Lawaaiige ventilator....

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
De ventilator van mijn cpu maakt veel herrie.
Als ik hem ff tegenhoud, dan is het lawaai wat uit mijn kast komt met ongeveer 150% gereduceerd.
Het probleem is dat dat ding ook nog trilt.
Ik heb de fan al van het koelblok losgemaakt en vervolgens op een andere manier vastgezet, maar het blijft veel kabaal maken. Ik heb een stille voeding, 2 stille hd's. De fan van m'n geforce hoor je al helemaal niet en er zit nog een losse voedingsfan in m'n pc die al helemaal weing geluid maakt. Maar die ()^@^#%# cpu fan die verpest alles weer.

M'n CPU wordt best wel heet, dus ik kan die fan niet op 5 volt zetten...

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Tim
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-07 15:18

Tim

De CPU fan er af halen? :)
Of even een ander proberen en als die net zoveel lawaai maakt kijken of ie echt goed vast zit (kan je hem bewegen), of even schoonmaken misschien?

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

issie ball-bearing (kogelgelagerd)
Haal anders een nieuwe!

• Undertaker2
Het is een PIII cooler van de DES.

Meer weet ik niet, maar wel dat ik nog expliciet vroeg om de beste/duurste koeler die ze hadden.

Dat ding zit btw op een slotconvertor. Dus het zaakje zit niet zo goed vast als op een PPGA mobo.

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Je kan proberen bij de electronica shop een nieuw ventilatortje te kopen voor op die cpu en dan moet je geen fan kopen die op een heeel hoog toerental draait want die maken een pokke herrie..

ojha en nog een tip koop nooit NOOIT iets bij DES dat is een KLOTE winkel, slechte garantie en verkopen rustig spullen met productie fouten en weigeren die dan later om te ruilen.. Alleen met lege cdr schrijfjes zijn ze wel goedkoop maar dan nog moet je opletten anders proberen ze je nog op te lichten door je 74 min cdroms te verkopen en de prijs van 80min te rekenen.

• milouny
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 08:47
offtopic:
heb jij ook een hekel aan des? toen ik 3 jaar geleden met computers begon heb ik daar een pc gekocht, op de monitor zat 'n kras, boxjes moest ik omruilen want die waren niet goed, en ik kwam er na een jaar ofzo achter dat ik niet de intel cpu had waarvoor ik had betaald, maar een AMD.
Bovendien was m'n cd-rom drive na een jaar ook gaar.
DE HONDEN!
Bij welke Des ben jij geweest, Thijs B?

AMD 386 DX/DXL 40MHz - 20MB 32-pins edo RAM - 100MB Conner en 160MB Conner Harddisks - OAK Otivga VGA 1MB

• Thijs B
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik ben bij DES in Den Haag geweest ken ook genoeg mensen uit mijn omgeving die problemen met die toko hebben gehad. slechte cdroms, schroefjes die DES vergeet aan te draaien waardoor inneens je netwerk kaart los in de pc hangt.... nou laten we maar ophouden...
Over DES zijn zoveel klachten dat past niet eens op dit forum.. :(

Verwijderd

Je koeler is waarschijnlijk gewoon kapot, dat heb ik namelijk ook gehad. Je moet de fan ff met de had ronddraaien voelen of je een onregelmatigheid voelt of hoort. Daardoor gat ie veel herie maken. Een goede Koeler kan met 4000rpm genoeg koelen en toch stil zijn < 30 dB. Ik ben er zelf na een jaar achter gekomen.

Veel succes

• HermeS
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 11:58
Als ik jouw was, zou ik het stikkertje op de achterkant van de fan eraf halen (staan de specs op) vervolgens laat je 1 druppeltje olie (of 2) in het gaatje vallen, je sluit hem ff aan, laat hem een minutje draaien plakbandje erop en hij draait weer, (zo heb ik de fan van een oude p90 weer aan de praat gekregen (liep steeds vast maar draait nu weer als een zonetje!!!!!

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 08:56

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Juist! een druppeltje olie doet wonderen!
Ik had hetzelfde probleem en na twee druppeltjes olie kan ie weer jaren mee! :)

aAarGhh

• Undertaker2
Ik denk dat ik er inderdaad maar een druppie olie in doe.

Hij is overigens niet stuk ofzo, maar hij maakt het volgende geluid

----------__-----------__-----------__--------

Toelichting: Het klinkt dus alsof die fan om de 10 seconden ff aanloopt (en dus ff wat zachter draait) en daarna weer hard gaat draaien.

Verder maakt ie zowieso veel lawaai omdat ie gewoon hard blaast.

Pagina: 1