[Morgen Vista] Wat gebeurt met oude pc's in de winkel?

Pagina: 1
Acties:

• usr-local-dick
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Het zal niemand ontgaan zijn dat morgen Vista in de winkels ligt.
Ik vraag me af wat er gebeurt met alle computers die nu nog in de winkels liggen met XP erop.
Worden die geformatteerd met Vista?

Want ik begreep dat er vanaf morgen geen computers met XP erop verkocht mogen worden (althans Microsoft zou dit afraden).

Misschien worden de XP machines vandaag wel gedumpt voor lage prijzen?

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:24

St@m

@ Your Service

VIsta upgrade coupon..

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

usr-local-dick schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:27:
Misschien worden de XP machines vandaag wel gedumpt voor lage prijzen?
Het is echt niet zo dat computers waarop XP staat opeens voor dumpprijzen worden verkocht!
Aan de hardware verandert immers niks! Zowel XP als Vista draait gewoon op 'normale computers'

dus wat hierboven mij wordt gezegd: Er worden gewoon XP comps verkocht met Vista upgrade coupons!

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 19:54

Yuco

Womanizer!

Mits mogelijk, waar doe je verstandig aan: kiezen voor de 32 bits of de 64bits editie?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-01 16:31
Ze zullen inderdaad nog wel verkocht worden met XP of upgrade bon.

[ Voor 89% gewijzigd door hello_moto op 29-01-2007 16:08 . Reden: Ik moet zelf beter lezen ]

Verwijderd

Betere vraag is er wat er gebeurd met PC's met home edition erop. Daarmee kun je wel upgraden maar tegen een tarief ongeveer gelijk aan een home premium OEM

Verwijderd

Meest nutteloze topic ooit?

Verwijderd

Ik heb afgelopen vrijdag een laptop besteld bij Dell, en ik krijg er een Vista Coupon bij. Dus er zit nu nog Media Center op, maar ik kan hem vrijwel gratis upgraden naar Vista ;)

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-01 21:14
Die pc's worden gewoon verkocht zoals ze nu zijn, daar wordt niks aan geformateerd. Drie maanden na de release van Windows XP zwierven er ook overal nog aanbiedingen rond van computers met ME/2000.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 16:09:
Betere vraag is er wat er gebeurd met PC's met home edition erop. Daarmee kun je wel upgraden maar tegen een tarief ongeveer gelijk aan een home premium OEM
Helaas je kan alleen upgraden van WinXP MPC naar Premium. Om een of andere duistere reden kan dit niet :? als je home versie van WinXP hebt. Zie deze stukjes maar eens Hardware Info TV deel 1 en hardware.info deel 2

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 19:54

Yuco

Womanizer!

doeternietoe schreef op maandag 29 januari 2007 @ 17:10:
Die pc's worden gewoon verkocht zoals ze nu zijn, daar wordt niks aan geformateerd. Drie maanden na de release van Windows XP zwierven er ook overal nog aanbiedingen rond van computers met ME/2000.
Worden deze dan tegen extra lage prijzen verkocht?

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 29-01 06:05

drooger

Falen is ook een kunst.

Als je denkt een goedkope pc te kopen bij de release van vista, heb je 't i.m.o. goed mis. Hardware verandert niet, alleen de software.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Verwijderd

drooger schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 16:20:
Als je denkt een goedkope pc te kopen bij de release van vista, heb je 't i.m.o. goed mis. Hardware verandert niet, alleen de software.
nou en? software is toch ook gewoon een deel van het product? exact dezelfde (recente) hardware zal met een XP licentie minder waard zijn dan met een vista licentie.

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:28

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 16:23:
[...]

nou en? software is toch ook gewoon een deel van het product? exact dezelfde (recente) hardware zal met een XP licentie minder waard zijn dan met een vista licentie.
Dat is dus niet zo. Een kant en klaar pc met XP OEM erop zal echt niet plots in waarde dalen alleen omdat Vista nu beschikbaar is. Wat je wel zal zien gebeuren is dat mensen de voorkeur gaan geven aan een kant en klaar pc met Vista OEM erop. Deze PC's zullen voor een hoger bedrag over de toonbank gaan dan de huidige kant en klaar pc met XP OEM erop. Er is dus sprake van een prijsstijging en geen prijsdaling. Deze prijsstijging zal uiteraard en doen leiden dat kant en klaar pc's met XP OEM goedkoper lijken en dus zullen mensen denken dat er een prijsdaling is. De prijsstijging is naast het feit dat mensen gewoon Vista willen ook te danken aan de certificaten en premium labels die door microsoft geeist worden aan hardware en winkels hierop inspelen met reclame enz.

[ Voor 20% gewijzigd door aex351 op 03-02-2007 16:33 ]

< dit stukje webruimte is te huur >

Verwijderd

aex351 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 16:31:
[...]

Dat is dus niet zo. Een kant en klaar pc met XP OEM erop zal echt niet plots in waarde dalen alleen omdat Vista nu beschikbaar is. Wat je wel zal zien gebeuren is dat mensen de voorkeur gaan geven aan een kant en klaar pc met Vista OEM erop. Deze PC's zullen voor een hoger bedrag over de toonbank gaan dan de huidige kant en klaar pc met XP OEM erop. Er is dus sprake van een prijsstijging en geen prijsdaling. Deze prijsstijging zal uiteraard en doen leiden dat kant en klaar pc's met XP OEM goedkoper lijken en dus zullen mensen denken dat er een prijsdaling is. De prijsstijging is naast het feit dat mensen gewoon Vista willen ook te danken aan de certificaten en premium labels die door microsoft geeist worden aan hardware en winkels hierop inspelen met reclame enz.
kijk dat een computer met vista nu iets duurder is als vorige maand diezelfde (of vergelijkbare) computer met XP is inderdaad logisch, en daar zijn nog wel meer redenen voor.

maar dat staat los van het feit dat de vraag naar pc's met XP vanaf nu spectaculair zal dalen, bij een initieel min of meer gelijk blijvend aanbod (de voorraden). dan daalt daarvan gewoon de prijs, da's heel simpel.
jij gaat er vanuit dat de computerbranche even collectief prijsafspraken gaat maken over hun vooraad XP-computers, maar dat doen ze niet, de markt is moordend namelijk. sterker nog, computers zijn zeer slecht houdbaar (economisch gezien), dus men zal ook wel bereid zijn om onder de inkoopsprijs te gaan dumpen (natuurlijk niet onbeperkt omdat je altijd met wat arbeid de XP-licentie kan weggooien en er vista bij kan doen)

• aex351

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 16:59:
[...]
kijk dat een computer met vista nu iets duurder is als vorige maand diezelfde (of vergelijkbare) computer met XP is inderdaad logisch, en daar zijn nog wel meer redenen voor.

maar dat staat los van het feit dat de vraag naar pc's met XP vanaf nu spectaculair zal dalen, bij een initieel min of meer gelijk blijvend aanbod (de voorraden). dan daalt daarvan gewoon de prijs, da's heel simpel.
jij gaat er vanuit dat de computerbranche even collectief prijsafspraken gaat maken over hun vooraad XP-computers, maar dat doen ze niet, de markt is moordend namelijk. sterker nog, computers zijn zeer slecht houdbaar (economisch gezien), dus men zal ook wel bereid zijn om onder de inkoopsprijs te gaan dumpen (natuurlijk niet onbeperkt omdat je altijd met wat arbeid de XP-licentie kan weggooien en er vista bij kan doen)
Een XP licentie is helemaal niet zoveel waard als jij denkt hoor.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:55
Het is bullshit dat er geen xp computers meer verkocht mogen worden. Sterker nog, XP zal de komende jaren nog gewoon verkocht blijven worden. Het is natuurlijk wel zo dat het percentage pc's met vista pre-installed de komende weken fors zal toenemen, nadat de oude voorraden met xp pc's verkocht zullen zijn. Misschien dat je her en der een leuk voordeeltje kunt opdoen, niemand wil natuurlijk al te lang blijven zitten hiermee. :) (verwacht nou niet direct een E6600 pc voor 200 euro)

Verwijderd

aex351 schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 17:14:
[...]

Een XP licentie is helemaal niet zoveel waard als jij denkt hoor.
zeg ik dat dan?
(sterker nog, in de laatste regel van m'n post geef ik aan dat het effect beperkt is, omdat je samen met een vista OEM en wat manuren een vista-pc hebt. maar XP-pc's zullen goedkoper worden, kwestie van marktwerking)

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2007 17:33 ]

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:49

AvK

Ready Set Go

Meest nutteloze opmerking ooit? :)
Edit: Behalve deze dan?

[ Voor 6% gewijzigd door AvK op 03-02-2007 17:38 ]

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:02
dominator schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 17:20:
Het is bullshit dat er geen xp computers meer verkocht mogen worden. Sterker nog, XP zal de komende jaren nog gewoon verkocht blijven worden. Het is natuurlijk wel zo dat het percentage pc's met vista pre-installed de komende weken fors zal toenemen, nadat de oude voorraden met xp pc's verkocht zullen zijn. Misschien dat je her en der een leuk voordeeltje kunt opdoen, niemand wil natuurlijk al te lang blijven zitten hiermee. :) (verwacht nou niet direct een E6600 pc voor 200 euro)
Komt bij dat het al lang van te voren bekend was dat Vista 30-01 gereleased werd, dus daar werd met de vooraad in de winkels echt wel rekening mee gehouden.

Verwijderd

Nielson schreef op zondag 04 februari 2007 @ 11:54:
[...]
Komt bij dat het al lang van te voren bekend was dat Vista 30-01 gereleased werd, dus daar werd met de vooraad in de winkels echt wel rekening mee gehouden.
veel winkels zullen geen containers vol meer hebben staan, maar dat staat er in principe los van***.

de voorraad vlak na de introductie is te benaderen als de voorraad vlak voor de introductie (die dingen verdwijnen of ontstaan niet ineens, maar verkopen geleidelijk), en de prijs vlak voor de introductie werd bepaald door alle omstandigheden, dus ook de voorraden/levertijden.
feitelijk is die vista-introductie voor de vraag naar XP-pc's niet een heel scherp punt, daar heb je gelijk in), maar dat werkt natuurlijk wel twee kanten op.

*** nee dat zeg ik verkeerd. bij megavoorraden wordt het effect veeeeel sterker. maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel :P

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-02-2007 13:16 ]

• aex351

aex351

I am the one

Verwijderd schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 17:31:
[...]

zeg ik dat dan?
(sterker nog, in de laatste regel van m'n post geef ik aan dat het effect beperkt is, omdat je samen met een vista OEM en wat manuren een vista-pc hebt. maar XP-pc's zullen goedkoper worden, kwestie van marktwerking)
Zoals ik al verteld heb, dit is niet het geval. Vista PC's worden simpel weg via een trading up principe in de markt gezet waardoor XP PC's goedkoper lijken. Maar lijken en zijn is een ander verhaal.

Verwijderd

aex351 schreef op zondag 04 februari 2007 @ 14:15:
[...]

Zoals ik al verteld heb, dit is niet het geval. Vista PC's worden simpel weg via een trading up principe in de markt gezet waardoor XP PC's goedkoper lijken. Maar lijken en zijn is een ander verhaal.
dat kan simpelweg niet. er hoeft maar 1 winkelier te zijn die vanwege de afgenomen vraag iets zakt met z'n prijs, en ze doen het vervolgens allemaal. dat is echt een vrij basaal economisch principe.

//stel je bent zelf winkelier, en je hebt nog wat XP-pc's staan. je besluit de prijs ervan te handhaven, maar ineens blijkt geen hond die dingen meer te willen kopen. wat doe je dan? precies :)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2007 23:14 ]

Verwijderd

Ik kocht ooit een Windows 98 computer toen 98SE al uit was. Maakt helemaal niks uit, zei de winkelier.
Mooi dat mijn satelliet-TV-kaart niet werkte onder 98: ik moest 98SE of hoger hebben.

Dus voor hardwarekopers: je hebt jezelf ermee als je nu nog XP koopt, omdat hardwarefabrikanten mogelijk geen support zullen bieden.
Pagina: 1