Muis voor groothandigen?

Pagina: 1
Acties:
  • 272 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-02 01:05
Ik muis al reeds enige jaren met een standaard Microsoft 3 knops optische muis. Ik heb de laatste tijd echter `last’ van een aantal zaken:
-3 Knoppen zijn tegenwoordig wel wat weinig bij 3D shooters
-Het formaat van de muis gaat me steeds meer tegen staan. Mijn handen zijn namelijk groter dan gemiddeld, waardoor de muis eigenlijk te klein is.

Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe muis en ik heb de volgende 2 op het oog.

http://www.logitech.com/i...CRID=2142,CONTENTID=10715 voor 45,90 euro

http://www.razerzone.com/...back-Gaming-Mouse/#Frame3 voor 37,90 euro

Ik ga de muis gebruiken voor de dagelijkse Windows taken (o.a. surfen) en ik wil de muis voor spellen gebruiken.

Welke van de 2 is hierin de beste keuze? De muis moet voornamelijk lekker in de hand liggen.

Of heeft iemand wellicht een betere suggestie met betrekking tot een muis voor iemand met grotere handen? Ik vind daarbij dat een goede muis maximaal rond de 50 euro mag kosten. Tevens prefereer ik een bedraad model boven een draadloze muis.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Persoonlijk zou ik kijken of je nog ergens een intellimouse optical vandaan kan toveren (van Microsoft). Die muizen hebben een mooi formaat vind ik. Zelf heb ik ook niet echt kleine handen (maar goed, redelijk logisch voor iemand van 2meter :P) en ik moet zeggen dat die muis me zeker met gamen prima bevalt.

http://www.microsoft.com/...oductdetails.aspx?pid=004

staat voor €19 in de PW en is echt een geweldig ding (gebruik ze al sinds ze uit zijn... er hing er nog eentje aan m'n P200MMXje).

• ruftman
Die ziet er exact uit als mijn huidige muis.

Verrek, ik heb de doos van mijn muis opgesnord en deze vermeld: Intellimouse

Verwijderd

Het is dat je veel knoppen wilt, anders zou ik zeggen de Mouseman van Logitech. Is al een paar jaar oud. Er zullen trouwens vast wel up-to-date uitvoeringen van zijn met extra knoppen.

Dat ding is groot.

• F4T4L_3RR0R
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18-07-2021
Niet de Razer Diamondback of Copperhead nemen, dit is een kleine muis. (waar je je hand niet op moet leggen, maar tussen 2 vingers beet moet houden)

De Microsoft Intellimouses zijn een stuk groter, maar de Logitech MX1000 en de Logitech G5 zijn de grootste muizen die ik ooit heb gehad. (te groot voor mij, daarom verkocht)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ruftman schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:35:
Die ziet er exact uit als mijn huidige muis.

Verrek, ik heb de doos van mijn muis opgesnord en deze vermeld: Intellimouse
Maar jij had de 3knops. De optical heeft er 5 (2 sidebuttons) en die is volgens mij nog net iets groter. Ik vind hem iig zeer fijn.

• ruftman
Hmm, dit blijft een lastige kwestie. In elk geval bedankt voor de input.

Ik denk dat ik binnenkort maar es naar een grotere computerwinkel ga om een aantal exemplaren uit te testen. Lijkt me net iets handiger.

Echter zijn de muizen bij de webshops goedkoper. Is het dan niet lullig om de muizen in een computerwinkel uit te testen en verveolgens in een webshop aan te schaffen? Nou ja, dat is een geheel andere discussie, ik zie het wel.

Verwijderd

Ik heb zelf grote klauwen. Vandaar dat ik destijds dus de Mouseman kocht.
Ik heb nu een MX518 en die bevalt ook prima qua formaat.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 08:42 ]

• Quickkie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 31-01 19:56
IK heb zelf een razor viper en die is kwa grote niet veel verschillend van een diamond back,

Maar die muisjes zijn wel erg licht, ik zelf heb denk gemiddeld grote handen en die viper heeft niet mijn voorkeur. ik heb ook nog een MX1000 (draadloos) die is lekker zwaar en groot, HEERLIJK

Maar je heb liever geen draadloos.

Dan zou ik toch voor een Logitech gaan maar dan bedraad

What we do in life echo`s in eternity

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 08:15
MX518 heeft hetzelfde formaat als een G5, zou dus een voordelige keus kunnen zijn.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-02 14:53
Je zou ook kunnen kijken naar de Deathadder van Razer of de Intelli 3.0 van microsoft.
Hebben beiden exact dezelfde vorm.
Beiden vrij groot groter dan de G5 van logitech maar ietjes kleiner dan de MX1000.

MX1000 is absoluut niet geschikt voor gaming.

Intelli 3.0 word nogal geprezen om zijn vorm en heel veel gamers hebben deze muis.
Deathadder heeft een vorm gebaseerd op de intelli 3.0 met een diamondback sensor.
Er zijn echter nog een paar kleine problemen met de Deathadder positivieve acceleratie en het tracken van de muis als je hem optilt +10mm.
Het zijn hopelijk driver issue's die ze binnenkort oplossen.

De mx518 heeft trouwens dezelfde vorm als een G5 en is beduidend beter voor gamen, het zijn beiden game muizen maar Laser is achteraf enkel een marketing truuk geweest.

Ik zou kiezen voor de mx518, intelli 3.0 of de Deathadder.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• Feelbest
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 23-01 10:07
Ik zou zelf niet voor de G5 van Logitech gaan. Deze heb ik zelf gehad. Ik heb hem weer verkocht omdat hij bij mij te klein in de hand lag. Voor de rest is het een prima muis. Ik heb voor the time being een Microsoft Comfort Optical Mouse 3000 tot ik meer centjes heb om een definitieve muis te kopen.

• m0nkey
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-10-2023
De G5 is wel relaxed, kan met ook wel met kleine handen denk ik. Toetsenaanbod is niet bijzonder, well een Backward-toets maar geen Forward. Je kan ook sidescrollen maar dat is echt erg gevoeling, misschien niet zo handig.

Verwijderd

ruftman schreef op maandag 29 januari 2007 @ 11:45:
Ik muis al reeds enige jaren met een standaard Microsoft 3 knops optische muis. Ik heb de laatste tijd echter `last’ van een aantal zaken:
-3 Knoppen zijn tegenwoordig wel wat weinig bij 3D shooters
-Het formaat van de muis gaat me steeds meer tegen staan. Mijn handen zijn namelijk groter dan gemiddeld, waardoor de muis eigenlijk te klein is.

Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe muis en ik heb de volgende 2 op het oog.

http://www.logitech.com/i...CRID=2142,CONTENTID=10715 voor 45,90 euro

http://www.razerzone.com/...back-Gaming-Mouse/#Frame3 voor 37,90 euro

Ik ga de muis gebruiken voor de dagelijkse Windows taken (o.a. surfen) en ik wil de muis voor spellen gebruiken.

Welke van de 2 is hierin de beste keuze? De muis moet voornamelijk lekker in de hand liggen.

Of heeft iemand wellicht een betere suggestie met betrekking tot een muis voor iemand met grotere handen? Ik vind daarbij dat een goede muis maximaal rond de 50 euro mag kosten. Tevens prefereer ik een bedraad model boven een draadloze muis.
Koop een fatal1ty muis op fatal1ty.com

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2007 09:28 ]

• Isnowiz
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-02 13:35
Ik gebruik zelf de Creative HD7500
Lijkt erg veel op de G5 die je zelf al had uitgezocht...
Ligt heerlijk in de hand.. Heb zelf opzicht geen hele grote hand, maar wel erg lange vingers.
Deze is voor 3 tientjes bij de Media Markt te krijgen... Daar kun je trouwens heel gemakkelijk tientallen verschillende muizen uitproberen.. Ze zijn allemaal uitgestald...

• Sinned123
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-02 14:53
Verwijderd schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 09:27:
[...]

Koop een fatal1ty muis op fatal1ty.com
Een Fatal1ty muis is het toppunt van een kleine muis, die enkel te bedienen met de vingertoppen.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• ruftman
Ik heb gisteren de Logitech G 5 aangeschaft. Mijn ervaringen tot nu toe zijn positief. De muis ligt goed in de hand, beter dan mijn oude muis. Tot nu toe heb ik de muis alleen nog in een desktopomgeving gebruikt en ben ik bezig geweest met het tunen van de knoppen en het gewicht.
De komende tijd ga ik hem in een spelomgeving uittesten.

Ook erg prettig is de `on the fly' snelheidsregeling. Mijn partner die de computer ook ge(mis)bruikt, vind namelijk dat de oude muis te snel stond afgesteld. Nu kan ze op een makkelijke manier de muis vertragen.........hij is dus ook goed voor mijn relatie! :)

• vingerfrits
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-01-2022

vingerfrits

A.K.A. Badmuts

http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=14645

Deze dan? Hij heeft in ieder geval wel een groot scrollwieltje:P mja het is wel een Trust he :'(
als ik jouw was zou ik gewoon naar bijv. mediamarkt gaan, daar hebben ze allemaal demo muizen die je mooi kunt testen. Alleen jij kan immers bepalen welke je fijn in de hand vind liggen en welke niet. Ik zelf heb de G5 en ben er tevreden over, maar ik heb ook niet zulke grote handen:p

[ Voor 48% gewijzigd door vingerfrits op 31-01-2007 17:35 ]

Asus P5PL2, Intel Pentium D 945, 2GB DDR2, GeForce 7900 GT

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik heb jarenlang de MS intellimouse explorer 1.0 gebruikt, deze begon "defecten" te tonen.
B.v.
- Bij snelle bewegingen ging cursor zijn eigen gang, erg vervelend bij shooters
- De "voetjes/glidepads" of hoe ze die dingen ook mogen noemen + de randjes waren compleet "weg", het leek net of je een stuk hout over een schuurpapiertje bewoog :P
- Daarbij kwam ook nog dat er een kabelbreuk zat net waar het kabeltje de muis inging. (Dit later nog gefixt na een nieuwe muis aangeschaft te hebben.)

Kortom tijd voor een nieuwe muis.
Afbeeldingslocatie: http://www.activewin.com/reviews/hardware/mice/intexplorer3/images/MS%20IntelliMouse%20Explorer.gif
Ik heb toen een MS intellimouse explorer 3.0 genomen, aan de buitenkant precies hetzelfde, dus lekker groot maar zeker wel verbeterd response was beter geen verdwaalde mouse pointer meer :)

De laatste versie van deze muis : http://www.microsoft.com/...oductdetails.aspx?pid=003
Ik heb deze nog niet gezien/geprobeerd.

Na een aanbieding gekregen te hebben van Razor gebruik ik nu de copperhead, voelde toch "net ff lekkerder" aan.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
De G7 zou hetzelfde formaat moeten hebben als de G5, beide liggen in dat geval net een millimetertje hoger dan de MX518.

Dus ik zou zeggen dat de G5 wat groter is, maar de G5 heeft dan weer dat gare rood dat een beetje rubberachtig is (of was dat ding gewoon zo vies in de winkel..), t lijkt me dat je gewoon moet kijken wat het beste voelt.

• Shaggy_NL
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-02 23:46
Dutch_Razor schreef op woensdag 31 januari 2007 @ 18:14:
Dus ik zou zeggen dat de G5 wat groter is, maar de G5 heeft dan weer dat gare rood dat een beetje rubberachtig is (of was dat ding gewoon zo vies in de winkel..), t lijkt me dat je gewoon moet kijken wat het beste voelt.
Dat "rood" moet roest voorstellen. En die rubber-achtige zeikanten zijn best wel fijn, als je d'r eenmaal mee werkt. Er is overigends ook eens een grijze LimitedEdition geweest. Deze was helemaal grijs, en had geen rode maar blauwe led'jes.
Pagina: 1