PC wil niet meer opstarten, voltage te hoog?

Pagina: 1
Acties:

• P4p3Rc1iP
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-10-2025
Gister was alles nog prima, vanmorgen wou hij niet meer opstarten. Als ik hem aan doe gaat hij eerst alle hardware enz checken. Zodra dat klaar is gaat hij weer uit en wil hij ook niet meer aan. Stekker er uit, paar keer aan drukken, voeding knopje een paar keer omhalen, en stekker er weer in. Gaat weer aan, maar ook weer uit, precies hetzelfde als eerst.

Dus ik maar eens even in de bios kijken... Alles lijkt ok, niks is te heet, enz. Het enige probleem is dat de 3.3 volt zo tussen de 3.9 en de 4.0 schommelt... Dat lijkt me niet goed... Is de voeding stuk?

Mobo: Asus A8V Deluxe
CPU: AMD 64 3500+
Voeding: Fortron 400W ATX (Weet zo niet het type nummer oid)
Videokaart: NVidia 6800 GS
HDD: Maxtor 200 gig SATA, Maxtor 80 gig IDE
Soundcard: SB Live! 5.1
Overige: DVD Speler, CD Brander, Floppy drive, 3 casefans

Verwijderd

Probeer eens zo kaal mogelijk op te starten..zonder hdd,soundcard enz,,

• P4p3Rc1iP
3.3 Voltage zit nogsteeds erg hoog. Schommelt nu tussen de d 3.888 en de 3.904. Kan windows niet booten zonder hdd's, maar zal zo eens proberen met alleen de sate schijf.

Edit: Ok, zit nu weer in wondows...

Edit2: Ik klikte met de muis op schermpje "nieuwe hardware gevonden" en hij ging weer uit...

[ Voor 28% gewijzigd door P4p3Rc1iP op 29-01-2007 15:54 ]

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Dit lijkt me een geval van kortsluiting of anders een brakke voeding. Ik denk niet dat je 3,3V lijn in het echt zo hoog ligt maar dat er iets mis is, lijkt me duidelijk.

Probeer je computer eens helemaal uit je kast te halen en de onderdelen op een stuk karton te laten draaien. Dat sluit alvast kortsluiting uit.

Ik zou wel eerst de standaard dingetjes zoals je BIOS resetten proberen natuurlijk ;)

• P4p3Rc1iP
Ok, heb alles op een stukje karton gelegd. Zit nu dit berichtje te typen op de pc in kwestie. Alles lijkt ok, alleen in de bios geeft hij nogsteeds een 3.3v van 3.888 - 3.904 aan...

Maakt hij dan nog steeds kortsluiting ofz? Of is het een foute meting?

Edit: Zat even m'n dagelijkse bookmarks bij langs te gaan en hij kapte er weer mee...

[ Voor 15% gewijzigd door P4p3Rc1iP op 29-01-2007 16:39 ]

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Draai memtest is een nachtje. En stress je processor is met prime e.d.

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
een foute meting sluit je heel makkelijk door tussen GND (zwart ) en tussen 3.3 volt te meten (oranje) met een multimeter. pas wel op dat je met je meetpinnen nergens kortsluiting maakt !

Out of the box? What box? There is no box.

• P4p3Rc1iP
Moet ik eerst zo'n ding gaan kopen... :S Maar goed, ik draai nu memtest. Eens zien wat dat gaat worden.

Edit: Ok, memtest hele tijd aan gehad, 15 keer "pass", geen errors gevonden.

Ik denk ook niet dat het daar aan ligt, volgens mij is m'n voeding gewoon brak...

[ Voor 44% gewijzigd door P4p3Rc1iP op 30-01-2007 14:54 ]

Pagina: 1