Tot daarstraks had ik problemen met mijn raid configuratie, telkens ik o pstarte zei hij "incomplete raid set", dit heb ik daarstraks kunnen oplossen door de Raidtools (programmatje onder windows) waar ik de dropped schijf heb verwijderd en opnieuw heb toegevoegd.
Daarna ging hij keurig rebuilden en dit is ook zonder problemen gedaan..
Daarna heb ik mijn server opnieuw opgestart om even te zien of de foutmelding nu echt weg was en of hij wel effectief terug aan het mirroren geslagen was, en ja de melding was weg
Nu start ik die raidtools in windows nogmaals op en open mijn set en wat blijkt: hij is de schijf die daarstraks gedropt was weer aan het rebuilden.
Nu:
1/ Is dit gewoon het "mirroren" telkens op de ene schijf iets veranderd (of wat veel) hij dit gaat "rebuilden" (lijkt me zeer raar..)
2/ Kan dit komen omdat ik dit programma telkens open (lijkt me ook raar)
3/ kan dit nog redenen hebben?
Daarna ging hij keurig rebuilden en dit is ook zonder problemen gedaan..
Daarna heb ik mijn server opnieuw opgestart om even te zien of de foutmelding nu echt weg was en of hij wel effectief terug aan het mirroren geslagen was, en ja de melding was weg
Nu start ik die raidtools in windows nogmaals op en open mijn set en wat blijkt: hij is de schijf die daarstraks gedropt was weer aan het rebuilden.
Nu:
1/ Is dit gewoon het "mirroren" telkens op de ene schijf iets veranderd (of wat veel) hij dit gaat "rebuilden" (lijkt me zeer raar..)
2/ Kan dit komen omdat ik dit programma telkens open (lijkt me ook raar)
3/ kan dit nog redenen hebben?