FTP probleempje met NAS schijf

Pagina: 1
Acties:

• Eddimello
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
FTP netwerk probleempje. Ik heb thuis een Buffalo HS-D300GL zogenaamd 300 gb Linkstation of te wel een NAS schijf met FTP functie. Nu heb ik ook een netwerkje thuis draaien met 2 pc's en 2 laptops. Nu kon ik vanaf elke pc waar ook ter wereld met ftp op de NAS schijf kijken. Deze nas heeft dan natuurlijk het IP van mijn provider.

Nu heb ik sinds vorige week een vreemd probleem. Vanaf sommige pc's ben ik niet meer in staat de NAS via FTP te benaderen. Ik dacht dus eerst dat het aan de NAS schijf lag maar die is helemaal in orde. Ik krijg telkens de volgende melding:

"The server name or address could not be resolved"

Ik heb een gewone dsl modem met daaraan de Sitecom WL-153 mimo router voor het draadloze deel. Het rare is dus dat ik vanaf de laptops en een andere pc op mijn werk niet meer met ftp.ipnummer kan inloggen. Maar een vriend en mijn broer kunnen dat wel.

Nu dacht ik eerst dat de firewal ineens bepaalde ip's blocked maar dat is het denk ik niet. Ik verder ook geen dhcp draaien en een vast ip-adres.

Mogelijk heeft iemand een oplossing want ik kan niets vinden. ;)

Eddie

• mistercash
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19-03 14:18
waarschijnlijk dat uw werk en dergelijke poort 21 sluiten, wat normaal is en dan gaat hij aangeven dat hij daarop niet kan.
Bij uw broer zal die poort nog wel toegelaten zijn.

• Eddimello
  • Niet online
Ik kan het proberen maar het is wel raar dat ik thuis eerst een modem heb staan en daaraan de router en achter de router 4 pc's waarvan ik met 2 niet op ftp kom en die andere 2 niet maar wat is het verschil?? Ik ga wel even kijken of die op mijn werk ook 21 blocked.

Eddie

• Eddimello
  • Niet online
Nee dat is het denk ik niet! Als ik namelijk een ander adres intik op mijn werk in de verkenner van een ander ftp nummer dan kom ik er wel op. Het ligt dus wel bij mij thuis maar wat??

Eddie