[XP] RDP server op MCE of toch liever Vista?*

Pagina: 1
Acties:
  • 162 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:45
Ik zit met de keuze of ik Vista neem of niet bij mijn nieuwe (game)-computer, en aan de andere kant of het dan XP Pro of MCE wordt.

Vista is al voor 90 euro te koop voor een Home Premium (OEM), maar het ontbreken van RDP host mogelijkheden vind ik wel een gemis. Een versie mét die mogelijkheid vind ik weer aan de prijzige kant (dan moet het weer een Ultimate worden omdat ik wel de multimediamogelijkheden wil hebben).

Tevens wil ik v.w.b. gameperformance nog even de kat uit de boom kijken. Ik zou dus ook een XP kunnen aanschaffen bij mijn nieuwe computer, maar omdat ik in ieder geval RDP wil hebben moet dat pro zijn, die ook al weer (OEM) 140 euro kost.

Windows XP MCE ondersteunt volgens mij ook RDP (is MCE gebaseerd op XP Pro?), maar ik begrijp dat MCE al over 2 jaar niet meer ondersteund wordt. MCE is wel weer een stuk goedkoper dan pro (90 euro), en ik weet wel zeker dat ik over 2 jaar toch wel op Vista over ben.

De vraag is dus of MCE zeker RDP ondersteund?

Mijn tweede vraag is, of ik MCE die ik nu aanschaf bij mijn computer kan overzetten naar een nog aan te schaffen HTPC over een half jaar of whatever, zodat ik dan een Vista-OEM kan aaschaffen voor op mijn gamepc. Ik denk zelf van wel: ik zal MCE dan opnieuw moeten aanmelden ivm gewijzigde hardware?

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-03 16:12
MCE ondersteund RDP.
Ik dacht dat je na een x aantal maanden de software gewoon weer kunt activeren. Zal je zelf ff moeten zoeken.

[ Voor 84% gewijzigd door Ascathon op 29-01-2007 15:37 ]

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:13
Je tweede vraag kan ik een dubbelzinnig antwoord op geven.

Ja en nee :)
Het kan wel, maar het mag niet (iig niet met een oem versie) als ik het goed heb.

XP aanmelden kan 3 x. Daarna moet je ze bellen (registreer ook gelijk, scheelt een hoop rompslomp)

En voor RDP, kan dat niet gewoon met VNC op Vista?

[ Voor 9% gewijzigd door Raymond P op 29-01-2007 15:38 ]

- knip -

Verwijderd

stefijn schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:31:
Mijn tweede vraag is, of ik MCE die ik nu aanschaf bij mijn computer kan overzetten naar een nog aan te schaffen HTPC over een half jaar of whatever, zodat ik dan een Vista-OEM kan aaschaffen voor op mijn gamepc. Ik denk zelf van wel: ik zal MCE dan opnieuw moeten aanmelden ivm gewijzigde hardware?
Neej dat mag niet, OEM koop je in combinatie met die hardware en mag je daarna niet meer verhuizen naar een andere machine.

Kan wel, mag niet.

• Stefke
I know, maar die ondersteund geen RDP (alleen client) :( (alhoewel ik weinig zin heb alleen daarvoor Ultimate te kopen)

• Raymond P
stefijn schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:37:
I know, maar die ondersteund geen RDP (alleen client) :( (alhoewel ik weinig zin heb alleen daarvoor Ultimate te kopen)
VNC dus ipv RDP, of een geminimaliseerde, geviritualiseerde XP op je Vista.

- knip -

• Stefke
Raymond P schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:42:
[...]

VNC dus ipv RDP, of een geminimaliseerde, geviritualiseerde XP op je Vista.
VNC is de 3rd-party software? Of zit dit ingebouwd in Vista. En wat bedoel je met "geminimaliseerde, gevirtualiseerde"?

Het werkt wel maar dan zonder de vista desktop?

[ Voor 17% gewijzigd door Stefke op 29-01-2007 15:47 ]

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
stefijn schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:44:
[...]

VNC is 3rd-party software? Of zit dit ingebouwd in Vista.
Dat is een apart software pakket.

bijv: www.realvnc.com

• Raymond P
stefijn schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:44:
[...]

VNC is 3rd-party software? Of zit dit ingebouwd in Vista.
Ja, VNC of VNC is 3rd party...

Ik werk er al een aantal jaar mee, connect sneller dan RDP van Windows.
De meeste VNC versies zijn gratis, dus let daar even op.

De betere clienst werken ook mét desktop.. Geheel naar je eigen wensen in te stellen.
Alleen de "geen desktop" functie vreet een hoop minder bandbreedte dan RDP, en is dus een stuk sneller.

[ Voor 23% gewijzigd door Raymond P op 29-01-2007 15:52 ]

- knip -

• Stefke
Raymond P schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:49:
[...]

Ja, VNC is 3rd party...

Ik werk er al een aantal jaar mee, connect sneller dan RDP van Windows.
De meeste VNC versies zijn gratis, dus let daar even op.
Heb wat zitten googlen, maar dat lijkt niet heel goed e werken in Vista...vooral w.b. service? Of is dat inmiddels allemaal goed mogelijk

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-12-2025
stefijn schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:51:
[...]

Heb wat zitten googlen, maar dat lijkt niet heel goed e werken in Vista...vooral w.b. service? Of is dat inmiddels allemaal goed mogelijk
Vista is nog erg nieuw... dus ook die vnc programma's moeten misschien hun software nog bijschaven om het allemaal vlekkeloos te laten werken.

• Raymond P
[...]

Ik heb tot nu toe het genoegen gehad om nog géén Vista te draaien.
Ik zou het dus ook niet weten.

- knip -

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

VNC werkt volgens mij nog niet met Vista inderdaad, daarnaast is (imho) RDP velen malen beter dan VNC, op Windows tenminste:)

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Mischien NOG niet. Maar ik kan je bijna garanderen dat aangezien RDP niet gaat werken onder Home Premium dat er binnen een paar weken, zoniet maanden wel een Vista compatible versie zal zijn van VNC.

Als remote beheer een deal-breaker is, wacht dan met de aanschaf van Home Premium totdat VNC goed werkt.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Stefke
Ik denk dat ik Vista Premium maar gewoon in bestelling laat staan. RDP gebruik ik vnl. voor mijn server (en die draait voorlopig nog gewoon XP pro), maar uiteindelijk wil ik toch wel elke computer kunnen benaderen vanaf of desktop of laptop, maar dan vertrouw ik maar op een goede VNC-versie in de nabije toekomst.

Ik heb ook begrepen dat Vista momenteel nog maar marginaal slechter presteert dan XP dus dat zal met optimalisatie vast meer dan goed komen.

Op een eventuele HTPC over een half jaar of zo komt denk ik wel XP MCE (en niet Vista)

edit: VNC geinstalleerd op mijn servertje (PII 386mb, XP Pro) maar dat werkt niet echt top, zo traag als dikke stront. ;( Gelukkig blijft daar gewoon XP Pro op draaien dus kan ik RDP blijven gebruiken vanaf een Vistabak

[ Voor 16% gewijzigd door Stefke op 29-01-2007 22:19 ]

Pagina: 1