaring heeft met deze monitor, die me meer kan vertellen over de kwaliteit? Ik zal de monitor gebruiken voor games, webdesign en gewoon windows-gebruik. Goede kleurweergave en geen ghosting vind ik het belangrijkst. Is de monitor beter of minder dan de Samsung 940BF en de 931BF voor deze doeleinden? (Wat is trouwens het verschil tussen die twee?)
P.S. Ik weet dat dit soort topics eigenlijk niet mogen, maar aangezien ik uitgebreid onderzoek heb gedaan en er weinig bekend is over deze monitor, leek het me belangrijk. Niet alleen voor mijzelf trouwens.