[ISA] geen internet

Pagina: 1
Acties:

• cman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-03 19:11
Even een verhaaltje. Ons netwerk is verbonden met een ander netwerk voor internet-toegang. Dat andere netwerk hebben wij hier geen bevoegdheid over. Nu heeft men op het andere netwerk vorige week een ISA-server geinstalleerd. Sindsdien geraken wij hier niet meer op internet. Als ik een tracert doe naar www.google.be dan gaat hij naar onze gateway, dan naar een ip van Belgacom (ons netwerk is via een lijn van Belgacom verbonden met het andere netwerk) en daar blijft hij hangen. Hij bereikt dus nooit het andere netwerk en geeft een time-out. Nu het vreemde van het verhaal:

De meeste pc's hebben IE6 geinstalleerd staan. Indien ik update naar IE7, dan werkt voor de meeste pc's het internet wel, voor andere nog steeds niet, maar die andere pc's die krijgen een foutmelding afkomstig van de ISA. Sommige pc's met IE6 werken dan weer wel gewoon

Vragen: Waar zou dit aan kunnen liggen? En belangrijker: wiens fout is dit? Vermits de tracert wel ons netwerk verlaat, maar nooit het andere bereikt, zou ik zeggen dat het aan een instelling moet liggen op de ISA van het andere netwerk?

BOE

• Yezz
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Hmm.. controleer eens de routing-tables van de ISA server (of laat dit doen door de betreffende admin). Krijg je wel ping-reply's van de ISA server?
Ook moet de ISA server dus routing toelaten van/naar jullie netwerk.

• cman
geen ping reply's, maar de sysadmin van de ISA beweert dat dit komt door een policy die pingen uitschakelt..

EDIT: Als ik als domein-beheerder inlog, dan lijkt alles te werken, het heeft dus te maken met restricties op de users..

[ Voor 36% gewijzigd door cman op 29-01-2007 11:41 ]

BOE

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 25-03 09:32
Dat zou goed kunnen. ISA kan filteren op gebruiker, reeks ip adressen, specifiek IP adres, etc. Het zou goed kunnen zijn dat alleen beheerders wel toegestaan worden. Standaard is pingen naar een ISA (2004) server niet mogelijk.

Maken jullie gebruik van Proxy? misschien is dat de oplossing. Configureer in IE de ISA Server eens als webproxy op poort 8080.

Maar ik neem aan dat de beheerder van de ISA server wel kan aangeven wat je precies moet instellen om het werkend te krijgen??

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• cman
het enige wat wij moesten instellen op onze clients was het vinkje bij Instellingen automatisch detecteren... Ik ga alleszins eens proberen van de ISA als proxy op te geven. Thx for the tip..

BOE

• cman
je raadt het nooit, maar het expliciet opgeven van de ISA als proxy werkt...

BOE

Pagina: 1