Bovenaan :)
Nadeel aan een geintegreerde subwoofer en centerspeaker is dat je mogelijk geen ideale opstelling kunt maken. Het beeldschem zal echt recht boven de center speaker moeten waardoor de plaatsing op het meubel word beperkt.
Ik zou mijn geld zetten op iets anders / beters.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Oke, de meeste audio/hifi vind ik niet zo bijzonder mooi. Het liefst stop ik het in een kastje. Is er dan een aanrader voor ongeveer dat bedrag? Dan koop ik er zelf wel een kastje omheen..Bor de Wollef schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:20:
Ik heb nog nooit zoiets eerder gezien. Ik moet er bij zeggen dat ik de specs ook alles behalve indrukwekkend vind. Het lijkt op een goedkoop pc setje wat is ingebouwd in een meubel.
Nadeel aan een geintegreerde subwoofer en centerspeaker is dat je mogelijk geen ideale opstelling kunt maken. Het beeldschem zal echt recht boven de center speaker moeten waardoor de plaatsing op het meubel word beperkt.
Ik zou mijn geld zetten op iets anders / beters.
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Dat is ook wel weer waar...Het zag er zo leuk uit..:(The Eagle schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:26:
Check de link en kijk ook even op zijn site, en dan zie je dat ie zaken doet met Holland Electro. Dat zijn die cheape DVD-spelers etc bij o.m. Blokker en de Praxis. Lijkt me dat je hier niet op zit te wachten, tenzij je bereid bent veel geld te betalen voor design dat nergens naar klinkt
Ik heb maximaal €350,- voor een home-cinema setje over.
Iemand ideeën?
Maar is dan ook een heel andere prijsklasse
Persoonlijk noem ik een fineerkastje ook niet echt design hoor. Het enige wat design is in mijn ogen zijn de speakers die overigens van plastic lijken (de kappen er omheen), kans op meetrillen e.a.The Eagle schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:26:
Check de link en kijk ook even op zijn site, en dan zie je dat ie zaken doet met Holland Electro. Dat zijn die cheape DVD-spelers etc bij o.m. Blokker en de Praxis. Lijkt me dat je hier niet op zit te wachten, tenzij je bereid bent veel geld te betalen voor design dat nergens naar klinkt
Dat scheelt inderdaad nogal wat!996 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:37:
Ook zoiets van Sony gezien
Maar is dan ook een heel andere prijsklasse
YepJay-Connected schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:34:
[...]
Dat is ook wel weer waar...Het zag er zo leuk uit..:(
Ik heb maximaal €350,- voor een home-cinema setje over.
Iemand ideeën?
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
Normaal is dat > 110dB.
Hoe hoger hoe beter.
Brandhout dus.
Kijk eens op Marktplaats. Met een beetje struinen is er best wat te vinden. Zelf had ik een Marantz SR-7200 / DV-4300 voor 350 euro. Speakers rondom Bose, zeker niet de beste, wel makkelijk weg te werken voor < 100 euro. Zit je wel op 450 euro, maar dan is die SR-7200 een topklasse product. Voor 200 euro moet je ook wel een mid end vinden. Ga het niet nieuw zoeken, voor 350 euro zit je bij een ander merk ook met brandhout.Ik heb maximaal €350,- voor een home-cinema setje over.
Iemand ideeën?
Bose 301/205 zit op het randje van brandhout, 15+40 euro maakt het dan weer goed.
[ Voor 85% gewijzigd door Hardware Junk op 29-01-2007 15:50 ]
2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid
[ Voor 32% gewijzigd door Bor op 29-01-2007 15:47 ]
Hetgene wat ik wil lijkt mij duidelijk.The Eagle schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:42:
[...]
YepLees AV FAQ; Veelgestelde vragen eens door, en dan met name het eerste kopje
Het liefst is onzichtbaars met een redelijk geluid/beeld voor max 350,-
het eerste kopje had ik inderdaad wat beter moeten lezen.. Beetje jammer weer!
Er bestaat niets als onzichtbaar icm redelijk geluid/beeld. Er bestaat wel iets als design. Bagger wil je wegstoppen, goede audio mag (subtiel) gezien worden. Aan speakers doe je een goede keuze iets groter te nemen. Geen minispeakers noch zuilen. Ik weet niet hoe de inrichting van de kamer is, veel is het gemiep en kunnen 'normale' speakers heel subtiel geplaatst worden in een kamer. Zeg type boekenkast model. Zuilen lopen snel uit de hand en zijn te direct aanwezig, als je het zoveel als mogelijk weg wil stoppen. Het is verder ook een kwestie van smaak. Wil je een kille vouw in de hoek van een kamer zien, of mag daar best een speakertje hangenJay-Connected schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:49:
[...]
Hetgene wat ik wil lijkt mij duidelijk.
Het liefst is onzichtbaars met een redelijk geluid/beeld voor max 350,-
het eerste kopje had ik inderdaad wat beter moeten lezen.. Beetje jammer weer!
Hier even een indeling van de voorkamer.. (Paint)Hardware Junk schreef op maandag 29 januari 2007 @ 15:59:
[...]
Er bestaat niets als onzichtbaar icm redelijk geluid/beeld. Er bestaat wel iets als design. Bagger wil je wegstoppen, goede audio mag (subtiel) gezien worden. Aan speakers doe je een goede keuze iets groter te nemen. Geen minispeakers noch zuilen. Ik weet niet hoe de inrichting van de kamer is, veel is het gemiep en kunnen 'normale' speakers heel subtiel geplaatst worden in een kamer. Zeg type boekenkast model. Zuilen lopen snel uit de hand en zijn te direct aanwezig, als je het zoveel als mogelijk weg wil stoppen. Het is verder ook een kwestie van smaak. Wil je een kille vouw in de hoek van een kamer zien, of mag daar best een speakertje hangenAls het verschil is tussen goede sound of de kwaliteit van een standaard meegeleverde audio-set in een Lada.....
Die bank staat echt heel dicht op de deur naar het balkon. De Eethoek ook dicht tegen de inbouw kast..
De woning heeft z'n beperkingen.. Helaas.
Ik begrijp helemaal je situatie. Dit is inderdaad niet iets om met flinke speakers om te gaan.Jay-Connected schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:10:
[...]
Hier even een indeling van de voorkamer.. (Paint)
[afbeelding]
Die bank staat echt heel dicht op de deur naar het balkon. De Eethoek ook dicht tegen de inbouw kast..
De woning heeft z'n beperkingen.. Helaas.
Ikzelf zou in jouw situatie niet al te veel kunnen. Ik kan je aanraden voor weinig geld een Acoustimass 5 setje aan te schaffen. Veel vragen er veel te veel voor, ik heb ze voor < 100 euro ook voorbij zien komen. Deze speakers zijn wel erg slecht, maar als achterkanaal zeer goed inzetbaar. Dit hoeft enkel de effecten van achteren te geven. Ze zijn zeer flexibel inzetbaar. Ze geven een zeer grote sprijding van het geluid vanwege het dubbele design. Ik zou de bank in elk geval iets meer van de muur afhalen. Deze speakers +/- 60cm boven je oren monteren bij zithouding op de bank. Niet naar je oren gericht maar 30 graden naar voren en +/- 45 graden naar achteren mat fase omkoppeling (standaard schakelaar op de sats.
De stereo is heel mooi weg te werken in de vaste kast. Zo heb je daar ook geen last van. Zal niet kiezen voor een versterker welke 200W RMS per kanaal kan aansturen en het zo gebruiken, de versterker zal veel warmte afstralen. Denk dat een Marantz SR4200/SR5200 prima is. Vind ze persoonlijk bloedmooi, maar is smaak. Versterker is zeer makkelijk in gebruik. Niet denigrerend bedoelt, maar vrouwvriendelijk (evenals NAD).
Ik weet niet wat de kwaliteit is van het scherm, ik ben zelf niet into TV's zelf. Zit je in ene hogere prijsklasse, dan zit het met de audio in de TV veelal snor. Je kan kiezen de pre-out van het centerkanaal terug te koppelen naar de TV zelf. Zo bespaar je een Center speaker. Ik vind het altijd zeer storend staan als je een platte TV hebt en erboven of er onder een stuk speaker uitsteekt.
Als front speaker op een kale wand kan juist weer een zuil erg mooi afsteken. Helaas is het probleem vaak dat een goede zuil juist weer niet slank is en een vermogen kost. Subtiel zou een setje 205's kunnen zijn van Bose. Deze zie je vaker voor 10-17,50 de set voorbij komen. Absoluut niet het beste, maar voor dat geld zit er een gap.
Ikzelf gebruik een setje 205 als Center. Ik moet zeggen dat ze niet al te laag doorgaan en het superhoog gebeuren nou niet zuiver is, voor spraak ben ik heel, heel tevreden. Als front gebruik ik een setje 301's. Deze gaan lager door en is het alsnog zeer prettig luisteren met de speaker als 'large' aangestempeld. Ik mix sub op de fronts, dit omdat ik nog een eindversterker moet hebben voor een passieve sub. Iets wat je ook mee zal moeten wegen als je een echte set zal kopen.
Het is allemaal een kwestie van smaak verder. Ik heb zelf voor witte speakers gekozen omdat deze minder afsteken tegen een lichte achtergrond. Zwarte speakers op een strakke witte muur staat niet.
Het voordeel van plaatsing van een home-cinema, je hoeft ze niet strak in een hoek te plaatsen. Juist de ideale plaatsing is ondre ene hoek van 45 graden, recht naar voren afgestraalt, in één lijn met de centerspeaker. Ze kunnen dus strak tegen de muur geplaatst worden. Ik neem aan dat links naast de bank ramen zitten. Zo heb je dus evengoed ruimte voor de gordijnen links en geen problemen rechts met de deur van de kast.
Zijn niet echt duur, strakke designs, prima geluid en in steeds meer landen wordt het bekend (in duitsland ook erg bekend).
Bijvoorbeeld dit model:
(Waarbij de center zodanig plat is dat hij mooi onder je Samsung LCD kan hangen)
http://www.teufel.de/de/Heimkino/s_1039.cfm?lcom=37

Koop daar, zoals meerdere Gotters hier ook al zeggen een tweede hands prima AV receiver bij (ik ben zelf erg fan van Marantz) die je in je kast kan zetten, ét Voilá...
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
Dit topic is gesloten.
![]()