Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zelf bouwen van racestuurtje voor mijn gehandicapte neefje

Pagina: 1
Acties:
  • 218 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tes_shavon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01-2024
Hi all,

Ik heb een motorisch gehandicapt neefje dat dol is op racesims en computeren in het algemeen. Het nadeel: door zijn handicap is eigenlijk geen enkel stuurtje "Daan-proof". Vaak hangt hij met zijn hele gewicht (13 jarig jongetje) en met stoel en al aan het stuur teneinde de auto nog net iets meer naar links te laten gaan. Resultaat: elk stuur begeeft het na een week of 3.

Op internet kom ik een en ander tegen over het zelf bouwen van een stuur, met hoge kwaliteit materialen. Ik kan overal onderdelen bestellen, maar ik weet zelfs niet eens hoe te beginnen.

Het knutselen, solderen en electronica is geen probleem, maar een handleiding zou al handig zijn. Danwel argumentatie over welke materialen/merken wel of niet te gebruiken.

Maak je over de prijzen even geen zorgen, op dit moment spenderen we bijna 200 euro per maand aan stuurtjes danwel onderdelen, dus als het totaal 1000 euro wordt, hebben we na 6 maanden al winst ;)

Iemand een idee?

Quidquid latine dictum sit, altum videtur

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:15

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

De Logitech G25 heb je ook al in huis gehad? Ik heb hem hier zelf ook. De vriendjes van mijn jongste broertje (zijn vriendjes zijn ongeveer 10 jaar) rukken ook altijd geweldig aan dat stuur. Maar zij leunen niet met hun volle gewicht op het stuur.

• tes_shavon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-01-2024
Yep, ook aan barrels, vooral de plastic bevestigingen begeven het. Dus ben ik op zoek naar zelfbouwspul en leveranciers.

Heb al iets gevonden via het racesims-forum ([PC] Racesim Hardware Topic - Deel 2) , maar dan nog weet ik niet wat ik wel en niet moet bestellen.

Quidquid latine dictum sit, altum videtur

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-05-2024
ik kan je helaas niet helpen aan een handleiding, maar met zo'n budget is het misschien interessant om te kijken of je door een draaibanker

het stuur met een draaibank uit alluminium kan halen?

dat is en heel sexy, en de kans is klein dat hij het dan stuk krijgt.

Misschien een idee om zo'n goedkoop stuurtje te halen, uit elkaar te halen en onderdelen daarna zelf van metaal na te maken? om hem daarna in elkaar te zetten

"Stilte, een gat in het geluid...."

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:16
Ik denk dat je een standaard stuur moet kopen (~50 euro) zonder force feedback, eventueel met trillingen. Daar haal je het stuur vanaf en verleng je de stuuras met een stuk draadijzer / ijzerenpijp. Bouw daar een stevig frame omheen en klaar.

Of anders gezegd, neem een stuk dik MDF, 50x50cm. Monteer daar een stuk draadijzer op dat vrij kan draaienen waar je op kan hangen en waar je aan kan trekken etc. Aan de ene kant maak je dat stuurtje en aan de andere kant zet je de rest van zo'n racestuurtje. Alle krachten worden overgedragen op het stuk mdf.

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:47

Theo

moederbord

Kun je niet een steun maken voor een goed stuurtje ipv zelf het hele stuur maken? Bijvoorbeeld een vaste steun met twee wieltjes waar het stuurwiel gewoon op leunt? (oOo dus een beetje, een stuurtje dat leunt op twee kleinere wieltjes) Hij kan dan met zijn volle gewicht aan het stuurje hangen, de kracht komt immers op de steun en niet op de as van het stuurtje zelf..

7400 Wp op het dak

• TheTeek
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-11 14:22

TheTeek

TheTeek

Weet niet of je dit topic nog een beetje volgt, maar Frex maakt heel stevige sturen.

http://www.frex.com/gp/ffbwheel/index.html

Mocht je overigens nog een G25 over hebben waarvan nog een bevestigings klem goed is dan heb ik wel interesse...:P
Ik heb er een liggen waarvan de klem ook is afgebroken en wil dus eigenlijk nog een klem die goed is.
Overigens kun je de G25 stuurtjes ook met een schroef vastzetten aan een tafel, onder het stuur zitten gaten waar bouten in kunnen.

Als je toch over gaat op het zelf bouwen zou ik de elektronica uit een G25 "mis"bruiken voor je te bouwen stuur.

suc6 iig met het vinden van een Daan-proof stuur...;)

No one knows what TheTeek is

Pagina: 1