[Vista] Geen geluid meer na restart*

Pagina: 1
Acties:

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
heb me

af gelopen week een xfi gehaald, ac'97 met vista ging me beetje te ver :P

iig, pci-kaartje erin, drivers ge-installeerd, ding werkt, mooi, nu heb ik helaas nog de XP driver van ATI op me pc staan anders heb ik geen werkende OpenGL.. met 2 nadelen: 1) geen aero, 2) geen normale shutdown (bij de shutdown crasht me vista met ene restart als gevolg)

doe ik dit.. (restarten/shutdown), meld ik me daarna aan op vista, dan heb ik gewoon geen? geluid meer?, vista zegt gewoon, ja, hij werkt naar behoren, winamp speelt ook vrolijk af, maar er komt geen geluid uit de boxen (zelfs via sound ding zie je dat er geluid wordt afgespeeld...

heb de volgende drivers geinstalleerd voor vista
SBXF_PCDVTBETA_US_2_13_0001
zijn er nieuwe van uit? heb deze uit de meuk tracker gehaal, en dan gezocht bij creative...

als ik dan dat toolte van creative open "Creative Audio Console" zie ik dat alle setting reset zijn??

ipv 4/4.1, staat ie weer op 2/2.1 ?

zijn er al nieuwe drivers fzo? of is dit een bekend verhaal, heb wel al 100000x z\n fout raport versturd nzo, hopen dat, dat wel helpt...

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Drivers opnieuw geprobeert te installeren? En waarom gebruik je de Xp drivers voor OpenGL op Vista? Wat draai je speciaal wat OpenGL nodig heeft? Als het een spel is, Doom3 bijvoorbeeld, Zou ik persoonlijk nog even bij XP blijven. Het is nu nog even wachten op de final versie van de ATi drivers voor Vista. Ze zijn er mee bezig, nVidia heeft ze tenslotte al af en ATi kan het niet hebben dat nVidia ze voor zijn :P.

Commandline FTW

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
jah tis iid een spel ;-), en ach heb alles al in vista ge-installeerd...

(wil niet meer terug naar XP, vroeg me eigenlijk af of iemand anders die, die shutdown problems NIET heeft... wel gewoon sound heeft;-)), ken ik zien wat het probleem oplost :)

aan de andere kant, het control panel van ati was/is al functioneel, is zelfde als die in XP ;-), nvidia heeft de zijne opnieuw kunnen maken..., ws dat ati driver beter worden (niet echt hoeven te focussen op een werkend control panel, die bij nvidia mist nogal wat zo links & rechts gelezen :))

en jah na re-install werkt het weer, daar wa ik al achter, maarjah, miss dat iemand het ei van kolumbus had ;-)

[ Voor 9% gewijzigd door Dutch2007 op 29-01-2007 13:48 ]

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Hero Of Time schreef op maandag 29 januari 2007 @ 12:09:
Drivers opnieuw geprobeert te installeren? En waarom gebruik je de Xp drivers voor OpenGL op Vista? Wat draai je speciaal wat OpenGL nodig heeft? Als het een spel is, Doom3 bijvoorbeeld, Zou ik persoonlijk nog even bij XP blijven. Het is nu nog even wachten op de final versie van de ATi drivers voor Vista. Ze zijn er mee bezig, nVidia heeft ze tenslotte al af en ATi kan het niet hebben dat nVidia ze voor zijn :P.
ATi was toch juist veel eerder :? In elk geval heeft ATi zijn vista afdeling beter voor elkaar dan nVidia, zie deze test op Toms Hardware.

Goud is geen geld

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20:10

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

@frankknoppers:
ATi was wel eerder met Vista drivers, maar niet met de final versie ervan. Zie de meuktracker maar voor meer info.

@Dutch2007:
Mijn laptop heeft ook een ATi kaart (X1400 Mobility Radeon) en heb geen problemen met die driver gehad. Wel met de vorige, dat ik tijdens een fresh boot geen beeld had om in te kunnen loggen. Na aanmelden was er wel beeld. En soms als ik de klep dicht deed kwam het beeld ook niet terug. Dat is bij de laatste versie, die jij nu ook hebt, voor een groot gedeelte opgelost. Misschien is het handig om eens te kijken hoe je je systeem goed uit kan schakelen nadat je je audio drivers hebt geïnstalleerd. Ik vermoed namelijk dat hij het produceren van geluid vergeet. Maar daar was je zelf al achter :P. Misschien dat je dmv 'shutdown -s -f' normaal kan afsluiten. Typ het dus in bij uitvoeren of in de command prompt zonder aanhalingstekens. -s staat voor shutdown, -f voor force apps to close. Als je geen 30 seconde wilt wachten gebruik je de -t x parameter waar x staat voor het aantal seconde dat je moet wachten. Het kan namelijk zijn dat er een process op de achtergrond draait dat niet goed sluit. Door een forced close kan je dat misschien omzeilen.

Commandline FTW