Toon posts:

Acer aspire 5684 probleem World of Warcraft

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus al enkele weken de acer aspire 5684 (2gb ram, 7600 graka, dual core), ik ben er zeer tevreden van en alle games lopen heel soepel , enkel met world of warcraft (het spel dat ik meest speel) heb ik een probleem

namelijk, ik heb gemiddeld per minuut 1 à 2 keer dat het spel 1-2 seconden blijf hangen, wat erg vervelend is natuurlijk :(
kan het mss komen omdat ik een router gebruik en ik altijd "pc 2" ben ?

ik heb al spyware software & avast geinstalleerd, helpt niks
ik heb al warcraft op de 2e harddisk gezet (die tot dan leeg was) helpt niks
ik heb al warcraft repair gedaan, helpt ook niet

tijdens gewoon gebruik gebruikt de pc btw 389 mb geheugen of zo, maar aangezien ik twee gb heb mag dit het probleem niet zijn

ik heb zo'n vermoeden dat het iets met m'n hd is (5400 rpm) maar weet het natuurlijk niet zeker
op m'n main pc heb ik geen problemen met warcraft (is zwaarder ook natuurlijk)

alle hulp is welkom _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Justice
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-08 15:02
Ik heb ook wel eens met een Acer Aspire 3220 gespeeld en die heeft ook een hele trage harddisk, of een probleem het de controller, want wanneer er veel gestreamed wordt gaat mjin beeld schokken. (mijn heeft wel 512mb ram), heb al harddisk eprformance tooltjes gedraaid enzo maar heeft geen oplossing gebracht.

WoW laad continu data in zodat je zonder laadschermen de wereld kan doorlopen, dus kijken naar je HD is de eerste optie: draai HDtach en vergelijk het resultaat, staan de controllers goed insteld,

om wellicht uit te sluiten waar het niet aan ligt:
* Meestral ligt het aan een achtergrond proces, bijvoorbeeld Diskeeper of virusscanner (even de wow folder uitsluiten van scannen)
* swapfile die aangesproken wordt op de HD (lijkt me niet in dit geval met 2gb ram) - zet hem op "system managed"
* wellicht een hele slechte onboard audio die de CPU stressed? Je kan het aantal geluidskanalen in WOW instellen, zet dat eens lager tijdelijk.
* het kan natuurlijk ook een WoW bug zijn.

Er is ook een technical performance guide op wow-website, kijk daar eens naar.

Human Bobby

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al gepropeerd met alle audio uit te zetten, werkteook niet

dus het zal wss wel de HD zijn dan (had al een sterk vermoeden dat het de hd was)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-09 11:09
Ik neem aan dat je al hebt geprobeerd het spel & volledige wowmap verwijderd hebt en een reinstall hebt gedaan?

Is er niet een huisgenoot aan het downloaden/uploaden? Bittorrent is bij mij thuis een smerig protocol wat wow traag maakt. Probeer het ip-adres van het netwerk eens te veranderen en ga direct hierna spelen. Alle gebruikers worden dan namelijk van het netwerk gegooid en kunnen er pas weer op als ze hun ip-adres hebben vernieuwd. /refesh /renew. Als de game hierna goed werkt moet je bittorrent poorten misschien beter forwarden of het hele protocol via je router verbieden.

Misschien moet je de wow poorten forwarden.

Ik heb waarschijnlijk exact dezelfde laptop als jij, bij mij draait het fantastisch. Van een virusscan heeft ie geen last en zelfs toen ik mijn hd defragmenteerde bleef het soepel draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-09 11:09
Of ben je van de horde? Zie dan het bovenstaand bericht als niet geschreven en sterf! :p

For the Alliance!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:02
@ Hierboven: OMFG, welcome to the real world again.

Drugs are bad m'kay.

Ontopic:
Probeer eens de laatste drivers voor je videokaart van www.laptopvideo2go.com te halen. Dan even via het forum. Niet vergeten voor het installeeren de modded inf (ook op die site, op dezelfde pagina) er bij te gooien. Anders wil die niet installeren namelijk.

Argh, alweer een topic opgegraven. Wat dacht je, ik zoek op WoW en laat ik even een mede-verslaafde helpen oid? :X

* GENETX pakt zijn schep en begint het modder weer terug te scheppen |:(

[ Voor 22% gewijzigd door GENETX op 05-02-2008 09:18 ]

Pagina: 1