[Word] Hoe tekst in de kantlijn plaatsen?

Pagina: 1
Acties:
  • 17.990 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-06 09:33
Ik wil graag getallen in de kantlijn van een document plaatsen.

Het gaat om een rapport. Uit de tekst volgen aandachtspunten. Deze aandachtspunten staan onderaan het betreffende stuk tekst. Deze aandachtspunten zijn genummerd. Graag wil ik de nummers in de kantlijn links van de tekst zetten zodat de lezer makkelijk terug kan vinden waar een bepaald aandachtspunt vandaan komt.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:37

Zeror

Ik Henk 'm!

Marge van de het gedeelte tekst waar de aandachts punten staan helemaal naar de rand van het document slepen.
En dan via opmaak de tekst weer terug laten alignen onder de normale tekst.

of

Stel het document in als 2 kolommen. De linker kolom positioneer je in de kantlijn door de marges te verslepen. Daar zet je alleen nummers in elk getal gevolgd door een enter. Zodra de onderkant van de pagina bereikt is, komt je normale tekst in de rechterkolom. De marges van deze kolom versleep je zo dat ie de net zo groot als normaal 1 kolom document is.

Geen idee of er nog andere mogelijkheden zijn, vast wel.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Rakkerzero schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:24:
Stel het document in als 2 kolommen. De linker kolom positioneer je in de kantlijn door de marges te verslepen. Daar zet je alleen nummers in elk getal gevolgd door een enter. Zodra de onderkant van de pagina bereikt is, komt je normale tekst in de rechterkolom. De marges van deze kolom versleep je zo dat ie de net zo groot als normaal 1 kolom document is.
Daar had ik ook al aan gedacht. Het werkt alleen niet echt handig volgens mij. Hoe zorg ik er voor dat "normale" tekst louter in de rechter kolom terecht komt en niet door loopt in de linker kolom?

Ik heb inmiddels "ontdekt" dat ik ook een tekstvak in de kantlijn kan plaatsen. Het nadeel daarvan is weer dat het lastig/onmogelijk is om de tekst dan precies op één lijn met de andere tekst te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Iemand een suggestie?

Hoe kan ik op een makkelijke en nette manier een getal in de kantlijn van een word-document plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
Daar heb je toch voet- / eindnoten voor ?

Dan gaat de nummering ook automatisch.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Word is geen DTP tool maat een wysiwyg tekstverwerker, een mooie manier ken ik niet.

Opmerkingen invoegen? Maar als ik het zo lees zou je ook gewoon eind/voetnoten kunnen opnemen.
edit:
Zegt spuit11

[ Voor 5% gewijzigd door F_J_K op 31-01-2007 15:46 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Voetnoten gebruik ik om bronvermeldingen weer te geven.

Het gaat om een stuk theorie waar een aantal aandachtspunten uit voort komen. Deze aandachtspunten staan aan het einde van iedere paragraaf en zijn genummerd. Deze nummers wil ik in de kantlijn zetten zodat het stuk tekst waar een bepaald aandachtspunte op gebasseerd is makkelijk terug te vinden is. Voetnoten of eindnoten vind ik hiervoor ongeschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dualspeed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-05 20:35
Ik heb vroeger weleens iets dergelijks gemaakt waarbij "kop 4" links naast de volgende paragraaf (en dus in de marge moest komen). Ik heb dat toen gedaan met behulp van een tekstvak. Die kun je relatief aan een paragraaf positioneren. Helaas heb ik geen Word bij de hand, dus meer concreet dan dit kan ik het helaas niet voor je maken. Het is niet lastig om voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
dualspeed schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 16:04:
Ik heb vroeger weleens iets dergelijks gemaakt waarbij "kop 4" links naast de volgende paragraaf (en dus in de marge moest komen). Ik heb dat toen gedaan met behulp van een tekstvak. Die kun je relatief aan een paragraaf positioneren. Helaas heb ik geen Word bij de hand, dus meer concreet dan dit kan ik het helaas niet voor je maken. Het is niet lastig om voor elkaar te krijgen.
Bedankt, het positioneren wordt inderdaad wel strak. Heb alleen op 80 pagina's zo'n tekstvak nodig. Is er een snelle manier om op iedere pagina een identiek tekstvak te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
Je zou iets met stijlen kunnen proberen.

Een stijl aanmaken die het geselecteerde stukje tekst voorziet van een opvolgend nummer en dan ook nog dat in een tekstvak in de kantlijn zet.

Zo ver gaat mijn word kennis niet, maar misschien kun je er verder mee.

Abort, Retry, Quake ???

Pagina: 1