[Vista] Phantom Floppy Drives?

Pagina: 1
Acties:

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Ik heb Windows Vista Ultimate 64bit geinstalleerd op een compleet nieuwe machine ZONDER floppydrives. Ik heb er tijdens het bouwen tijdelijk een floppydrive aangehangen om de BIOS te updaten, en vervolgens de floppydrive (en de kabel) ontkoppelt.

Moederbord: P5B - hierop zit 1 floppycontroller met GEEN kabel erin.

Probleem: Ik krijg iedere keer als ik opnieuw opstart twee floppy drives die niet bestaan:

Afbeeldingslocatie: http://www.dutchusa.com/images/got/devicemanager.png

Als ik de floppydrives handmatig verwijder, dan blijven ze een tijdje weg. Totdat ik reboot, of toevallig een programma of driver installeer dat ook toevallig scanned op hardware changes, en dan komen ze weer tevoorschijn....

Ik krijg dan in mijn system tray een icoontje, en als ik erop klik zie ik:

Afbeeldingslocatie: http://www.dutchusa.com/images/got/readytouse.png

Ook krijg ik voor zowel de A: als B: drive de volgende melding:

Afbeeldingslocatie: http://www.dutchusa.com/images/got/format.png

Tijdens de Windows Vista Ultimate installatie zat er dus wel een floppydrive in, maar deze is niet meer aanwezig. Het was een oude, die toch al wat read errors gaf etc, dus die ligt nu op de bodem van het vuilvat. ;)

Ook als ik de floppycontroller wegmik, krijg ik bij de volgende reboot zowel de floppycontroller als de "phantom" A: en B: drives weer terug.....

Hoe kan ik dit oplossen? De BIOS van de ASUS P5B is gisteren geflashed met een versie van 26 Januari 2007 (officiele nieuwe versie), maar ook daarvoor bestond het probleem met de vorige bios versie uit October ofzo.

Voor de rest doet al mijn hardware het perfect, maar ik kan maar niet uitvogelen waarom deze twee floppy drives terugkeren terwijl er niet eens een KABEL in de floppycontroller zit....

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:17
Heb je je floppycontroller uberhaupt wel op disabled gezet in je bios?

Systeem Specs

• maartena
Occy74 schreef op maandag 29 januari 2007 @ 02:11:
Heb je je floppycontroller uberhaupt wel op disabled gezet in je bios?
Hmm.... Ik had em wel op disabled gezet inderdaad. De laatste BIOS flash deed ik vanuit Windows, dus er is een kans dat deze de floppycontroller weer aan heeft gezet. Even rebooten om te kijken, brb... ;)

Proud to be an American.
Hier woon ik

• maartena
Hij was inderdaad weer enabled in de BIOS, heb em weer uitgezet, en tot zover geen problemen :)

Proud to be an American.
Hier woon ik

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:17
Het kan soms zo simpel zijn :P

Systeem Specs

Verwijderd

Windows overruled je BIOS, daardoor kan je wanneer je BIOS geen grotere schijven ziet de boel foppen en toch gebruiken in Windows.

• maartena
Verwijderd schreef op maandag 29 januari 2007 @ 14:35:
Windows overruled je BIOS, daardoor kan je wanneer je BIOS geen grotere schijven ziet de boel foppen en toch gebruiken in Windows.
Ik schaam me nu wel even moet ik zeggen..... :D :D

Maar onder Windows XP had ik dat probleem niet :')

Affijn, ik heb intussen alweer een paar keer herstart en de floppy drives zijn niet meer terug gekomen. :)

Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1