Upgrade of nieuwe PC..?

Pagina: 1
Acties:

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:13
Ik twijfel op het moment een beetje over wat ik het beste kan doen: Upgraden of een heel nieuw systeem samenstellen.

Huidige config:

AMD2500@3200
EPOX 8RDA (nforce 2 mobo)
512 MB PC3200 geheugen. (2x256 dual channel)
200 GB Western Digital 7200 rpm 8 mb cache
Geforce 6800 GT 128Mb videkaart (agp)
Enermax 450 watt voeding
Als kast heb ik nu een chieftec dragon bigtower case. Op zich vind ik dit een fijne kast omdat hij lekker groot is en genoeg ruimte biedt voor uitbreiding maar vind hem niet zo stil.
Heb ook 3 papst casefans.

Nu wil ik eigenlijk wel een proc+mobo upgrade.
zat zelf te denken aan een core duo, nieuw geheugen en wellicht een nieuwe videokaart.

PC wordt voornamelijk gebruikt voor games, i-net, office en wat photoshop etc.

En wil mn pc ook wel vista ready hebben en het liefst DX10
Ook zou ik wel ruimte willen hebben om te overklokken omdat ik dat gewoon leuk vind om te doen :)

[ Voor 12% gewijzigd door Qosmic op 29-01-2007 10:41 ]

Stop chasing the dream, you're already living it

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-01 14:54

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Tja wat is je budget?

Ik zou zelf gaan voor een upgrade naar een Core2Duo, met dus automatisch een nieuw moederbord en nieuw geheugen. De videokaart, als je die DX10 wil hebben, is hartstikke duur dus daar zou ik even mee wachten totdat er wat mid-range videokaarten met DX10 uitkomen. :) Maar das jouw eigen keuze natuurlijk.

En upgraden of nieuw systeem? Eigenlijk heb je maar 4 nieuwe componenten nodig, (mobo, cpu, geheugen, vid. kaart) dus das denk een upgrade dan. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

• Qosmic
Ja op zich zat ik zelf ook meer aan een upgrade te denken.

Budget is dan rond de 600 euro voor een upgrade en wellicht dat ik dan inderdaad nog even wacht met een nieuwe videokaart.
Want 500 voor een videokaart vind ik een beetje te gek.

maar wat is dan een goede mobo/cpu/mem keuze?

Verwijderd

Als je een maandje wacht zijn de lagere kaarten van de 8 serie ook uit. de 8600 zou perfect dan in je budget passen.
nieuws: Specificaties GeForce 8600 bekend

mobo:
Gigabyte GA-965P-DS3
pricewatch: Gigabyte GA-965P-DS3, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)
of
Asus P5B
pricewatch: Asus P5B, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)

ongeveer 110 euries

Intel Core 2 Duo E6400
pricewatch: Intel Core 2 Duo E6400 (S775, 2x2.13GHz, 2MB, 1066MHz FSB, Boxed)
ongeveer 180 euries

geheugen:
pc6400 CL4
pricewatch: 1GB x 2 (2GB) PC6400 DDR2, CL4 (OCZ, OCZ2P8002GK)
ongeveer 200

video
8600 GT 350MHz 1200MHz 256MB (max.) 256bit 48 $ 129

totaal:
ongeveer 619,-

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 10:58 ]

• Qosmic
Ja.. een maandje wachten kan op zich geen kwaad.
Is de 8600 dan ook een aanzienlijke verbetering tov mijn huidige 6800?

En is het zinvol om ook een cpu upgrade te doen, of zou een mem en videokaart upgrade ook voldoen om weer prima te kunnen gamen...

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 00:07
Ik denk dat het een nieuwe PC wordt dan. Je moet dan namelijk neiuw geheugen (DDR2), Nieuwe proc, Nieuw mobo, nieuwe videokaart (PCIe, AGP gaat niet passen).

Verwijderd

tis maar hoe je het bekijkt, als hij zijn kast verder houd, is het dan een upgrade of is het dan een nieuw pc, omdat wat binnen in zit allemaal veranderd is ;)

• Qosmic
Dat lijstje wat je net gemaakt hebt reinman, daar kan ik wel wat mee!

Denk dat ik idd wacht tot de 8600 uitkomt en dan de spullen koop die jij aandraagt, alleen dan het asus mobo ipv gigabyte.
Maar dat is puur gevoelsmatig omdat ik betere ervaringen heb met asus dan met gigbyte

Verwijderd

jah daarom zette ik ze er alle bij neer. Persoonlijk zou ik voor het gigabyte bordje gaan. Hoor verschillende berichten dat de p5b toch niet zo super is als men denkt(gehoort van een aantal hier op tweakers, dont kill me ;)). van het gigabyte bordje heb ik in hun thread niet echt iemand horen klagen(alleen klagen dat het lang duurd voor de volgende revisie uit komt). Ook las ik over het gigabyte bordje dat het overclocken erg makkelijk gaat. hij zit ook in de best buy van afgelopen maand! reviews: Tweakers.net Best Buy Guide: editie januari 2007
en de revieuws die er onder staan zijn echt de moeite waard!
http://www.cluboverclocke...yte/GA-965P-DS3/index.htm
en
http://www.pcstats.com/artvnl.cfm?articleID=2007

P.S. persoonlijk ben ik ook voor het gigabyte bordje gegaan. mijn nieuw pc is net in bestelling! :D

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 11:07 ]

• Qosmic
Denk ook dat ik idd voor het gigabyte bordje ga na wat reviews te hebben gelezen.
Is een 8600 een merkbare vooruitgang tov de 6800?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Qosmic schreef op maandag 29 januari 2007 @ 11:35:
Denk ook dat ik idd voor het gigabyte bordje ga na wat reviews te hebben gelezen.
Is een 8600 een merkbare vooruitgang tov de 6800?
Er zijn nog geen benchmarks te vinden van de 8600 vziw. Volgens mij moest de kaart de vervanger worden van de 7600GT en de 7900GS, dus geweldig zullen de prestaties niet zijn, tenminste als je op dat feit afgaat. Wel zal het een noemenswaardige verbetering zijn.

Verwijderd

Als ik kijk is een 7600GT nu nog voldoende voor gaming op redelijke resolutie. Daarom verwacht ik ook dat de 8600GT goeie prestaties heeft in huidige games. De 8600GT is ook zo interessant omdat deze een core snelheid heeft van maar 350mhz. Dat laat veel ruimte voor overclocken. Allemaal speculatie natuurlijk ;)

oh, ik bedenk me net, als je nog goedkoper wil, kan je een E4300 nemen. [OC] E4300 de nieuwe overclock koning?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2007 11:52 ]

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-01 23:30
Of neem er een goedkope X1950P-Pro vid kaart bij plus Core 2 duo/Moederbord/Geheugen nu snel zat en het komende jaar zing je daar ook nog wel mee uit. Daarnaast kan je ook je oude spul nog verkopen.
Pagina: 1