Toon posts:

965 chipset ondersteunt 1333 FSB?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zag zojuist dat er weer een nieuw BIOS is voor mijn Asus P5B Deluxe.
Dit stond er in de changelog:
Description P5B Deluxe Release BIOS 1004
**Please update AsusUpdate to V7.09.02 or later prior making this update.**
**This BIOS does not support roll back to older BIOS**
1 Enhance memory compatibility
2 Support CONROE E0 CPU(FSB 1333)
Lijkt erop dat er support in komt voor een nog te verschijnen Conroe stepping met 1333 FSB.
Zou dit betekenen dat we geen nieuwe borden hoeven te gaan kopen voor de nieuwe 1333 chipsets?
Ik weet niet of dit officieel door de 965-chipset ondersteund wordt, of dat het om officieuze support gaat. Ik weet wel dat mijn E6600 makkelijk stabiel loopt als ik de FSB overklok naar 1333.

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Lijkt me dat dit niet officieel ondersteund wordt door de chipset maar er zijn vroeger ook genoeg borden geweest die officieel een bepaalde FSB niet ondersteunde maar er in de praktijk wel in slaagden om aan die snelheid te draaien.

• Envy007
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 28-11-2023
De quadcores hebben een 1333 FSB (niet allemaal, weet ik) maar de volgende generatie wel

Het is dus gewoon officiele ondersteuning, want iets in een BIOS updaten is officiele ondersteuning.

@hieronder

Asus ondersteunt het toch? Dat was de vraag toch? Intel brengt echt wel quadcores uit die weer een andere vrm nodig hebben en dan kun je alsnog een ander bord kopen...

[ Voor 42% gewijzigd door Envy007 op 29-01-2007 16:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben ik het niet mee eens.
Asus heeft wel vaker in hun BIOS dingen ondersteund, die Intel officieel niet ondersteunde...
Zoals destijds DDR333 op een chipset die offcieel DDR266 ondersteunde... of DDR2-800 op een DDR2-667 chipset.

Het zou dus evt kunnen dat het alleen op (sommige) Asus-borden in het BIOS ondersteund wordt, maar dat het officieel niet ondersteund wordt door Intel, en daarom niet alle fabrikanten het gaan ondersteunen.

Als het wel zo is, zou dat mooi zijn, want veel mensen vrezen dat er voor de 1333 FSB weer nieuwe chipsets, sockets etc zouden gaan komen.

Voor mij maakt het iig niet meer uit, bij mij is de support binnen :)
Nu nog wachten op die quadcore met 1333 FSB.

Verwijderd

De verwachting is dat Intel zowiezo met een nieuwe chipset op de proppen komt met ondersteuning voor een FSB van 1333 Mhz. In de roadmap van Intel word deze ook gepositioneerd als de opvolger van de nu nog 975X high end chipset oplossing.

Maar dwz niet zeggen dat dit niet mogelijk is met een P965 chipset, ongeacht welke moederbordfabrikant.

Als je echt officiele ondersteuning wil dan zit je eigenlijk vast aan een N'Vidia 680i chipset. Tot zover zijn zij de enige die deze FSB ondersteunen :Y)