Samsung 205bw vs LG204WT

Pagina: 1
Acties:

• Skar
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 17:03
Ik weet dat er geen topics geopend mogen worden met vergelijkingen etc.
Maar wanneer ik de search gebruik, kom ik op de 'algemene' topics uit over widescreen-monitoren en had toch een specifieke vraag.

Ben al enige tijd aan het zoeken naar een widescreen-monitor (ter vervanging van m'n 19" CRT-scherm). Omdat ik vaak de Best Buy Guides gebruik als handvat, zat ik dus eerst op de Samsung 205BW (die staat namelijk in de laatste BBG van Januari bij High-end gamesysteem.)

Na enig zoek en vergelijkwerk, kwam ik de LG204WT tegen. Deze ziet er ook wel heel goed uit.
En nu neig ik dus zelfs meer naar de LG toe. De specs van beiden zijn - volgens mij - vrijwel gelijk. En ik zag laatst dus ook dat de LG204WT als monitor bij het Multimediasysteem in de BBG van Januari stond.

Ik zal de monitor voornamelijk gaan gebruiken voor gamen. Kijk er geen films op, voornamelijk gamen en de gewone dingen als surfen, emailen en chatten.

Maar mijn vraag is dus: waarom is er voor een high-end-gamesysteem gekozen voor de Samsung en voor multimedia-systeem voor de LG? Is daar een speciale reden voor?
Heeft de Samsung betere game-prestaties? Betere response-tijd? Wat is hiervan de oorzaak? Want qua prijs zijn ze nagenoeg hetzelfde.

Kan ik - aangezien ik ermee wil gaan gamen - dan dus beter kiezen voor de Samsung? Of is deze keuze meer persoonlijk en moet ik er weinig/geen conclusies uit trekken dat ze in de BBG bij verschillende systemen andere monitoren gebruiken?

[ Voor 8% gewijzigd door Skar op 29-01-2007 08:06 ]

Hardware: MSI B450M Mortar Max | AMD Ryzen 5 3600 | 16 GB RAM | MSI Radeon RX 5700 XT Gaming X

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-06 11:53

Edgarz

Tweako-active since1986

Heb zelf de Samsung en ben zeer tevreden over kleur, snelheid en mogelijkheden. De Samsung ondersteunt HDCP (van de LG weet ik dat niet), dus dat kan in cominatie met een geschikte videorkaart een (toekomstig) pre zijn.