Iiyama E1900S-2 vs. Samsung 940BF en 931BF

Pagina: 1
Acties:

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 29-07 13:57
Bij het zoeken naar een goede allround tft-monitor voor mijn komende pc stuitte ik op de Samsung 940BF. Over deze monitor zijn de meningen erg positief en ik had al bijna besloten om hem te gaan kopen, toen ik hoorde van de Iiyama E1900S-2. Dus ben ik op zoek gegaan naar meningen en reviews, maar ik kan verdraaid weinig vinden. Het blijkt een monitor te zijn die nog niet zo lang op de markt is en alle reviews die ik vind gaan over de voorganger, de oude E1900S. In de productsurvey staan wel drie behoorlijk positieve surveys, maar daar houdt het mee op.

Ik heb dus alles geprobeert om meer te weten te komen over deze monitor. Beide monitoren hebben bijna dezelfde specs (contrast, reactietijd, helderheid) en gebruiken volgens dit forum hetzelfde TN-paneel. De enige verschillen zitten volgens mij in de prijs, de aanwezigheid van speakers in de Iiyama, en de afwezigheid van een DVI-kabel in de Iiyama. De specs zijn:

IIyama E1900-S2:
Beelddiagonaal: 19'' (48 cm)
Reactietijd: 2 msec
Contrast (verhouding): 700 : 1 typical
Helderheid (nominaal): 300 cd/m² typical
Luidsprekers 2 x 1W
DVI-aansluiting
Prijs bij Azerty: €220,- (zonder DVI-kabel)

Prijs Samsung 940BF (Azerty): €264,- (inclusief DVI-kabel)
Prijs Samsung 931BF (Azerty): €266,- (inclusief DVI-kabel)

Is er iemand die ervaring heeft met deze monitor, die me meer kan vertellen over de kwaliteit? Ik zal de monitor gebruiken voor games, webdesign en gewoon windows-gebruik. Goede kleurweergave en geen ghosting vind ik het belangrijkst. Is de monitor beter of minder dan de Samsung 940BF en de 931BF voor deze doeleinden? (Wat is trouwens het verschil tussen die twee?)

P.S. Ik weet dat dit soort topics eigenlijk niet mogen, maar aangezien ik uitgebreid onderzoek heb gedaan en er weinig bekend is over deze monitor, leek het me belangrijk. Niet alleen voor mijzelf trouwens.

• geert1
Niemand die hier iets zinnigs over te zeggen heeft?

• mister_S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 29-07 13:30
We hebben hier al een goede topic over 19" TFT's.

• Unneoetech
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:40
Ik ben dus een van die mensen die de productsurvey heeft ingevuld en ben nog altijd zeer positief over de monitor. Ik ben vóór het kopen van de monitor bij de Zercom gaan kijken en kon daar de IIyama in het echt zien en qua beeld is deze gewoon hetzelfde als de 940BF (zelfde paneel). Ik vond het design en de prijs wel stukken beter! De speakertjes zijn ook een leuke extra optie.

• geert1
Bedankt voor de reacties. In het "Ultieme TFT topic" op GoT stond eigenlijk vrij weinig info over de Iiyama, maar hij schijnt dus wel erg goed te zijn. Een gewone DVI-kabel kost voor zover ik het kan ontcijferen op Azerty €18,50, wat zou betekenen dat de Iiyama uiteindelijk zo'n 30 euro goedkoper is als de Samsung 940BF. Niet zo'n groot verschil, maar das toch weer een gratis muis of toetsenbord. Ik weet nog steeds niet echt welke ik ga kiezen, of dat zelfs een derde hond er met de bot vandoor gaat. Iemand verder nog iets aan te vullen?

• Bejit
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 27-07 20:16

Bejit

Svenska Faderland

Heb hemzelf al nu al 3 maanden en moet zeggen dat hij erg lekker werkt.

Begin wat last gehad van sub dooie pixel maar die waren na wat wrijven weg. Wat met ook opvalt dat hij best kleurgetrouw is voor een 2ms TFTtje.

Ik raad je alleen wel af om echt photoshop werk er op te doen, want ZO accuraat zijn die kleuren ook weer niet :P, dit merkte ik pas echt toen ik een vlekkenplan moest uit printen voor school.

Maar voor gamen is hij ideaal en ghosting heb ik totaal geen last van.

Systeempje

• WTM
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07 10:17

WTM

Jammer dat er over dit model in het 'ultieme' topic weinig te vinden is idd. Ikzelf twijfel ook over dit model of de 931BF.

Semi-offtopic (bestaat zoiets eigenlijk? ;-)) Bij computerland is de 931BF €259, ik denk dat ik 'm daar ga kopen, als ik voor de 931BF ga. Bij MediaMarkt ArenA waren ze zondag uitverkocht...MediaMarkt wil de prijs vast wel aanpassen naar €259. De prijs normaal is daar €329. Computerland is wel een 'normale' winkel..(dus MM doet dan niet moeilijk)maar goed als Media 'm niet meer heeft....

Verwijderd

Persoonlijk heeft de Iiyama mijn voorkeur wat betreft design en vanwege de prijs. Hier een 22" Iiyama verkozen boven een Samsung 225/226BW. Speakers klinken an sich niet slecht, maar ik heb een eigen set, dus hoef ze niet te gebruiken. En voor een DVI kabeltje ben je met een tientje al klaar hoor. Daar hoef je echt geen 18 euro voor te betalen.
Pagina: 1