Welke laptop voor videobewerking

Pagina: 1
Acties:

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-01 21:05
Ik ben aan het kijken naar een laptop. Ik zal hem voornamelijk gebruiken voor internet en office, maar ook voor video bewerking.
Een vereiste is dus dat er firewire op zit en een behoorlijke harde schijf +- 150 gb. Ook minimaal 1024 geheugen is nodig. Ook wil ik graag een beeldscherm dat hoge reoluties aankan, dus als het 15" inch is dan wel 1400x1000 ofzo, anders is 17 inch misschien interesanter.
Mijn budget is rond de 1000 euro.

[Update]
Dus opgesomd de volgdende specs:
* CPU Intel Duo2core (667mhz bus)
* dikke harde schijf +- 150 gb
* 1024 mb geheugen
* 15,4 inch beeldscherm met liefst sxga
* videokaart maakt me niet al te veel uit, speel toch geen games
* Software hoeft ook niet voor geinstalleerd te zijn. Ik heb nog een licentie voor windows xp van mijn oude laptop, dus die kan ik zo gebruiken.

Aldi notebook is ondertussen geen optie mee. Ik zit vooral dat ik nergens kan kiezen voor een sxga beeldscherm. Althans niet voor mijn budget.
Hebben jullie nog andere suggesties voor een notebook?

[ Voor 35% gewijzigd door VivaAtloni op 30-01-2007 10:15 ]

24x sf175s + gw5000-dt op oost

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 19:54

Yuco

Womanizer!

Dezelfder vraag houd mij ook bezig. De aldi laptop ziet er wel leuk uit, maar zeker met vista erop wil ik minimaal 2gig aan intern geheugen op mijn toekomstige laptop.

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-11-2025
Beetje summier die startpost van je..

Wat voor video's wil je bewerken? HDV? DV? AVCHD?
Welke software wil je gebruiken? Pinnacle studio? Ulead Mediastudio pro 8? Adobe premiere 2.0?
Of is het gewoon voor wat vdub bewerkingen?
Waar wil je bewerken? Thuis? Waarom dan een laptop? Heeft alleen maar nadelen voor videobewerken.
Of ga je ergens anders bewerken? Moet ie dan ook lang meegaan op de accu?
De schermresolutie is ook wel belangrijk voor videobewereken.. Bijv 17 inch met 1680 x 1050.

Geef meer info.

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-01 21:05
Ik werk voornamelijk met pinnacle studio 10. Ik wil niet nieuwe vaste pc omdat ik dat lastig vind, omdat ik dan steeds in de kelder moet zitten (ivm werkkamer) en gewoon ook in de woonkamer aan de tafel kan werken als ik daar zin aan heb.
Zoals ik al schreef zijn het gewoon DV bandjes die ik bewerk. Zou prettig zijn als de batterij langer dan 2 uur meegaat. Vandaar dat een centrino een leuke optie lijkt.

24x sf175s + gw5000-dt op oost