Welkom op GoT carmen1989
Lees aub de eerste twee punten van
moto-moi in "Hoe verader ik de ghz van mijn Intel Pen..." nog even goed door.
Je bent in Processors, Moederborden en Geheugen op de juiste plek voor vragen over processoren, maar helaas kunnen we werkelijk niets bakken van wat je hier precies probeert te vertellen of vragen
Ik zou je aanraden om eens de informatie die je ter beschikking hebt overzichtelijk bij elkaar te krijgen. Begin eens bij de processor. Je zegt dat daar zowel 3.0GHz als 3.4GHz op staat. Dat spreekt elkaar nogal tegen. Kijk eens wat er nog meer op staat - zoals bijvoorbeeld de S-Spec ID (dat is een reeks van 5 letters en cijfers dat meestal met SL begint). Google daar eens op, dan kun je in ieder geval eenduidig je CPU identificeren. Als blijkt dat het op 3GHz hoort te draaien (wat bij een P4 530 normaal is), heb je geen probleem en is puur de vraag waar die loze 3.4GHz vandaan komt.
Zet dat allemaal op een rijtje voor jezelf en kom je er waarschijnlijk ook zelf uit. Lukt dat niet, dan mag je een topic hier openen, maar doe dat dan volledig, dus met alle informatie erbij, ook met de zoektermen waar je al op gezocht hebt en natuurlijk met een beetje verzorging in je taalgebruik (en liefst met wat minder panisch geblaat).