Het ASUS W2-topic

Pagina: 1
Acties:

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-12-2025
Omdat er op GoT nog geen W2-topic is, en deze topper toch zeker z'n eigen draadje verdient:

Het ASUS W2-topic

Uitgerust met o.a.
- 17,1" WUXGA/ WXGA+(Dual Lamp)/ WSXGA+ TFT LCD
- ATI Mobility™ Radeon™ X1700, 256MB, GDDR3
- SATA 80/100/120/160 GB
- Analog TV tuner of Hybrid TV tuner(Analog+ DVB- T)

Afbeeldingslocatie: http://www.agearnotebooks.com/images/17LCD/AsusW2V_Photos/W2V-600x497.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.agearnotebooks.com/images/17LCD/AsusW2V_Photos/W2V-600x400-4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.agearnotebooks.com/images/17LCD/AsusW2V_Photos/W2V-600x400-2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.agearnotebooks.com/images/17LCD/AsusW2V_Photos/W2V-600x400-8.jpg

Zijn er al tweakers met een W2? Deel hier je ervaringen, tips, pics etc.!

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-01 12:04

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

* DaMarcus vindt het een brute notebook!

De notebook ziet er strak uit, maar het is nadeel is dat 17"-scherm. Dat is niet even practisch voor degene die veel onderweg is.

En voor de geïnteresseerden een linkje naar meer specificaties ;)

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-01 19:31

TommyGun

Stik er maar in!

Woah, ziet er idd errug strak uit. Jammer dat ik al een notebook heb :P

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• coensel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06-2021
DaMarcus schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:09:
De notebook ziet er strak uit, maar het is nadeel is dat 17"-scherm. Dat is niet even practisch voor degene die veel onderweg is.
Dat vraag ik me nu dus al bijna twee maanden af, het is binnenkort tijd om mijn Asus W1 te vervangen, ik sleep dat ding het hele land door (OK, niet NL maar de UK, maar ik sleep wel), gezien mijn lange reis tijden in de trein (+ 4 uur per trip) en verblijven in hotels gebruik ik de laptop niet alleen om wat Word Documenten te editen, maar ook voor mijn onstpanning (DVD/DivX) en mijn werk (Dreamweaver/MS SQL Server Express/VS Express bij gebrek aan goede VPN verbinding). Het is in principe mijn tweede desktop.

Ik ben echt heel zwaar tevreden over hoe deze laptop het geheel trekt alsmede de batterij duur (5 uur DivX is mogelijk) en ik heb er geen twijfel aan dat de W2 net zo goed is, behalve op drie fronten...

17'' Lijkt mij inderdaad vrij groot voor trein gebruik (het aantal keren dat ik ben aangekeken vanwege een 15'' is al belachelijk, het steekt gewoon af tegen de gemiddelde laptop gebruiker, om nog maar te zwijgen over airport security) en ik vraag me af of sommigen hier ervaring mee hebben. Houd je zo'n laptop (de W2) nog op je schoot of is dat gewoon niet handig meer? Ik denk dan met name aan de lengte van de laptop. Normaal gesproken loop je eens een winkel in om te kijken, maar ik heb toch moeite om in de UK een winkel te vinden die deze laptops heeft liggen (dat ligt waarschijnlijk aan de prijs van de laptop).

Zijn er hier ook al mensen die ervaring hebben met de batterij duur van deze laptop? Kun je nog 4 uur batterij duur verwachten van zo'n zware laptop?

En als laatste, heeft iemand ervaring met de Wifi van dit apparaat, want de plaatsing van de interne antenne in de W1 is rampzalig, he hebt echt een externe antenne nodog voor een fatsoenlijk bereik (zelfs binnenshuis).

Dit lijken misschien wat standaard vragen, maar de gemiddelde gebruiker heeft deze laptop als desktop vervanger en gebruikt hem niet buitenshuis, het is dus maar zelden dat ik iets tegenkom over bovenstaande onderwerpen...

• yohan
coensel schreef op maandag 26 februari 2007 @ 23:59:
17'' Lijkt mij inderdaad vrij groot voor trein gebruik (het aantal keren dat ik ben aangekeken vanwege een 15'' is al belachelijk, het steekt gewoon af tegen de gemiddelde laptop gebruiker, om nog maar te zwijgen over airport security) en ik vraag me af of sommigen hier ervaring mee hebben. Houd je zo'n laptop (de W2) nog op je schoot of is dat gewoon niet handig meer? Ik denk dan met name aan de lengte van de laptop. Normaal gesproken loop je eens een winkel in om te kijken, maar ik heb toch moeite om in de UK een winkel te vinden die deze laptops heeft liggen (dat ligt waarschijnlijk aan de prijs van de laptop).
Op schoot kan wel, maar al te lang wordt oncomfortabel. Een tafeltje werkt imo handiger, al vind ik dat ook van compacte laptops.

Overigens is de laptop volgens mij nergens in real-life te zien (althans niet in Nederland). Zelfs officiële ASUS-dealers hebben 'em niet op voorraad.
Zijn er hier ook al mensen die ervaring hebben met de batterij duur van deze laptop? Kun je nog 4 uur batterij duur verwachten van zo'n zware laptop?
Je kunt er wel vier uur uithalen. De laptop heeft vrij geavanceerde energiemanagement-software en springt zeer zuinig met z'n accustroom om.
En als laatste, heeft iemand ervaring met de Wifi van dit apparaat, want de plaatsing van de interne antenne in de W1 is rampzalig, he hebt echt een externe antenne nodog voor een fatsoenlijk bereik (zelfs binnenshuis).
Ik woon in een groot huis en heb overal (bg t/m zolder) bereik. Wel geeft de laptop als signaalsterkte regelmatig 'laag' aan bij grotere afstand tot de router. Dit merk ik minder bij B-laptops van bijv. Acer/PackardBell.
Dit lijken misschien wat standaard vragen, maar de gemiddelde gebruiker heeft deze laptop als desktop vervanger en gebruikt hem niet buitenshuis, het is dus maar zelden dat ik iets tegenkom over bovenstaande onderwerpen...
Je moet 'em zien als desktopvervanger.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

• coensel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-06-2021
Bedankt, even ter verduidelijking, ik zie deze laptop (net als de W1) inderdaad als desktop vervanger, maar wel een die op sleeptouw gaat.

Het lijkt erop dat het antenne probleem nog steeds bestaat, maar hoopvol met jouw ervaringen! Als ik hem koop, post ik uiterraard mijn bevindingen hier :)

• yohan
Ik heb prima een prima ervaring met Laptops4u (zie ook mijn reactie in de shopsurvey, http://tweakers.net/shopsurvey/6891#55532 ).

Qua design is hij iig ongeëvenaard, maar daarom neem je waarschijnlijk ook een Asus :P

• n0valyfe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-10-2025
Wouw... Das wel iets om geil van te worden, Als ik dat woord gebruiken mag tenminste ;)

Maar als ik de ASUS G1P en G2P pak en dan kijk naar de prijzen, kwaliteit en look dan vraga ik me af vanwaar de meerwaarde komt bij deze ASUS tegenover de Game laptops.

De CPU is dezelfde, de Videokaarten in de G1 en G2 zijn BETER. De looks zijn imo hetzelfde qua eye-candy. De G2P en G1P doen het kwa uitzicht zelfs beter, maar deze ASUS heeft wel iets meer steel achtige look, maar vind ik toch geen 600 tot 700 euro meerwaarde waardt. Op superlaptops heb je daarvoor een laptop met een dual 7950 GTX...

Verwijderd

Yohan schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 12:29:
Qua design is hij iig ongeëvenaard, maar daarom neem je waarschijnlijk ook een Asus :P
Nou... Ik vind het gros van de Asus notebooks nou niet echt het toppunt van design. Deze is idd wel erg mooi, maar het meeste mwoah... Maar das een kwestie van smaak.
n0valyfe schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 19:43:
Maar als ik de ASUS G1P en G2P pak en dan kijk naar de prijzen, kwaliteit en look dan vraga ik me af vanwaar de meerwaarde komt bij deze ASUS tegenover de Game laptops.

De CPU is dezelfde, de Videokaarten in de G1 en G2 zijn BETER. De looks zijn imo hetzelfde qua eye-candy.
De W-serie van Asus zijn de zogenaamde business modellen. Je mag er dus vanuit gaan dat ze iets steviger en degelijker zijn, dan bijv. de notebooks uit de A- en G- series. Dat verklaart waarschijnlijk de meerprijs.

En de G2 heeft ook een X1700, dus om nou te zeggen dat die een betere graka heeft is ook niet waar.

• n0valyfe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-10-2025
Jah, je hebt gelijk, maar ik bedolde niet echt beter maar meer gemaakt om zwara grafisch werk te doen, met zijn 512 ipv 256 mb. Of gata dit niets veranderen aan performance, wat mij zou verbazen. En idd bussiness modellen zijn idd duurder maar of ze daarom ook steviger zijn zijn... Bij de G1 en G2 hebben ze daar al merkwaardig goed in gepresteerd en veel beter kan het gwn niet. imo is alleen de look iets meer leet. Zo een echte raw-steel look als je weet wat ik bedoel en dan die DVD gleuf zoals bij apple... Zeer mooi. Alleen zou ik dta ook graag in de G1 en G2 gezien hebben, maar ik zou dan schrik hebben dat men schijfje eruit zou vallen.

Ik ben erg van plan om een G2 te kopen maar ik wacht eerst op meer nieuws van de G3 OF ik wil een betere videokaart in e G2 zien voor een prijsje van niet meer dan 1850 euro.

Verwijderd

n0valyfe schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 22:06:
Jah, je hebt gelijk, maar ik bedolde niet echt beter maar meer gemaakt om zwara grafisch werk te doen, met zijn 512 ipv 256 mb. Of gata dit niets veranderen aan performance, wat mij zou verbazen. En idd bussiness modellen zijn idd duurder maar of ze daarom ook steviger zijn zijn... Bij de G1 en G2 hebben ze daar al merkwaardig goed in gepresteerd en veel beter kan het gwn niet. imo is alleen de look iets meer leet. Zo een echte raw-steel look als je weet wat ik bedoel en dan die DVD gleuf zoals bij apple... Zeer mooi. Alleen zou ik dta ook graag in de G1 en G2 gezien hebben, maar ik zou dan schrik hebben dat men schijfje eruit zou vallen.

Ik ben erg van plan om een G2 te kopen maar ik wacht eerst op meer nieuws van de G3 OF ik wil een betere videokaart in e G2 zien voor een prijsje van niet meer dan 1850 euro.
Nee die 512mb tegenover een 256mb gaat geen wonderen verrichten, nee. Daar is de kaart gewoon niet snel genoeg voor. Over het algemeen zijn business modellen degelijker, ik zeg niet dat het altijd zo is, maar vaak wel. Daar zit dan ook meteen de meerprijs. Ik ben ook van mening dat de kwaliteit van de behuizing beter is, hoewel ik dan nog niet helemaal kan staven.

Ik heb helemaal niks gehoord over een G3, weten ze er op NBR al meer van? Als je nu toch afwacht, kun je beter wachten op de eerste notebooks met DX10 gpu's op het Santa Rosa-platform. Er is al bekend dat de go8600 kaarten gefabriceerd worden, wanneer ze precies uitkomen echter nog niet. Ergens in Q2 volgens mij.
Pagina: 1