Toon posts:

Type Video Camera

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort een digitale videocamera aanschaffen. Voornamelijk om goede video en audio kwaliteit te kunnen filmen en dan te editen op mijn PC.

Nu heb je dus MiniDV en camera's met HD ingebouwd. Nu is mijn vraag: Wat is handiger voor mij?

Duurt het lang om met een MiniDV de beelden naar je PC te rippen of gaat dat allemaal vrij snel.

ALvast bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
Modbreak:Zeg dan gewoon niets of die een TR! Zie: Het algemeen beleid #reageren

[ Voor 96% gewijzigd door voodooless op 30-01-2007 10:45 ]

• martin2005
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 13:38
Er is een groot digitale videocamera topic.... Daar mss meer respons.

Video van mini-dv naar pc kopieren gaat realtime, dus duurt net zo lang als je opname...

Vanuit kwaliteitsoogpunt is editten in DV beter dan met het materiaal dat van een HDD camera komt. Dat laatste is al MPG en heeft dus niet alle frames volledig. Dat gezegd hebbende, de laatste versies van de diverse editting software kan er wel mee omgaan, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Ander voordeel van (mini-)DV is, vind ik, dat het met tapes werkt, waarvan je er onnoemelijk veel mee kunt nemen en overal kunt krijgen. Dus nooit last van een volle HDD.

Verwijderd

Topicstarter
Hartstikke bedankt voor je reply martin :)

Ik kan weer wat vooruit..

Verwijderd

om die redenen heb ik afgelopen zomer er een met tapes (DV) gekocht. Geen moments spijt van gehad. Tapes zijn goed uitontwikkeld en vrij goedkoop, DV en dus geen MPEG.
Was vanavond bij iemand uit de AV-wereld en die wist niet wat voor een camera het was en die was aardig onder de indruk van de kwaliteit (Panasonic 3CCD camera)
PS: een 60 minuten bandje capturen naar disk is wel 13 GB, maar dan heb je ook wat.....

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2007 01:39 ]