Toon posts:

voorkomen van toolbars bij installatie

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Geachte mensen

is het mogelijk om te voorkomen dat andere mensen de toolbar installeren bij bijvoorbeeld de installatie van flash player?

dank u voor u reactie

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Welke toolbar heb je het precies over?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Topicstarter
BtM909 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:04:
Welke toolbar heb je het precies over?
de google toolbar
yahoo toolbar

deze toolbars zitten optineel bij de installatie van bijvoorbeeld flash player
dan worden ze aangegeven als sponser

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:13

lier

MikroTik nerd

En wie zijn die andere mensen...?

Zoals de vraag nu gesteld wordt:

- Policies !
offtopic:
- Zorg dat ze geen Internet hebben
- Haal het keyboard en de muis weg
- Computer afpakken

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Topicstarter
leraren en leerlingen

en kan je iets uitgebreider vertellen hoe

we hadden inderdaad zelf wel iets gevonden in de policies
maar

kunnen hun dan nog wel dingen installeren die zo,n "sponser" bij zich hebben?

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-07 15:23
Mag je zelf ook wel iets uitgebreider vertellen wat je bedoeld. Vertel iets hoe je nu alles beheert. Je noemt iets en wij moeten daar 'even' antwoord op geven..

_@/'

Verwijderd

Topicstarter
de leerlingen en leraren zijn vrij om software te installeren

alleen we willen voorkomen dat de internet explorer vol komt te staan met allemaal verschillende toolbarren

maar we willen wel dat de leerlingen en leraren de vrijheid houden om software te installeren
we willen dus alleen voorkomen dat men de bijgevoegde sponsers kunnen installeren

snap u het?

• Steephh
Ja, dat begreep ik wel uit je verhaal. Maar gebruik je een domaincontroller? Of hebben alle gebruikers een lokaal account? Of werkt iedereen gewoon op één account? Toch wel dingen die handig zijn om te weten..

_@/'

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:58

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Gewoon regels voor opstellen. Als je het softwarematig wil doen kan je beter gewoon de software voorinstalleren zonder toolbar. Of je laat ze het zelf installeren door ze een script te laten starten wat de setup doorloopt en automatisch de vinkjes bij toolbar weghaalt. Met autoit kan het bv.

Verwijderd

Topicstarter
oke mijn excusses

maar gebruik je een domaincontroller?

ja die gebruiken we

Of hebben alle gebruikers een lokaal account

ook dat hebben ze

alleen de profielen worden terug gekopieerd naar de server

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 14:41 ]

• soulrider
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-11-2017
is het enkel bij IE ?

tools > internet options > advanced > vinkje weghalen bij "enable third-party browser extensions"

forceer dit met policy, en zorg dat ze dat niet kunnen aanpassen.

bij FF en andere browser zijn er wellicht ook dergelijke mogelijkheden

resultaat wel installeerbaar maar de toolbars blijven weg.
en dan ev. wederom via policy om de zoveel tijd een anti-ad-/spy-ware-scan...

//en anders aangepaste installatie's aanbieden voor de meest voorkomende extra pakketten.
(waarbij de sponsor standaard niet geinstalleerd wordt)

[ Voor 36% gewijzigd door soulrider op 29-01-2007 14:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
tools > internet options > advanced > vinkje weghalen bij "enable third-party browser extensions

in de nederlandse versie van internet explorer 7 is dit niet te vinden

gevonden

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 14:45 ]

• Steephh
Is het geen optie om Firefox te gebruiken? En verder.. Ik vraag me af of het wel zo slim is om leelingen en leraren zelf software te laten installeren. Als er nu keyloggers worden geinstalleerd, zit je wel met de gebakken peren.. Of gaat het echt alleen maar om die toolbars?

_@/'

Verwijderd

Topicstarter
Steephh schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:51:
Is het geen optie om Firefox te gebruiken? En verder.. Ik vraag me af of het wel zo slim is om leelingen en leraren zelf software te laten installeren. Als er nu keyloggers worden geinstalleerd, zit je wel met de gebakken peren.. Of gaat het echt alleen maar om die toolbars?
het gaat puur om het tegen gaan van die toolbars

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het vinkje weggehaald

google earth gedownload en het vinkje bij de installatie van google toolbar aan laten staan

nu open ik internet explorder en de google toolbar is niet aanwezig

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 14:57 ]

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:52:
[...]

het gaat puur om het tegen gaan van die toolbars
Als ze er achter komen dat alles geinstalleerd kan en mag worden krijg je altijd ongewenste dingen.
Spellen zullen bij bosjes verschijnen op de computers dit is misschien het minst erge wat er kan gebreuren.

Starks worden allemaal illegale programma's geinstalleerd. En wie is daar verantwoordelijk voor ??
Inderdaad school ! Virussen en andere dingen die niet wil hebben kunnen op deze manier ook heel makkelijker verschijnen op computers.

• Steephh
geforce5_guy schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:58:
[...]

Als ze er achter komen dat alles geinstalleerd kan en mag worden krijg je altijd ongewenste dingen.
Spellen zullen bij bosjes verschijnen op de computers dit is misschien het minst erge wat er kan gebreuren.

Starks worden allemaal illegale programma's geinstalleerd. En wie is daar verantwoordelijk voor ??
Inderdaad school ! Virussen en andere dingen die niet wil hebben kunnen op deze manier ook heel makkelijker verschijnen op computers.
Daar dacht ik inderdaad ook aan.. Ik wil geen ruzie uitlokken ofzo, maar mij lijkt dat je een slechte systeembeheerder/slechte schoolleiding bent als je dat allemaal toestaat en je alleen maar drukt maakt over die toolbars. Maar iedereen zijn eigen ding..

Btw.. Mariequarkie, je kan ook gewoon je post editten om er iets aan toe te voegen, je hoeft niet steeds een nieuwe reactie te plaatsen..

_@/'

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Ik denk dat je stage (dat haal ik iig uit je andere topic) voornamelijk bedoeld is om zelf dingen te leren, niet om van allerlei vragen te stellen over dingen die je zelf zou moeten uitzoeken (danwel geleerd zou moeten hebben op school). Daarbij is het op GoT de bedoeling dat je zelf ook eigen inzet toont (al vanaf je topicstart) en dat ontbreekt hier nogal. Ik zou je dan ook adviseren om Policy: Alle regels die op het forum gelden eens door te lezen. :) Dit topic ga ik iig sluiten, wegens de hierboven genoemde punten.

Over de gehele netwerk situatie kan ik overigens natuurlijk niet oordelen, maar ergens vraag ik me het idd af of het niet makkelijker is om software-installaties te verbieden en er standaard al voor te zorgen dat de benodigde software geïnstalleerd is. Dit zal ook al een gedeelte malware en warez tegenhouden en zorgt ervoor dat je leerlingen ook met school bezig zullen zijn ipv gamen etc. ;)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.