Even een verhaaltje. Ons netwerk is verbonden met een ander netwerk voor internet-toegang. Dat andere netwerk hebben wij hier geen bevoegdheid over. Nu heeft men op het andere netwerk vorige week een ISA-server geinstalleerd. Sindsdien geraken wij hier niet meer op internet. Als ik een tracert doe naar www.google.be dan gaat hij naar onze gateway, dan naar een ip van Belgacom (ons netwerk is via een lijn van Belgacom verbonden met het andere netwerk) en daar blijft hij hangen. Hij bereikt dus nooit het andere netwerk en geeft een time-out. Nu het vreemde van het verhaal:
De meeste pc's hebben IE6 geinstalleerd staan. Indien ik update naar IE7, dan werkt voor de meeste pc's het internet wel, voor andere nog steeds niet, maar die andere pc's die krijgen een foutmelding afkomstig van de ISA. Sommige pc's met IE6 werken dan weer wel gewoon
Vragen: Waar zou dit aan kunnen liggen? En belangrijker: wiens fout is dit? Vermits de tracert wel ons netwerk verlaat, maar nooit het andere bereikt, zou ik zeggen dat het aan een instelling moet liggen op de ISA van het andere netwerk?
De meeste pc's hebben IE6 geinstalleerd staan. Indien ik update naar IE7, dan werkt voor de meeste pc's het internet wel, voor andere nog steeds niet, maar die andere pc's die krijgen een foutmelding afkomstig van de ISA. Sommige pc's met IE6 werken dan weer wel gewoon
Vragen: Waar zou dit aan kunnen liggen? En belangrijker: wiens fout is dit? Vermits de tracert wel ons netwerk verlaat, maar nooit het andere bereikt, zou ik zeggen dat het aan een instelling moet liggen op de ISA van het andere netwerk?
BOE