[testcase] Arnhem-Zuid NS

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:24

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Ben vandaag even wezen lopen bij NS-station Arnhem-Zuid. 't Is best een grappig gebouw/annex brug. Het perron loopt over de weg. Vroeger liep hier de spoordijk met een klein fietserstunneltje op de plek waar nu de weg loopt.
Ik vind de betonnen constructie leuk uitgevoerd; volgens de NS op een manier om o.a. vandalisme tegen te kunnen gaan. Daar heb ikzelf niet zo op gelet. Ik heb gewoon de leukste plaatjes online gezet :).

-edit: kan de topictitel gefixt worden (Arnhem ipv Anrhem :))?

#1, Het station zelf
Arnhem Zuid

Arnhem Zuid

Arnhem Zuid

Arnhem Zuid

[ Voor 4% gewijzigd door Arjan A op 29-01-2007 16:30 . Reden: Topictitel ]

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webinn
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-06 12:44
#1 vind ik heel mooi; misschien mocht het wat 'meer' zijn, zodat die lift er ook opstond
in 2-4 kan ik me niet echt vinden, ik mis een onderwerp of een eye-catcher... (alhoewel de constructie geweldig is, ik ben bouwkundige :p )
#3 had ik zelf recht getrokken en niet scheef, het had mooi geweest moest je wat hoger kunnen gestaan hebben (wat wrs niet kon), dan kon je een foto maken die presies eindeloos bleef doorlopen

[ Voor 29% gewijzigd door webinn op 29-01-2007 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 10:08
Erge is dat ik zo nog 3 stations kan bedenken die hier als 2 druppels water op lijken.

Heb je er veel aan geprocessed?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Een echte eye-catcher zit er iet zo in. Ik zie 2, 3 en 4 als een soort miniserie.
Bij #3 kon ik idd niet verder gaan staan, en de lift onderbreekt het oneindige. De rest erachter is door de lift ook niet meer te zien, tenzij ik een stuk naar rechts zou gaan, maar ja, dat vond ik minder mooi :P.

#1 Had ik erbij geplaatst als referentie, en omdat-ie op zich wel aardig gelukt was.

Aan de foto's heb ik niet veel gedaan, behalve de kleuren een beetje oppoetsen en USM.
Bij #1 heb ik wel de lucht iets donkerder geleveld.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:38

Zoefff

❤ 

Titelfix "Anrhem => Arnhem" :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-07 15:40
De eerste foto vind ik erg mooi, je ziet de architectuur van het hele station, en ook de pastel kleurige materialen kleuren mooi bij elkaar.

Bij de beton foto's 2,4 zie ik niet echt wat / welk aspect je nu wilde laten zien. (Waar zit de schimmel? ;) )

Bij foto 3 zou ik voor een groter contrast tussen lucht en station kiezen, en binnen de brug voor een groter contrast, zodat de vormen goed uit komen.

Zoiets:
Afbeeldingslocatie: http://www.k-zone.nl/IMG_3836-600b.jpg

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die bewerking maakt het wel een hele andere foto :D In positieve zin welteverstaan :) Ik blijf nu steeds staren naar dat soort van "gangpad" waar je van links naar rechts onder die bogen heen zou kunnen lopen. Die schaduwen hebben vanuit dit standpunt ook iets raars, alsof er ook licht schijnt vanaf de weg (wat inderect ook zo is natuurlijk), want je ziet de schaduwen die de achterkant van de bogen worden veroorzaakt.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan A

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
djexplo schreef op maandag 29 januari 2007 @ 23:38:
De eerste foto vind ik erg mooi, je ziet de architectuur van het hele station, en ook de pastel kleurige materialen kleuren mooi bij elkaar.

Bij de beton foto's 2,4 zie ik niet echt wat / welk aspect je nu wilde laten zien. (Waar zit de schimmel? ;) )

Bij foto 3 zou ik voor een groter contrast tussen lucht en station kiezen, en binnen de brug voor een groter contrast, zodat de vormen goed uit komen.

Zoiets:
[afbeelding]
Oeh, die is wel extreem. Ik vind het nog mooi ook :). Soms speel ik weleens met kleuren en krijg ik ook zulke resultaten, maar op een of andere manier ben ik te conservatief om het te laten zien.

En ik zie dat je de lantaarnpaal hebt weggehaald. Iets wat me niet verbaast, hij hoort er ook niet bij. Dichterbij het station staan een soort design-lantaarnpalen (lees: ze zijn niet recht en er is hout bij gebruikt, dus iemand heeft er klaarblijkelijk over nagedacht), maar die zijn een stuk lager.

In #2 was het mijn bedoeling om alle horizontale lijnen van het perron in één foto te laten zien (rechtsbovenin het hek t/m linksonderin het plafond v/d onderdoorgang).

#3 is een lijnenspel, waarbij je in feite dezelfde lijnen ziet als bij #2

#4 vond ik gewoon mooi om te laten zien hoe het zware kunstmatig gevormde beton ligt op de natuurlijke steen.

Ik ben geen 'cropper'/'rotator'; de foto's zijn zo genomen.

Canon EOS | DJI M2P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-09 23:11

Barrycade

Through the...

Dacht eerst dat je een betontechnoloog of constucteur was (misschien ben je dat ook wel ;) ) en die foto's van "zijn" product gemaakt had. Ze zijn een beetje saai, meer registrerend van aard.
Djexplo heeft in zijn bewerking in mijn ogen iets te veel contrast doorgevoerd waardoor de lucht een beetje raar van kleur is. Maar de foto is wel "spannender".
Pagina: 1